2016-08-04, 16:23
Medlem
Hur är det med Söderfors utanför Tierp? Borde vara en kandidat, eller? Det nu mer rivna hästhagen i Söderfors var ett helt övergivet bostadsområde där det gjorts flera UE-reportage ifrån
Citera
2016-08-04, 16:24
Avslutad
Åsele är också en håla. Finns inte mkt att se där( undantag marknaden ) fast den blir bara värre och värre. En håla son långsamt går under
Citera
2016-08-04, 16:28
Medlem
Ryggradsluss avatar
Mitt bidrag får bli Kungsör.
Citera
2016-08-04, 16:52
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Här kommer mina bidrag:

Torslanda - Massa raggare, WT och nazister. Ett stenkast från Biskopsgården och i folkmun kallas det för Rasselanda.

Söderhamn - Fler flyktingar än svenskar, industrierna är nedlagda likaså flygflottiljen. Länet har högst ungdomsarbetslöshet i hela Sverige och länet (Gävleborgs län) får bidrag från EU, likt Rumänien och Bulgarien, pga detta. Ungdomarna får tom betalt för att flytta utomlands för att jobba i Norge. Drogerna flödar och likaså självmorden. 9 av 10 personer har Sleeves på armarna, många har kamphundar och går i mjukisbyxor och slåss när de blir fulla.

Grums - Räcker att se Joakim Lamottes program på SVT för att förstå vilken misär och skithåla det är.
http://www.svt.se/ug/leva-och-do-i-grums
Citera
2016-08-04, 17:01
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Sverige är unikt med antal skithål.

Sveriges mest deprimerande plats är två ställen som får dela på äran.

Ett ställe var gränsen mellan Blekinge och Smålande rakt norr om Karlshamn påväg mot Växjö.
Det såg så fattigt ut att jag aldrig sett något liknande i Sverige.
Husen var rejält nedgånga, folk gick i trasiga kläder och gumman som satt på Hemköp såg ut som en metadonmissbrukare.
Alla var dock trevliga och jag såg inga invandrare.
Nu blir jag nyfiken och undrar vilken ort du tänker på. Åkte du inte norr från Ronneby mot Växjö? I så fall kan det varit Hallabro eller Backaryd. Hallabro har inte längre en butik och är ett otroligt deprimerande ställe, men det är så litet så det kan knappt ens räknas som en håla. Backaryd är lite större och har fortfarande en butik och en restaurang som faktiskt är ganska bra.
Senast redigerad av praele 2016-08-04 kl. 17:12.
Citera
2016-08-04, 17:09
Medlem
b0bbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAFA
Degerfors. Degerfors är definitivt den värsta skithålan.
Inget bra har någonsin kommit därifrån.

Allas våran Ernst Kirchsteiger är från Degerfors
Citera
2016-08-04, 17:10
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Degerfors är en av de mest deprimerande ställen jag någonsin besökt. Mådde dåligt under hela min vistelse där.
Citera
2016-08-04, 17:11
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Här kommer mina bidrag:
Grums - Räcker att se Joakim Lamottes program på SVT för att förstå vilken misär och skithåla det är.
http://www.svt.se/ug/leva-och-do-i-grums
Går det att se programmet fortfarande?

Den här tråden ger massor av exempel på sketna, utdöende pissorter och jag har själv besökt eller kört igenom mängder av sådana genom åren. Så vad är det som hänt med vårt land? Jag är ändå så pass ung att jag inte kommer ihåg något annat än så som läget är idag. Hur var det att växa upp i t.ex Grums, Lesjöfors eller någon annan liknande håla på 70-talet? Måste ju ändå varit ganska bra på den tiden då befolkningen var homogen, då det fanns jobb på orten,alla butiker inte var nerlagda, då det föddas tillräckligt med barn för att skolorna skulle få vara kvar, det lokala fotbollslaget fortfarande existerade osv.
Citera
2016-08-04, 17:12
Medlem
praeles avatar
Edit: Dubbelpost
Senast redigerad av praele 2016-08-04 kl. 17:14. Anledning: Dubbelpost
Citera
2016-08-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Alla de där ställena är iaf längs någon större väg och därmed klarar sig.

Vikmanshyttan och Långshyttan där har du bättre kandidater.

Hålor där "allmän väg" slutar bör tas i första hand som nominerade..

Finns ju flera hundra sådana hålor.

Vi kan nog konstatera att äldre bruksorter med nysvenskar och pensionärer ligger alla nära att nomineras.

Måste ju finnas än fler övergivna ställen uppåt landet.

Hela jävla Sverige är ju fan en håla.
Citera
2016-08-04, 17:32
Medlem
Pukeeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
I Norrland har i alla fall befolkningen oftast ett intresse av bilar, skoterkörning

Och vad skulle vara positivt med det?
Det är väl just sådana intressen som brukar dominera bland innevånare i "Skithålor".
Citera
2016-08-04, 17:39
Medlem
i-can-flys avatar
Karlskoga är en riktiga vidrighåla en blanding av WT och Utlänningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in