Hej
Det är så här att jag lider av kraftig ångest dygnet runt och gjort i flera år, jag använder mig ej av mediciner för jag försöker fixa problemet med terapi, meditation, motion och bra kost vilket börja hjälpa känner jag.
Jag såg en dokumentär där en forskare sa att det kan var bra ibland för personer att använda sig av alkohol för att stänga av hjärnan så den få vila precis som den kan göra vid psykofarmaka, det blir som en liten återhämtning för personer med mycket stress, ångest och mycket tankar. Istället för att jag ska inta benso som behovs medicin så tänkte jag använda mig av alkohol som jag anser är lite mer hälsosammare.
Jag tänkte dricka varje helg 4-6 cl ren jägermaister. Provade i går och jag mådde faktiskt lite sämre av det men blev dock lite kåt, nått lugn fick jag inte som jag har fått förr i tiden vilket jag tror beror på att mina signalsubstanser är i kraftig obalans pga min dagliga ångest.
Det jag undrar är om ni tycker jag ska fortsätta dricka ändå, jag gillar ju smaken?
Och vad tror ni om alkoholens läkande effekt på stress/ångest och liknande tillstånd?
Om ni spolar fram till 20 minuter i videon så får ni höra om forskaren som pratar om det.
http://urplay.se/program/186150-min-genetiska-upptacktsresa
Jag kan dock starkt rekommendera er att se hela filmen då den inehåller värdefull info till alla med psykisk ohälsa.