2016-08-04, 16:35
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
...tycker i alla fall Kimberly Olsson som bor i Malmö och är långtidssjukskriven på grund av psykisk ohälsa (om det inte är uppenbart av artikeln lol):

Citat:
Du är inte fri när du har sex med en man, även om du har i dina klaraste tankar bestämt helt själv att ha sex med honom, även om du aldrig har njutit så mycket i hela ditt liv och om du faktiskt tror det så har du inte förstått patriarkatet, hur internaliserat de patriarkala tankarna och tendenserna hos oss är.

Många feminister tror att feminismens upplysning hos sig själva gör dem friare, de tror att de tack vare den här upplysningen kan tänka friare och således faktiskt hitta de fina männen, de som inte hatar kvinnor, de som inte vill skada kvinnor.
Men faktum är att de inte kan göra det, feminismen gör dig inte upplyst, feminismen raderar inte ditt egna internaliserade kvinnohat och din egna internaliserade kärlek för män utan allt det finns där inom dig.

Vad säger ni, använder män sex som ett medel att förtrycka kvinnor, kan kvinnor aldrig bli "fria" så länge män existerar eller är Kimberly Olsson en toka?
Citera
2016-08-04, 16:58
Bannlyst
Vissa män gör väl det, men det är knappast någon regel.
Citera
2016-08-04, 17:02
Medlem
Psykisk ohälsa kan ge den här sortens märkliga tankar.
Citera
2016-08-04, 17:10
Medlem
adulterys avatar
Det är bara att lägga ner feminismen i så fall om den inte gör någon nytta.
Inser hon att sex är viktigt för människans existens eller vill hon att kvinnor ska vägra sex?
Citera
2016-08-04, 17:11
Medlem
Jag skiter i patriarkatet Kimberly, jag är kåt- därför kommer jag knulla.
Jag hatar inte kvinnor och älskar män. Det finns kvinnor jag älskar, det finns män jag hatar. Det handlar inte om kön utan om hur personen beter sig.
Citera
2016-08-04, 17:31
Medlem
stone_sleepers avatar
Dags att förbjuda sex mellan olika kön.
Citera
2016-08-04, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
...tycker i alla fall Kimberly Olsson som bor i Malmö och är långtidssjukskriven på grund av psykisk ohälsa (om det inte är uppenbart av artikeln lol):

Vad säger ni, använder män sex som ett medel att förtrycka kvinnor, kan kvinnor aldrig bli "fria" så länge män existerar eller är Kimberly Olsson en toka?
¨
Det sistnämnda är svaret på din fråga. Det är självklart att sex med män inte förtrycker. Om kvinnan tar initiativet, är mannen fortfarande en förtryckare då? Har han på något subtilt sätt manipulerat kvinnan till att känna lust och ta för sig? Nej, självklart inte. Om Kimberly haft dåliga relationer med män så är det problemet, inte män i allmänhet. Hon borde fixa sin egen självkänsla och välja bättre män innan hon kommer med befängda uttalanden.
Citera
2016-08-04, 18:26
Medlem
Ok så feminister behöver kuk är det nyheten? Ledsen Kimberly du är inte först med att förstå problemet...
Citera
2016-08-04, 19:00
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
¨
Det sistnämnda är svaret på din fråga. Det är självklart att sex med män inte förtrycker. Om kvinnan tar initiativet, är mannen fortfarande en förtryckare då? Har han på något subtilt sätt manipulerat kvinnan till att känna lust och ta för sig? Nej, självklart inte. Om Kimberly haft dåliga relationer med män så är det problemet, inte män i allmänhet. Hon borde fixa sin egen självkänsla och välja bättre män innan hon kommer med befängda uttalanden.
Jomen precis, det är ungefär så jag tänker med. Det verkar som Kimberly Olsson anser att om en kvinna anser sig ta initiativet till sex så är det på grund av att hon är duperad av patriarkatet. Man undrar om sådana personer anser att förhållanden kan vara jämställda alls eller det är "patriarkatet" som ständigt lurar i bakgrunden...
Citera
2016-08-04, 19:13
Medlem
glimmandes avatar
Länk:

http://nyheter24.se/debatt/856338-kvinna-aldrig-fri-sa-lange-har-sex-man

Den här trenden har väl alltid funnits inom feminismen? Är ju ingen slump att politisk lesbianism alltid återkommer som trend bland troende feminister.

Feminister verkar ofta lida av psykisk ohälsa. Det är inte helt lätt att avgöra om de dras till feminismen pga sin diagnos eller om de utvecklar psykisk ohälsa pga att de dragits djupt in i den här typen av sekttänkande. Lite hönan och ägget över det hela.
Citera
2016-08-04, 19:17
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Dags att förbjuda sex mellan olika kön.

Japp, här har vi lösningen på problemet .
Citera
2016-08-04, 19:32
Medlem
Jag har känt en (1!) kvinna som inte kan tillfredsställa sig själv sexuellt, utan enbart vid samlag med en man.
Har aldrig träffat på någon som lämnat så många brustna hjärtan efter sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in