Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Jag är förmodligen den enda antisemitiske Trumpsupportern i tråden, och jag har känt till Icahn och alla andra judar kring Trump sedan dag ett. Därav mina ständiga reservationer. De som inte fattat är de dreglande ickeantisemiterna som aldrig fattar något utan bara "följer med". För dem är känslan av att dyrka någon viktigare än analysen.
Ja problemet är att Trumpeterna projicerar in sina egna konstiga fantasier i Trump. Tänk vad besvikna de skulle blivit om Trump vunnit och vilka konspirationsteorier och trams som kommer uppstå när han förlorar.
Trump är en liberaldemokrat, inte en republikan. För republikanerna är han en udda liten bedragare från östkusten känd för konkurser, olika fruar han köpt och förlorat sina förmögenhet till. Lite som en amerikansk Bert Karlsson, en populist som sätter sig själv i första rummet och byter åsikter och moral dag för dag. Som ena dagen är mot invandrare, nästa för, som mumlar om icke-amerikaner samtidigt som han säljer deras produkter för att konkurrera ut inhemska producenter.
Psykopater som Trump kan lyckas i affärer. Eller totalt misslyckas och bli en rättshaverist. De passar dock inte som Presidenter eller statsministrar. De har oftast bara fiender, är orationella, oberäkneliga och kan lätt styras bara de tror någon är deras "vän". Trump har som vi vet sagt det flera gånger. Han vet inte vad en vän är, han tror en diktator långt bort är hans "vän" eftersom Trump själv inte har någon moral eller fast övertygelse mer än att han själv är universums centrum.