Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-07, 11:15
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
FAN, sluta kalla mig saker jag inte är. Bara för att jag inte gillar Trump behöver du inte kalla mig för ointelligent foliehattsviftande BLM-stöttande feminist. Jag blir KRÄNKT.

Jag menade dessutom live stream. Jag tittade på räknaren i livesändning på youtube.

Trump har uppgett att en av hans politiska motståndares far hade del i mordet på JFK, låter inte speciellt balanserad
Okej, vi litar på din undersökning och bortser från att det alltid är fullpackat på Trumps möten. Ditt räknande av livetittare är säkert helt korrekt. Men du klarar inte av att tänka dig att många missar livesändningen och tittar senare. Det blir trist att utbilda dig. Jag orkar inte engagera mig i ditt känsloliv.
2016-08-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Okej, vi litar på din undersökning och bortser från att det alltid är fullpackat på Trumps möten. Ditt räknande av livetittare är säkert helt korrekt. Men du klarar inte av att tänka dig att många missar livesändningen och tittar senare. Det blir trist att utbilda dig. Jag orkar inte engagera mig i ditt känsloliv.

Hur många går för showen, men har ingen tanke på att rösta på honom?
2016-08-07, 11:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Hur många går för showen, men har ingen tanke på att rösta på honom?
Det är nog ytterst få. Tvivlar på att man betalar pengar för att titta på en kandidat man ogillar.

https://www.youtube.com/watch?v=-3kjWNhgIOc

310 000 personer har tittat på talet i Oregon, som hölls i april. Knappt någon intresserar sig för Hillary.
2016-08-07, 11:24
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är nog ytterst få. Tvivlar på att man betalar pengar för att titta på en kandidat man ogillar.

https://www.youtube.com/watch?v=-3kjWNhgIOc

310 000 personer har tittat på talet i Oregon, som hölls i april. Knappt någon intresserar sig för Hillary.

Det är gratis att besöka Trumps väckelsemöten.
2016-08-07, 11:25
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Fast inget av det du beskriver har väl hänt? Trump svarade på en direkt fråga om vilka uppoffringar han har gjort, han varken likställde sig med eller förödmjukade soldaten.

Jo det jag beskriver har hänt.
2016-08-07, 11:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det är gratis att besöka Trumps väckelsemöten.
Å där ser men. Kollade upp det och det verkar stämma. Hade fått för mig att de drog in pengar på att hålla möten, men så var inte fallet. Enda man behöver göra är att registrera sig på trumpsidan, för biljetter.
Hur som helst tror jag knappast massa Hillarytokar går på Trumpmöten. De orkar ju inte ens dyka upp på Hillarys möten.
2016-08-07, 11:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Jo det jag beskriver har hänt.
Får hålla med dig om att det var en tabbe. Å andra sidan har tabben resulterat i att pappa Kahn exponerats som en försäljare av green-cards till muslimer, en shariatroende wahabist, utbildad i Saudi Arabien. Det har alltså visat sig att Hillary gärna låter fanatiska muslimer tala på hennes möten.

Trump har redan vunnit stödet från veteranerna och jag tror detta kommer skada Hillary mer än Trump. Men många veteraner tog mycket illa vid sig. Han borde ha skött det hela lite smidigare, tycker jag. Men å andra sidan skulle jag aldrig klara av att bli presidentkandidat så vem är jag att gnälla på Trump?
2016-08-07, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Kompetensen är säkert i världsklass. Men deras politiska ledning, inklusive politiskt utsedda chefer, har de facto stärkt radikal muslimsk terrorism och allvarligt försvagat USAs utrikespolitiska ställning. Bara en sån sak som att Turkiet nu plötsligt verkar alliera sig med Ryssland och Iran för att krossa kurderna är ett gigantiskt bakslag för Obamas inkompetenta och misslyckade utrikespolitik. Vad CIA än gör och inte gör, så har de inte ett enda bra resultat att redovisa någonstans sedan många år nu. Och det är inte för att de har långsamma datorer eller gamla pistoler. Det är för att den politiska ledningen VILL att de gynnar radikal islamistisk terrorism.

Donald Trump kampanjar på intelligens. Motståndarna till höger och vänster och olika färger är totalt jävla dumma i huvet. Det är förklaringen till varför Amerika har misslyckats så svårt efter kalla kriget. Trump vill fixa det genom att byta ut parasiterna mot kapabla människor, och uppdatera alla politikområden till vår tid, de sitter liksom fortfarande fast i 1940:talets gyttja ännu. Det krävs en blue collar billionaire för att dra upp den kärran på vägen igen.
Att ev. förlora Turkiet som ju går mot radikal islamism är knappast att ses som förlorare eftersom Turkiet, om nu Trump vet var det ligger, är viktigt för NAto, men inte livsviktig om Erdogan och hans islamska parti nu skulle alliera sig med Putin. Är säker på att intelligenskvoten inom USA:s försvars och säkerhetsgrenar utan tvivel är skyhögt över Trumps ganska taffliga ordförråd och enkelspåriga tänkande. Hans lösningar på problemen är ju endast en massa ordbajs utan minsta reflektion eller analys, vilket vittnar om en ganska medelmåttigt IQ, definitivt inget IQ man kan kräva för att bli USA:s president. T.om Putin glänser över Trump i sina uttalande och det vill inte säga lite.
2016-08-07, 12:02
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny ABC/WaPo poll:

2 way

Hillary Clinton 50%

Donald Trump 42%

4 way

Clinton 45%

Trump 37%

Johnson 8%

Stein 4%

Sedan ABC News/Washington Post senaste poll 7/11-7/14 är Clinton +3 Trump -1 2 way.

http://abcnews.go.com/Politics/clinton-opens-23-point-lead-women-gains-democrats/story?id=41148222

Mer från pollen:

15. Who do you trust more to handle [ITEM] – (Clinton) or (Trump)? And who do you
trust more to handle [NEXT ITEM]?
8/4/16 – Summary Table

Clinton Trump (vol.) (vol.) opinion
a. The economy 48 46 1 3 1
b. Terrorism 48 43 * 4 4
c. Immigration issues 53 40 1 5 1
d. An international crisis 60 33 1 5 1
e. Race relations 63 29 1 6 1
f. Taxes 51 41 1 4 3
g. International trade agreements 54 40 3 2 1

Clinton's favorability rating 48-50 (+8)

Bill Clinton: 56-38 (+18)
2016-08-07, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ny ABC/WaPo poll:

2 way

Hillary Clinton 50%

Donald Trump 42%

4 way

Clinton 45%

Trump 37%

Johnson 8%

Stein 4%

Sedan ABC News/Washington Post senaste poll 7/11-7/14 är Clinton +3 Trump -1 2 way.

http://abcnews.go.com/Politics/clinton-opens-23-point-lead-women-gains-democrats/story?id=41148222

Mer från pollen:

15. Who do you trust more to handle [ITEM] – (Clinton) or (Trump)? And who do you
trust more to handle [NEXT ITEM]?
8/4/16 – Summary Table

Clinton Trump (vol.) (vol.) opinion
a. The economy 48 46 1 3 1
b. Terrorism 48 43 * 4 4
c. Immigration issues 53 40 1 5 1
d. An international crisis 60 33 1 5 1
e. Race relations 63 29 1 6 1
f. Taxes 51 41 1 4 3
g. International trade agreements 54 40 3 2 1

Clinton's favorability rating 48-50 (+8)

Bill Clinton: 56-38 (+18)

Clinton is now supported by 86 percent Trump backed by 74 percent of leaned Republicans.

Hon har 12% mer support som svarat i intervjun.

Då borde reuters poll vara korrekt eftersom de hade lika mycket support i den undersökning och marginalen var 2%.
2016-08-07, 12:24
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
varmluftsballong skrev

Att Hillary leder har att göra med att Trump är Trump.

Hillary leder heller alltså inte för att Hillary är Hillary.

Trumps uttalande och förminskande om en amerikansk patriot som stupat i strid kan bli avgörande. Att förödmjuka en amerikansk soldat och likställa "uppoffringen" men Trumps egna framgång är uppenbart direkt osmaklig och kommer klibba sig fast hos många amerikaner i det fortsatta betraktande av Trumps karaktär.

Du är till och med mer ohederlig än media.

Khizr Khan uppträdde på DNC konventet och kritiserade Donald Trump:

"Khan, who was accompanied on stage by his wife Ghazala Khan, appeared on stage at the DNC and criticized Trump for proposing to temporarily halt migration from countries that have exported Muslim terrorists and to build a wall on America’s southern border.

Khan accused Trump of proposing to violate the U.S. Constitution, apparently presuming the Constitution forbids vetting foreigners who want to enter the U.S. from countries known to harbor terrorists."

"Khan held up a copy of the Constitution and asked Trump if he had ever read it and said, “You have sacrificed nothing.”"

Donald Trumps kommentar:

“I’d like to hear his wife say something.”

Donald Trump borde ju naturligtvis inte sagt något som kunde uppfattas som kritik mot Islam.

Khizr Khan igår:

Khizr Khan: Allah Is Causing Trump To Make Stupid Mistakes

http://nation.foxnews.com/2016/08/06/khizr-khan-allah-causing-trump-make-stupid-mistakes
Senast redigerad av E.Merckx 2016-08-07 kl. 12:42.
2016-08-07, 12:25
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
När och hur har Trump "förödmjukat" den amerikanske soldaten? Snälla, visa mig källor på detta.

Skulle jag också vilja veta, vänsterliberalisterna har ingen gräns för vad dom ljuger om och tvistar allt Trump säger.

Bara en man kan rädda oss från denna cancer och det är Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in