Citat:
Ursprungligen postat av
Venator
Är jag TM i dina ögon så kommer jag inte ligga sömnlös för det.
Vad bra, för det är inte meningen att du ska göra heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Venator
För mig är detta snarast en humortråd och inget fora för seriös analys.
Jag tycker det är en blandning av humor och verklighet, men frågan är vad det har med saken att göra? Gör det faktum att du ser det som en humortråd ditt uttalande mindre tacky? Menar du att du att du alltså bara skämtade?
Citat:
Ursprungligen postat av
Venator
Med det avslutar jag diskussionen med dig, men jag kommer fortsätta skriva i tråden, dels för att jag tycker fenomenet TM är kul och dels för att ängsligheten över att till varje pris inte själv vara TM som finns här är ännu roligare.
Och där satte du just ord på vad som gjorde ditt ursprungliga inlägg TM. Du ville med ditt uttalande distansera dig från TM. Men genom att hänvisa till en regel som bara existerar i huvudena hos TM så fick det hela motsatt effekt och visade istället att du tillhör just TM.
I en humortråd (som du själv kallar det) måste du väl kunna ha lite självdistans och erkänna när du själv är tacky? Jag har massor av egenskaper som är tacky, och det har jag inga problem att vara öppen med (tror t.o.m. att jag skrivit om det i tråden för länge sedan). Alla bär en viss grad av TM i sig, och i ditt fall visade det sig i ditt ursprungliga inlägg. Då blir det ju ganska naturligt att någon påpekar det i just en sådan här tråd.
Om jag är tacky i något inlägg har jag inget emot att du eller någon annan påpekar det. Det är väl bara roligt att kunna diskutera runt det hela? Vi är ju alla anonyma.