Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OukMougar
Du känner inte till begreppet "personkult"? Och nej jag skulle inte kalla etablissemanget för en sekt, om du inte har en märkligt bred definition av begreppet. Och jag menar att du bör ta allt som publiceras på breitbart med en smula salt, och tex kolla källan. I det här fallet bloggen gateway pundit, driven av en man som inte utan anledning kallats den dummaste mannen på internet.

Och du borde inte ta allt som skrivits på Aftonbladet som fakta. Jag är kritisk även när jag läser Breitbart, men jag har själv märkt av fenomenet jag skrev om.
2016-08-07, 21:11
Medlem
adulterys avatar
Ni glömmer att han aldrig har haft rollen som världens mäktigaste man tidigare. Han kommer få hybris om han vinner. Det är faktiskt skrämmande på riktigt.
Senast redigerad av adultery 2016-08-07 kl. 21:14.
2016-08-07, 21:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Men det föregående är det som Trump har sysslat med, man är inte en strateg om man är ökänd för att bryta kontrakt.

Beror på om det gynnar en.
2016-08-07, 21:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Beror på om det gynnar en.

Nja, att bryta mot kontrakt är bland det fulaste man kan göra, en skicklig strateg ser till att skapa kryphål i kontrakten så att denne kan dra sig ur utan att bryta kontraktet.
2016-08-07, 21:15
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adultery
Ni glömmer att han aldrig har haft rollen som världens mäktigaste man tidigare. Han kommer få hybris. Det är faktiskt skrämmande på riktigt.

På vilket sätt har han agerat skrämmande när han är en av världens rikaste män då? Kan man inte få hybris av rikedom?
2016-08-07, 21:20
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Hillbillies = Lågutbildat vitt folk som inte har så mycket pengar.

Republikanerna är ett så kallat överklassparti. Men nu par partiet blivit kapat av ett Trump-gäng som vill få bort globalismen igenom en mur mot mexiko, säga nej till NAFTA och TTP, förbjuda muslimsk invandring osv.

Detta gynnar vanligt folk, och därför är det många republikaner som går över till Demokraterna för att Demokraterna stöds av Wallstreet.

Så länge du vill gynna folket så kommer du ha överheten emot dig.

Kapat är nog rätta ordet här. Trump står för värderingar som är rakt motsatta vad det republikanska partiet representerar. Han saknar det interna stöd han behöver för att kunna vinna presidentvalet. Dessutom är han oerhört bångstyrig, provokativ och okunnig. En sådan man som amerikansk president??

Han påhejas av alla högerextremister och ryssvänner världen runt, inte minst här på Flashback, som får våta drömmar om en ny Hitler/Stalin.
2016-08-07, 21:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Nja, att bryta mot kontrakt är bland det fulaste man kan göra, en skicklig strateg ser till att skapa kryphål i kontrakten så att denne kan dra sig ur utan att bryta kontraktet.

Jag lovar dig att Trump har hittat kryphål i kontrakt och brytit dessa, medan motparten och media hävdar något annat, men domstolen står på Trump's sida.
2016-08-07, 21:26
Medlem
adulterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
På vilket sätt har han agerat skrämmande när han är en av världens rikaste män då? Kan man inte få hybris av rikedom?
Han är född rik. Detta kommer bli något utöver det vanliga. Föreställ er egoboosten själva.
2016-08-07, 21:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag lovar dig att Trump har hittat kryphål i kontrakt och brytit dessa, medan motparten och media hävdar något annat, men domstolen står på Trump's sida.

Fast om man ser till att ha kryphål som tillåter en att göra ett kontrakt ogiltigt vid specifika situationer så är det inte samma sak som att bryta ett kontrakt.

Det är både etiskt och moraliskt fel att bryta mot ett kontrakt.
2016-08-07, 21:28
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Jo, och kandidera till presidentposten... Men det är ju inte hybris om det funkar. Trump kan inte få hybris hur han än tar i. Ju större självförtroende desto mer framgång. Hans framgångar i media och affärer skapas av hans självförtroende. Vänsterns önsketänkande amatörpsykologiska inbillningar är själva värda en psykundersökning.
2016-08-07, 21:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Kapat är nog rätta ordet här. Trump står för värderingar som är rakt motsatta vad det republikanska partiet representerar. Han saknar det interna stöd han behöver för att kunna vinna presidentvalet. Dessutom är han oerhört bångstyrig, provokativ och okunnig. En sådan man som amerikansk president??

Han påhejas av alla högerextremister och ryssvänner världen runt, inte minst här på Flashback, som får våta drömmar om en ny Hitler/Stalin.

Så länge kan är stoppet för politiskt korrekthet så är jag nöjd.

Kanske för att dessa "ryssvänner" är less på detta kalla krig och "högerextremister" är less på politiskt korrekthet, samt USA's maktmonopol? Högerextremist är man om man är emot etablissemanget.

Med Trump i makten så kommer USA's moralpolis över världen minskas radikalt.
2016-08-07, 21:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Fast om man ser till att ha kryphål som tillåter en att göra ett kontrakt ogiltigt vid specifika situationer så är det inte samma sak som att bryta ett kontrakt.

Det är både etiskt och moraliskt fel att bryta mot ett kontrakt.

Har Trump gjort det, enligt media?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in