Flashback bygger pepparkakshus!
2016-08-05, 21:23
Medlem
hubbe92.nr2s avatar
Precis som med alla andra droger så är det ett gamble.. Man kan aldrig veta till 100% vad det innehåller.
Kan mycket väl innehålla hasch eller andra farliga substanser. Det uppdagades ju att red bull innehöll spår av kokain! Då får man en ganska klar bild av hur mycket hasch snuset faktiskt innehåller.
Citera
2016-08-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hidden333
Varför skulle snustillverkare ha ihjäl folk som köper ens produkter? Är väl ganska korkat?

De saknar incitament för att göra det, därför gör de det inte.

Vilket korkat jävla argument... "Varför skulle cigarett-tillverkare ha ihjäl folk som köper ens produkter?" Det är ju inte som att dom säljer hälsovårdsprodukter.
Citera
2016-08-05, 21:44
Medlem
nidbilds avatar
Rykten gör gällande att man minskat antal gram i dosorna men samtidigt ökat nikotin mängden i ettan grov och general stämmer detta ?
Citera
2016-08-05, 21:49
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Rykten gör gällande att man minskat antal gram i dosorna men samtidigt ökat nikotin mängden i ettan grov och general stämmer detta ?
Jag har för mig att man sänka mängden i dosorna när skatten höjdes för några år sedan för att inte priset skulle höjas. Nikotinet vill man ju åt som snusare.
Citera
2016-08-05, 21:50
Medlem
Avva66s avatar
Förutom själva nikotinet så kommer gifterna från jorden, ja. Men när de säger att en snus innehåller 2000 olika gifter så ljuger de. Det är bara det samlade antalet gifter från alla tobaksfält i världen. Det är lätt att ljuga med statistik. Tobaksbolagen odlar inte sin egen tobak, och stoppar inte i gift i sin produkt.

Däremot så har EU fått för sej att cigaretter skall släcka sej själv, och det medlet de är tvugna att ha i tobakspappret kan man ju fundera över om det är så jävla nyttigt.
Senast redigerad av Avva66 2016-08-05 kl. 21:53.
Citera
2016-08-05, 21:58
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag har för mig att man sänka mängden i dosorna när skatten höjdes för några år sedan för att inte priset skulle höjas. Nikotinet vill man ju åt som snusare.

för lite nikotin enligt mig börjat tugga khat
Citera
2016-08-05, 22:11
Medlem
Isnatts avatar
Vissa svimmar av pur skräck när dom tänker på att ris, chips, osv kan innehålla gifter men i själva verket är det många livsmedel som gör det men vi får i oss så små ämnen så det är ingen fara, även mögel kan ge väldigt skadliga effekter (tänk på det, ekotöntar ). Bittermandel räcker väl med kanske 9-10 stycken så kan det vara dödlig och krossade linfrön innehåller ett ämne som kan bilda vätecyanid, osv.

Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
för lite nikotin enligt mig börjat tugga khat
Nä, de är för zoomalier
Citera
2016-08-06, 00:14
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Vissa svimmar av pur skräck när dom tänker på att ris, chips, osv kan innehålla gifter men i själva verket är det många livsmedel som gör det men vi får i oss så små ämnen så det är ingen fara, även mögel kan ge väldigt skadliga effekter (tänk på det, ekotöntar ). Bittermandel räcker väl med kanske 9-10 stycken så kan det vara dödlig och krossade linfrön innehåller ett ämne som kan bilda vätecyanid, osv.

Nä, de är för zoomalier
Skillnaden är att det är farligare när man röker än när man äter grödan.
Citera
2016-08-06, 00:47
Medlem
Driver82s avatar
http://snus.swedishmatch.com/sv/akademin/Fran-fro-till-dosa1/

Så gör man, inga konstigheter alls...
Citera
2016-08-06, 03:14
Medlem
Alexander.Delarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driver82

Ha! Snusat i 13 år men aldrig ens funderat på hur det görs! Nu kan jag snusa med ännu godare samvete. Tack för länk
Citera
2016-08-06, 04:43
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driver82

Cool film i steampunkstuk! Tack för länk!
Citera
2016-08-06, 08:02
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Exakt. Precis som det är naturligt att potatis innehåller kadmium och att ris innehåller arsenik. Plantorna tar upp gifterna naturligt från jorden de växer i. Undrar förresten om det finns "krav-odlad" tobak? Någon som vet?
Mig veterligen så är det långt ifrån bara ris som innehåller Arsenik och kadmium är också väldigt vanligt. Allt som växer gör detta mer eller mindre.
-krav odlad tobak? Jag ser inte riktigt någon större mening med det, väldigt få är beredda att betala för det, tyvärr är det sant..

Citat:
Ursprungligen postat av N0vak
Tungmetaller som Arsenik, Bly och Kadmium.
Får du i dig mängder av oavsett tobaksbruk eller inte (som sagt var).

Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
När jag var liten gick "non smoking generation" runt på skolorna och föreläste om hur snus innehåller allsköns gifter. Är det därifrån du har fått det?

Självklart nämnde de inget om att odlade grönsaker ofta innehåller samma saker.
Nej för fan varför skulle dom kritisera sina egna gurkor, broccoli och för att inte tala om allt te de gärna valde före saft och kaffe..

Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Det började för flera hundra år sedan när en grupp människor trötta på samhället ville ta död på befolkningen. Nikotin var ingrediensen i fokus för att få fast folk men giftet smet hemlighetsfullt in i receptet utan att många visste om det. Varför tror du det är bannlyst över hela Europa?

-Eller så är dom rädda för nornicotine som nikotin gärna omvandlas till när det förenas med Natriumhydrogenkarbonat (upphettad natriumkarbonat).
Men din teori lät roligare..

Citat:
Ursprungligen postat av Perdite
Det är inget som tillsätts, utan det finns naturligt i marken. Det finns tungmetaller i grönsaker också i ungefär samma mängd som i tobaksplantorna.
hänger lite på där. Men ja i stort sätt. Många grödor växer snabbt och tar upp närng i stora mängder under ganska kort tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Hidden333
Varför skulle snustillverkare ha ihjäl folk som köper ens produkter? Är väl ganska korkat?

De saknar incitament för att göra det, därför gör de det inte.
Det där kan även jag ifrågasätta, varför, varför, varför lekte dom med F11 tobak i smyg fram tills det uppdagades 1999? Har ofta funderat över det. Först avlar dom ner nivåer för att sen smyga i det igen..
Så att ja du det där kan man på riktigt inte vara så säker på.

Men jag tor inte industrin gör om det igen.

Nej nikotinhalten har inte ökats (vad jag vet ligger den kvar på samma nivå per gram).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in