Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Väldigt illojalt mot Nehlen som har samma politik som Trump och stött honom hela vägen. Trump tvingades eller manades till detta av de vidriga kräken ("rådgivarna") kring honom. Jag undrar hur fanboysen kan tycka att en sån som jag har fel när jag reagerar negativt på en sån här sak? Kommentar från Smokey (den enda intelligenta fanboyen i tråden), eller någon av idioterna (Merkx, etc)?
Din reaktion är synnerligen överdriven. Det enda som jag tycker är riktigt störande är det som 'glimmande' skrev om Trumps Libyen-kommentar från 2011 (fast glimmande's konklusion utifrån detta var förstås oerhört mycket mer överdriven).
I retorikens värld är det högst användbart att säga en sak och dess motsats samtidigt. Trump är lite av en mästare på detta. I fallet Ryan, McCain m.fl. så har han ju redan gjort sin poäng om hur värdelösa han tycker att de är, när han sedan gör sina halvhjärtade endorsements. Det roliga är att man skulle kunna säga att han lärt sig detta av Mike Pence, så ju är lite av en föregångare inom grenen lukewarm endorsements.
Samtidigt jobbar Coluter, Palin och Schlafly m.fl. på att dissa Ryan och att stödja Nehlen. Så Trump lyckas s.a.s. att både äta upp kakan och behålla den. Sen är jag inte så våldsamt orolig om "rådgivarna" som du är. Trump ändrar sin strategi helt själv när han läser situationen så. Och i ett läge när t.o.m. Pat Buchanan tycker att han tippar för långt åt ena hållet, så ligger det nog någonting i det. Och f.ö. eftersom resultatet är lukewarm endorsements ā la Pence, så är det t.o.m. troligt att det var uttänkt precis så redan från början.
Hursomhelst är det så att om man tar in alla Trump-anhängares synpunkter på hur han borde agera, så blir snittmängden tom. Så det är bättre att Trump gör det efter eget huvud.
Men oj vad Trump engagerar. Precis alla, i precis alla former av läger, har hela tiden hela huvudet fullt av Trump och vad han gör, och har de mest varierande teorier om varför.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Trumps hattande med av vägra släppa barlasten av gamla förrädare kan vara skillnaden mellan en person som befriar ett land (AH) och en person som...
Det AH lyckades med var att försätta Tyskland i fångenskap. En fångenskap som pågår än idag (det jag brukar refererar till som tysk höst). Ett större, och mer bombastiskt, misslyckande får man leta efter. Trump har en betydligt bättre idé om en framgångsväg.