Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Här är jag helt ense, hade GOP utsett en någotsånär normal kandidat som kunde hålla fokus på Clintons svagheter och undvika idiotiskt svammel vore hon HELT körd. Kasich skulle krossa i detta val, och till och med den obehaglige Cruz skulle ha en chans.
Problemet för Trump är att han har förlorat sitt mediaövertag som han hade under primärvalen. Dels tror jag att hans ständiga deltagande i media orsakades av att det gav tittarsiffror, dels handlade det om att man VILLE att Clinton skulle ställas mot Trump. Nu har media helt svängt, precis som många förutspått, och istället för att ge Trump gratis reklam 24/7 bashar man honom 24/7. Och det ger naturligtvis effekt.
Kalla mig foliehatt, men allt känns så planerat i förväg. Bill Clintons telefonsamtal, Trumps donationer till Hillary och att Trump och Hillary är gamla goda vänner. Lägg då också på att Trump har missat stora chanser att attackera Hillary.
Synd att Amerikanska folket inte har fått någon representant för folket (Må så vara en riktig konservativ, libertarian eller progreesiv) istället har dom fått två företagare, vars enda mål är att promota och casha in på presidentskapet.
När den nya presidenten kommer sväras in i Januari så kommer det inte vara för att bli president utan istället CEO of United States of America