2016-08-05, 14:45
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToddPacker

Grums var det.

Skulle nog också tippa på att Värmland kan husera värsta skithålorna.

I vissa hålor är det bara tråkigt, vissa bara avbefolkade, osv. I värmländska hålor är det fan obehagligt. Alltså folk med psykiska diagnoser och ingen framtidstro. Folk som föder barn som föder barn där ingen av dem har förvärvsarbetat i generationer. Alla går på soc och subventionerade antidepp-mediciner. Hiva upp ett flyktingboende bredvid dessa världsvana människor och se resultatet i Aftonbladet. Hua.

Enligt min erfarenhet:

Norrland: Folk är ändå helylle och anständiga trots avbefolkning.

Skåne: Vet inte, hyfsat nära resten av europa. Inte samma hopplösa skit trots kriminalitet och fattigdom.

Sörmland: För nära stockholm, finns grejer att göra.

Linköpingstrakten: De bonnigaste stället i Sverige, särskilt då de har ett stockholmskomplex. Men det är fan inte lika deprimerande där som på andra ställen.

Nej min röst går till hålor i Värmland. Där har vissa aldrig ens varit i en större stad någon gång i sitt liv. Där är WT det normala att förhålla sig till. Finns bara en samhällsklass och den är cementerad.
Citera
2016-08-05, 17:46
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Slår vad om du är bastarden du talar om.

Jag har spenderat en tid i staden så jag vet vad jag talar om.

Jämför Landskrona med Vellinge och återkom. Landskrona är absolut en av de vackraste städerna i Skåne, med havet som kuliss. Ödetomter och fallfärdiga hus är sällsynta, befolkningsutvecklingen är positiv, utbudet av sport är bra, föreningslivet är frodigt, kommunikationer är bra.

Du får en fet örfil och skickas till Landskrona för att upptäcka historien och det vackra.

Wikipedia: Landskrona
Citera
2016-08-05, 17:50
Medlem
Tullamores avatar
Ingen som nämnt Enköping?
Annars tar nog Tierp hem detta. Riktigt inavlad tattarstad. Inte helt självklart med tio fingrar där.
Ni får välja mellan att flytta dit eller få en spik i skallen.
Okej, jag hämtar hammaren...
Citera
2016-08-05, 17:50
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Fel, det bor över 900 tusen i kommunen, över 1,3 i tätorten. Visst är det ingen världsmeteropol men du behöver inte snacka skit för det. Sen att räkna storstadsområde gör man ju på samma sätt i alla länder. För du tror väl på allvar inte att t.ex NY metropolitan area bara räknar med områdena i direkt anslutning till Manhattan? Det är snarare ett område som sträcker sig över fyra stater.

Pinsamt med alla som alltid ska prata skit om huvudstaden. Det är en gammal, vacker stad med anor som lockar till sig massvis av turister tack vare det. Folkmängd säger verkligen inte allt om en stads kvalitéer. Att sthlm nämns i denna tråd är ett skämt. Här ska vi prata om Bengtsfors, Bjuv och Hallstahammar.
Det är skillnad på att bo i Stockholm och komma hit som turist. Att tvingas bo här är inte direkt någon förmån i livet. Stockholm är en kall och ytlig stad där människorna i stort sett inte bryr sig ett skit om något än utseende och status.
Citera
2016-08-05, 17:54
Medlem
chfnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Det är skillnad på att bo i Stockholm och komma hit som turist. Att tvingas bo här är inte direkt någon förmån i livet. Stockholm är en kall och ytlig stad där människorna i stort sett inte bryr sig ett skit om något än utseende och status.
Låter mer som Los Angeles. Stockholm är väl inget annat än ett förstorat Göteborg och Malmö. Men givetvis vill ni Stockholmarna få det till något annat. Dem tror alltid att dem är lite större och bättre än alla andra.
Citera
2016-08-05, 18:00
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chfno
Låter mer som Los Angeles. Stockholm är väl inget annat än ett förstorat Göteborg och Malmö. Men givetvis vill ni Stockholmarna få det till något annat. Dem tror alltid att dem är lite större och bättre än alla andra.
Jaså? Har du varit i LA?

För övrigt så händer det något mycket märkligt med folk som flyttar till Stockholm, nämligen att de ska envisas med att direkt börja heja på ett Stockholms-lag, framför allt AIK. Känner en tjej som flyttat hit från Skövde eller nåt och hon har börjat gå på AIK-matcher som om det vore en självklarhet.
Citera
2016-08-05, 18:26
Medlem
strunzs avatar
Bara varit på genomresa där men har hört alltför mycket skit om Finspång för att det överhuvudtaget inte ens ska nämnas i en tråd som denna.

Tror dock de gamla nedgångna bruksorterna som nämnts i tråden är ohotade. Men Finspång verkar rakt igenom vara fyllt av efterblivna.

Jaha det hade nämnts. Måste nämnas igen.
Citera
2016-08-05, 18:38
Medlem
En lämplig tur för den med starka nerver är att starta i Örebro och ta vägen över Karlskoga, Degerfors, Björneborg, Bäckhammar, Kristinehamn, Storfors, Nykroppa, Filipstad, Lesjöfors, Hagfors ( ta gärna en liten avstickare här för att besöka Munkfors), Bergsäng, Ekshärad, Stöllet (sakta gärna ner lite extra vid hotell Värmlandsporten ), Ambjörby, Sysslebäck. Peta sedan ut dina egna ögon och sätt eld på bilen som du därefter dansar naken runt...
Citera
2016-08-05, 18:51
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto

Det har jag iofs aldrig sagt. Gåvan i livet måste ju vara att leva där man trivs allra bäst om du frågar mig. Och det kan ju teoretiskt vara var som helst.
Citera
2016-08-05, 18:56
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlusGirot
En lämplig tur för den med starka nerver är att starta i Örebro och ta vägen över Karlskoga, Degerfors, Björneborg, Bäckhammar, Kristinehamn, Storfors, Nykroppa, Filipstad, Lesjöfors, Hagfors ( ta gärna en liten avstickare här för att besöka Munkfors), Bergsäng, Ekshärad, Stöllet (sakta gärna ner lite extra vid hotell Värmlandsporten ), Ambjörby, Sysslebäck. Peta sedan ut dina egna ögon och sätt eld på bilen som du därefter dansar naken runt...

Körde faktiskt förbi hotellet i somras på väg norrut. Blev mycket intresserad då det såg ut som en parodi på nått från Jägarna. Har du erfarenheter så dela för guds skull med dig.

Jag nominerar Laxå. Burger King på vägkrogen är det enda som inte borde brännas. Reser i jobbet och hamnar ibland på en del riktigt deprimerande ställen men inget slår en övernattning i Laxå i december.
Citera
2016-08-05, 19:05
Medlem
MosterAugustas avatar
Stockholm - hålan med hybris. 36:e största staden i Europa enligt bifogad lista, men utan småstadens charm.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/List...största_städer

Donetsk (nummer 35) är f.n. lika ocharmigt.
Citera
2016-08-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
Körde faktiskt förbi hotellet i somras på väg norrut. Blev mycket intresserad då det såg ut som en parodi på nått från Jägarna. Har du erfarenheter så dela för guds skull med dig.

Finns väl inte mycket att säga egentligen. Som du själv såg så är det ett förvånansvärt stort hotell mitt i en korsning och absolut ingenting i närheten bortsett från ett antal campingar och världsmetropolen Stöllet som faktiskt har ett ICA nära som är systemombud.
Som all annan före detta turistnäring i Värmland så huserar hotellet något 100-150tal flyktingar som brukar dra fötterna efter sig i vägkanterna och agera naturliga farthinder när de inte spelar fotboll på parkeringen bredvid OKQ8. Djup depression att åka förbi och skulle bilen paja där så låser jag dörrarna och vägrar gå ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in