2016-07-16, 08:45
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Brock har lämnat ett positivt dopningstest
Citera
2016-08-06, 01:36
Medlem
mmas avatar
http://mmajunkie.com/2016/08/melvin-guillard-suspended-one-year-bellator-159-bout-with-david-rickels-ruled-no-contest-after-faile d-drug-test

Citat:
Melvin Guillard suspended 1 year, Bellator 159 bout ruled no-contest after failed drug test

Fan.
Citera
2016-08-06, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
http://mmajunkie.com/2016/08/melvin-guillard-suspended-one-year-bellator-159-bout-with-david-rickels-ruled-no-contest-after-faile d-drug-test

Fan.

Så många fighters som poppar för peds nu sätter nog garanterat organisationerna i ett dåligt läge.Många tunga namn som torskar.

kan dock inte säga att jag är det minsta förvånad över att melvin åkte dit. garanterat någon variant av testo
Citera
2016-08-06, 12:52
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Så många fighters som poppar för peds nu sätter nog garanterat organisationerna i ett dåligt läge.Många tunga namn som torskar.

kan dock inte säga att jag är det minsta förvånad över att melvin åkte dit. garanterat någon variant av testo
Det här verkar ju bara helklantigt av Melvin däremot. Det är bara UFC som har slumpmässiga drogtester, om vi nu bortser från andra icke MMA relaterade aktörer.

Citat:
The actions were taken as a result of “a positive test for a non-performance enhancing banned substance,” according to a release provided by the commission.
Så nej, inte testo.
Citera
2016-08-06, 16:44
Medlem
Citat:

Man är ju inte chockad direkt.
Citera
2016-08-06, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Det här verkar ju bara helklantigt av Melvin däremot. Det är bara UFC som har slumpmässiga drogtester, om vi nu bortser från andra icke MMA relaterade aktörer.

Så nej, inte testo.

undra vad det kan vara för prepp då. om den inte höjer ens prestation måste det i såfall vara drogrelaterat antar jag?
Citera
2016-08-06, 22:32
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
undra vad det kan vara för prepp då. om den inte höjer ens prestation måste det i såfall vara drogrelaterat antar jag?
Ladd kanske. Han var väl nere i den svängen för ett antal år sen. Minns att han testade positivt på just kokain efter han torskat mot Joe Stevenson, eller hur var det?
Citera
2016-08-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Ladd kanske. Han var väl nere i den svängen för ett antal år sen. Minns att han testade positivt på just kokain efter han torskat mot Joe Stevenson, eller hur var det?

jag tror det. undrar vad dom haft för hintar i o med att dom random testade han där i bellator

ladd är tjack om man man får tro pundarna här på fb
Citera
2016-08-06, 22:48
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
jag tror det. undrar vad dom haft för hintar i o med att dom random testade han där i bellator

ladd är tjack om man man får tro pundarna här på fb
Antingen är det kommissionen som är på tårna. Vet inte vad de har för ståndpunkter i Kansas, men de vill kanske ha koll. Skulle de misstänka något de vill kolla upp känns det väl som om misstankarna borde röra riktiga PED's (steroider och allsköns substitut) snarare än partydroger. Även om man teoretiskt borde kunna prestera bättre på vissa av dessa också.

Tjackisar har en förmåga att röra ihop saker och/eller önsketänka kring dem. En panna tjack bör inte misstas för något annat än vad det är, då kan man bli besviken.

Guillard är nog slut nu. Han är betydligt äldre än sina 33 när det kommer till fighting-år, har väl varit med i 15 år eller så säkert. Hakan har börjat bli sämre, och nu tillbaka i såna här kontroverser också.
Trist, det var alltid bra drag i den vänsterkroken.
Citera
2016-08-09, 07:55
Bannlyst
Givetvis finns det, likt i alla sporter där man kan tjäna snabba pengar.

Men jag tror inte att man "tjänar nåt" rent idrottsligt om man byggt upp sig med preparat. Tittar man på de absoluta legenderna inom MMA och kampsport i övrigt så finns det många där som inte är så deffade.

Det är killer-instingten som gjort dom till mästare.

Eller ett starkt driv. I Thailand om man vinner en match så har man möjlighet att skicka lite pengar till den ofta fattiga familjen.

Vi i Sverige har inte dessa drivkrafter. Det är därför vi är så duktiga på golf och tennis.
Citera
2016-08-09, 08:04
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oljefaerg
Givetvis finns det, likt i alla sporter där man kan tjäna snabba pengar.

Men jag tror inte att man "tjänar nåt" rent idrottsligt om man byggt upp sig med preparat. Tittar man på de absoluta legenderna inom MMA och kampsport i övrigt så finns det många där som inte är så deffade.

Det är killer-instingten som gjort dom till mästare.

Eller ett starkt driv. I Thailand om man vinner en match så har man möjlighet att skicka lite pengar till den ofta fattiga familjen.

Vi i Sverige har inte dessa drivkrafter. Det är därför vi är så duktiga på golf och tennis.

Gillar att du startar med att säga "givetvis finns det"... åh fan!

Du tror att man dopar sig för att bli "deffad"? Finns många anledningar till att dopa sig, alla resulterar inte i en kropp lik grekisk gud.
Citera
2016-08-09, 08:58
Bannlyst
Om jag blir långrandig kan jag byta ut "givetvis finns det" ... till "Om man åberopar vetenskapliga fakta!"

Okej? .. Okej! :-)

Men som svar på ditt påstående. Man får fixa hur mycket som helst med sin kropp. Men stereoider och tillväxthormon är förbjudet inom svensk idrott.

Sen att du är anonym här på flashback tyder väl att du inte har nåt så långt? Jag önskar dig lycka till, men i så fall som en drogfri kampsportare.

Och bara för att ställa saken rätt. Jag tror verkligen inte att kampsporterna använder mer doping.

Möjligen inom MMA. Men det är ju som jag skrev tidigare. Möjligeheten till snabba pengar. -Vi lever ju inte USA där man på frivillig basis ger ut matpaket. Eller i Thailand där fattigdomen är stor.

Citat:
Ursprungligen postat av mma
Gillar att du startar med att säga "givetvis finns det"... åh fan!

Du tror att man dopar sig för att bli "deffad"? Finns många anledningar till att dopa sig, alla resulterar inte i en kropp lik grekisk gud.
Senast redigerad av Oljefaerg 2016-08-09 kl. 09:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in