2016-08-03, 19:52
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Mark Dempsey är ny chefstränare i Djurgården.

Vem då?
2016-08-03, 19:57
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Ok, tycker personligen att vi är i skriande behov av anfallare. I mina ögon är Isak egentligen den enda av våra 4 anfallare jag vill ha kvar i truppen. Resterandes lönekostnader hade jag kunnat byta ut mot andra spelare. Var inne på Antonsson före säsongen men han visade sig för bra. Atashkadeh i Örgryte tycker jag är intressant också, frågan är om han vill spela tredje eller fjärdefiol i allsvenskan, det är där jag ser honom i truppen. Ser nog tyvärr inte Obasi som ersättare i första- eller andrapositionen i anfallet.

Svårt. Silva skulle jag inte ha något emot heller, vi har ju varit intresserade av honom redan i Sirius. Men ser ingen #1 där heller.
Enig i att Isak är den enda jag känner ngt för av anfallarna. Eero gjort det bra sista tiden, hoppas han fortsätter. Obasi kan bli en joker, men inget långtid. Silva känns som vi haft våra chanser med?
2016-08-03, 20:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Mark Dempsey är ny chefstränare i Djurgården.

Han sade upp sig från Haugesund i mitten av juli efter samarbetsproblem med sportchefen. Enligt MD så lade sig sportchefen i uttagningen av laget t.o.m reservlaget.

Lite mer shining än Pelle?
Senast redigerad av bagarn29 2016-08-03 kl. 20:07.
2016-08-03, 20:21
Medlem
Lurigfaxs avatar
Förhoppningsvis har han smaken att ta spelarna i hand när de byts ut i alla fall. Pelle verkade mest önska att han slapp prata med spelarna face to face...
Senast redigerad av Lurigfax 2016-08-03 kl. 20:49.
2016-08-04, 10:59
Bannlyst
Norrköping har fått bud på 2 miljoner kr för Nyman. Borde man inte låta han spela ut kontraktet istället? Kan garantera att dom fått mer för utbildningsbidraget...
2016-08-04, 12:06
Medlem
Hoppas fan inte det blir någon Dempsey effekt mot Blåvitt, finns väl dock risk, någon gång måste dom ju vinna, torsk där så bör Jörgens fortsättning ifrågasättas(efter säsongen), då kan vi ha både Europa exit och blivit avhängda från toppen, 9 pinnar är för mycket, typ. Man får be till alla gudar att AIK vinner i Malmö.
2016-08-04, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syndanormen
Norrköping har fått bud på 2 miljoner kr för Nyman. Borde man inte låta han spela ut kontraktet istället? Kan garantera att dom fått mer för utbildningsbidraget...

Jo, det är ju lite av ett skambud, Pekig borde väl ha en del cash nu? De har ju sålt av halva laget.
2016-08-04, 12:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Vem är det som kommit med det budet?
2016-08-04, 13:42
Medlem
Citat:
Utbildningsbidragets storlek beror på vilken och liga han går till. Jag har inte siffrorna framför mig men fransoserna har garanterat koll på vad ett eventuellt utbildningsbidrag hade kostat i vinter och lägger bud därefter.
2016-08-04, 14:41
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Utbildningsbidragets storlek beror på vilken och liga han går till. Jag har inte siffrorna framför mig men fransoserna har garanterat koll på vad ett eventuellt utbildningsbidrag hade kostat i vinter och lägger bud därefter.
Ja inte är utbildningsbidraget så där högt.
474 tkr läste jag att en allsvensk klubb kan få som mest om spelaren varit där mellan 12-21.
Utbildningsbidraget ändras väl bara från vilka liga han går från, inte till?
Klubben får mindre om de spelar i superettan än allsvenskan.

Om jag nu inte helt missuppfattat artikeln jag läste.
2016-08-04, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Ja inte är utbildningsbidraget så där högt.
474 tkr läste jag att en allsvensk klubb kan få som mest om spelaren varit där mellan 12-21.
Utbildningsbidraget ändras väl bara från vilka liga han går från, inte till?
Klubben får mindre om de spelar i superettan än allsvenskan.

Om jag nu inte helt missuppfattat artikeln jag läste.
Jag kanske rör ihop begreppen men när Pontus Jansson och Filip Helander lämnat som semi-Bosman till Italien så var betalningen drygt 4 miljoner vilket skulle motsvara någon form av bidrag som klubbarna varit tvungna att betala om man väntat ett halvår. Orkar inte tröska igenom FIFA/Uefas regelverk nu men storleken på bidraget påverkades av vilken ranking den nya klubbens liga hade och spelaren måste vara under en viss ålder typ 23. Återkommer om paragrafryttaren i mig vaknar senare.
2016-08-04, 16:08
Medlem
a.e.gs avatar
Chinedu Obasi klar för AIK Fotboll.

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=10179

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem