Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-04, 12:00
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kung.av.julmust
Ett ganska obegåvat inlägg av dig. Du sväljer svensk medias bild hook, line and sinker. Tror du själv att det finns tillräckligt många lågbegåvade för att vinna ett val?

Edit: Definitionen av lågbegåvad är en individ med IQ inom spannet ca. 70-85.
Jag använde först benämningen "idioter", men blev övertalad att använda ett vänligare ord. Lågbegåvad tyckte jag lät lite vänligare. Jag ber om ursäkt om det orsakat förvirring.

Jag tycker att Trump själv bekräftar min tes ganska väl. Hans utspel är antiintellektuella och hans primära målgrupp är mycket tydligt idioter/lågbegåvade (eller vad du nu föredrar att jag kallar dem)
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-08-04 kl. 12:03.
2016-08-04, 12:05
Medlem
Inga roliga siffror.
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html
2016-08-04, 12:06
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Det ska bli intressant att se hur amerikansk media hanterar resterande månader fram till valet. Idag handlar all nyhetsrapportering om varför Donald Trump är ond och dålig. Amerikanska folket svälter på riktiga nyheter. Hur länge klarar media att hålla uppe tempot?

De vet att när de slutar kommer Hillary vara körd och det mest optimala hade givetvis varit att vänta med denna massiva mediakampanj till någon vecka innan valet. Men Trumps stigande opinionssiffror tvingade det korrupta medieetablissemanget att agera i panik. Alldeles för tidigt.

Vad blir plan B när artilleriet är avfyrat innan fienden ens påbörjat sin offensiv?
2016-08-04, 12:11
Medlem
kung.av.julmusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jag använde först benämningen "idioter", men blev övertalad att använda ett vänligare ord. Lågbegåvad tyckte jag lät lite vänligare. Jag ber om ursäkt om det orsakat förvirring.

Jag tycker att Trump själv bekräftar min tes ganska väl. Hans utspel är antiintellektuella och hans primära målgrupp är mycket tydligt idioter/lågbegåvade (eller vad du nu föredrar att jag kallar dem)

Vad i Trumps politik är antiintellektuellt? En mur stoppar antagligen en hel del folk att ta sig över gränsen. En stopp av invandring från länder som är påverkade av terrorism minskar antagligen antalet potentiella terrorister i landet. Det är ganska rimligt att om man vill ha USA:s skydd genom NATO att man betalar "överenskommet pris". Om man sänker bolagsskatten och tullar varor från sweatshop-länder så ökar antagligen antalet jobb i USA. No?
2016-08-04, 12:14
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Inga roliga siffror.
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html
Trump ligger systematiskt högre bland Likely voters (LV) än bland Registered Voters (RV) i undersökningarna. Debatter samtidigt som stora idrottsevenemang har nog betydelse. Medan Hillary Clinton vill undvika massmedia och få så få som möjligt att rösta, så vill Trump vidga demokratin i USA. Han ställer frågan huruvida USA borde bli starkt eller fortsätta försvagas. Det är upp till folket att besvara den frågan. De flesta bryr sig inte.
2016-08-04, 12:16
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Inga roliga siffror.

Hillary behöver stiga betydligt mycket mer. Hennes marginal borde minst vara det dubbla och sedan kunna visa på att hon kan behålla den nivån även när hennes skandaler tränger igenom till befolkningen. Den ledning hon har idag är artificiell och jag tror inte någon i hennes kampanj känner någon trygghet. Tvärtom. Med tanke på hur Obama och Hillary-stödjande media agerar just nu så råder det fullkomlig panik.
2016-08-04, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Donald Trump verkar bli den nya Bernie Sanders:

"Donald J. Trump all but erased his enormous fund-raising disadvantage against Hillary Clinton in the span of just two months, according to figures released by his campaign on Wednesday,"

"All told, Mr. Trump and his party brought in $82 million last month, only slightly behind Mrs. Clinton’s $90"

"“We’ve been doing it for two months.” More than two-thirds of the $64 million had come online, Mr. Mnuchin said.

The new figures indicate a major shift in Mr. Trump’s campaign,"

"And they suggest that Mr. Trump has the potential to be the first Republican nominee whose campaign could be financed chiefly by grass-roots supporters pitching in $10 or $25 apiece, echoing the success of Senator Bernie Sanders of Vermont during the Democratic primary."

http://www.nytimes.com/2016/08/04/us/politics/trump-fundraising.html?hp&action=click&pgtype=Homepage&c lickSource=story-heading&module=a-lede-package-region&region=top-news&WT.nav=top-news&_r=1

Krossa det korrupta etablissemanget. "Lock her up"

Vad vill Trump göra för att bli lik Sanders?
2016-08-04, 12:35
Medlem
david.johnson.wisconsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vad vill Trump göra för att bli lik Sanders?
Han försökte vara populistisk för att sno Sanders rösterna, men han är för inkompetent för att genomföra något. Han har skjutit sig i båda fötterna denna veckan med sin idioti.
Koch och andra korrupta pengar tar avstånd från han och media börjar skitkastningen på allvar.
Kahn incidenten
Purple heart incidenten
Bäbis incidenten
Hans CP tweets
Hans VP går emot DT:s linje
Hans staff läcker som ett såll nu, historier om hans irrationella sjuka beteende, är han på amfetamin? Tweeta hela natten, han har inga vänner.

Hans förståelse om kärnvapen. Vill ni att en IDIOT som sagt att han vill använda kärnvapen ska vinna???????
2016-08-04, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david.johnson.wisconsin
Han försökte vara populistisk för att sno Sanders rösterna, men han är för inkompetent för att genomföra något. Han har skjutit sig i båda fötterna denna veckan med sin idioti.
Koch och andra korrupta pengar tar avstånd från han och media börjar skitkastningen på allvar.
Kahn incidenten
Purple heart incidenten
Bäbis incidenten
Hans CP tweets
Hans staff läcker som ett såll nu, historier om hans irrationella sjuka beteende, är han på amfetamin? Tweeta hela natten, han har inga vänner.

Hans förståelse om kärnvapen. Vill ni att en IDIOT som sagt att han vill använda kärnvapen ska vinna???????

När har han sagt att han vill använda kärnvapen?
2016-08-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Trump far nu backup av ingen mindre än Clint Eastwood:

http://omni.se/clintan-stottar-trump-han-ar-inne-pa-nagot/a/qm4Lw?source=aftonbladet#xtor=AD-500-[omni]-[tf_utrikesbox_1404]-[integration]-[aftonbladet]-[startsidan]-[26002].

Det är ju mycket konstigt, för när Clint Eastwood själv utnyttjas så agerar han, han är inte bara passiv, som han här uppmanar andra att vara

http://www.hollywoodreporter.com/thr-esq/clint-eastwood-lawsuit-inmod-furniture-company-309347
2016-08-04, 12:42
Medlem
david.johnson.wisconsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
När har han sagt att han vill använda kärnvapen?
https://www.youtube.com/watch?v=j1vlMUfR_Wc
2016-08-04, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david.johnson.wisconsin
Kahn incidenten
Purple heart incidenten
Bäbis incidenten
Hans CP tweets

Nej det är bara media som blåser upp allt oproportionerligt, alla de där "incidenterna" är ytterst harmlösa. Det är bara folk som dig, som redan ogillar Trump, som förstorar upp det och missförstår med flit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in