Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Exakt. Precis som det är naturligt att potatis innehåller kadmium och att ris innehåller arsenik. Plantorna tar upp gifterna naturligt från jorden de växer i. Undrar förresten om det finns "krav-odlad" tobak? Någon som vet?
Mig veterligen så är det långt ifrån bara ris som innehåller Arsenik och kadmium är också väldigt vanligt. Allt som växer gör detta mer eller mindre.
-krav odlad tobak? Jag ser inte riktigt någon större mening med det, väldigt få är beredda att betala för det, tyvärr är det sant..
Citat:
Ursprungligen postat av
N0vak
Tungmetaller som Arsenik, Bly och Kadmium.
Får du i dig mängder av oavsett tobaksbruk eller inte (som sagt var).
Citat:
Ursprungligen postat av
boll-svante
När jag var liten gick "non smoking generation" runt på skolorna och föreläste om hur snus innehåller allsköns gifter. Är det därifrån du har fått det?
Självklart nämnde de inget om att odlade grönsaker ofta innehåller samma saker.
Nej för fan varför skulle dom kritisera sina egna gurkor, broccoli och för att inte tala om allt te de gärna valde före saft och kaffe..
Citat:
Ursprungligen postat av
AA-suited
Det började för flera hundra år sedan när en grupp människor trötta på samhället ville ta död på befolkningen. Nikotin var ingrediensen i fokus för att få fast folk men giftet smet hemlighetsfullt in i receptet utan att många visste om det. Varför tror du det är bannlyst över hela Europa?
-Eller så är dom rädda för nornicotine som nikotin gärna omvandlas till när det förenas med Natriumhydrogenkarbonat (upphettad natriumkarbonat).
Men din teori lät roligare..
Citat:
Ursprungligen postat av
Perdite
Det är inget som tillsätts, utan det finns naturligt i marken. Det finns tungmetaller i grönsaker också i ungefär samma mängd som i tobaksplantorna.
hänger lite på där. Men ja i stort sätt. Många grödor växer snabbt och tar upp närng i stora mängder under ganska kort tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hidden333
Varför skulle snustillverkare ha ihjäl folk som köper ens produkter? Är väl ganska korkat?
De saknar incitament för att göra det, därför gör de det inte.
Det där kan även jag ifrågasätta, varför, varför, varför lekte dom med F11 tobak i smyg fram tills det uppdagades 1999? Har ofta funderat över det. Först avlar dom ner nivåer för att sen smyga i det igen..
Så att ja du det där kan man på riktigt inte vara så säker på.
Men jag tor inte industrin gör om det igen.
Nej nikotinhalten har inte ökats (vad jag vet ligger den kvar på samma nivå per gram).