Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-04, 02:19
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Trevligt! Jag har dock inte sagt att du är lågbegåvad. Men Trumps målgrupp är lågbegåvade. Han försöker först och främst attrahera de lågbegåvade. Det kan omöjligt ha undgått någon
Trump 2015! Nu kör vi!

Edit: Det där stämmer inte. Trump är klok och vältalig, men skulle inte hävda att han är attraktiv. Hans fru däremot är urläcker, riktigt attraktiv! Därför jag röstar ändå, för att ha något fint att se på TV. Det där med politik är ju inte så viktigt ändå. Odlar ju min egen mat och bränner mitt eget majsbrännvin, så går det illa drabbar det ju någon annan, typ en neger eller ännu värre: en blårock!

Edit 2: Eller vet inte om jag ska rösta eller inte, det är Nascar derby den dagen. Nationens framtid eller en kall Budweisser och snabba bilar, svårt val...
Senast redigerad av Hegernataren 2016-08-04 kl. 02:28.
2016-08-04, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Om du menar Muhammad Ali (boxare) så vet jag faktiskt inte vad vänstern säger och skiter i det då tråden handlar om Donald... Riskerade Donald sin karriär för att offentligt vägra Vietnam kriget eller köpte han (eller farsan) en läkare för att ge honom ett dokument om en hälsporre...

Kan säga att vänstern skulle hylla Muhammad Ali och inte Trump fast båda inte ville ut i krig.

Kan också nästan garantera dig att ingen rik familj skicka sin son ut i krig.
2016-08-04, 02:23
Avslutad
Jag tycker det är något skumt med Trump. Han är inte sig själv.

Om det är positivt eller inte vet jag inte. Statistiken visar att Trump förlorar. Ändå kommer det in pengar hos Republikanerna officiellt.

Folkmassor samlas hos han hela tiden och han får 100% uppmärksamhet.

Men många gillar inte att han slamsar.
2016-08-04, 02:25
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Fast det förändrar ju knappast det faktum att Trumps primära målgrupp är lågbegåvade, does it?
Nu tog du Trump på bar gärning med att vara så lågbegåvad att han inte ens lyckas bli populär hos de lågbegåvade som du lovar är hans lågbegåvade målgrupp.
2016-08-04, 02:28
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Nu tog du Trump på bar gärning med att vara så lågbegåvad att han inte ens lyckas bli populär hos de lågbegåvade som du lovar är hans lågbegåvade målgrupp.
Japps. Förklaringen kan nog ligga i det en annan användare påpekade - att han även riktar sig till den största etniska gruppen, vita.

Tror att vi tidigare i tråden kom fram till att målgruppen lär vara vita som är lågbegåvade.
2016-08-04, 02:36
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Kan säga att vänstern skulle hylla Muhammad Ali och inte Trump fast båda inte ville ut i krig.

Kan också nästan garantera dig att ingen rik familj skicka sin son ut i krig.
Nä men Vietnam var inte frivillig utan rik kunde smita MEN Muhammad Ali tillskillnad från Donald tog avstånd och straffades av allmänheten. Här kommer en twist Kahn gjorde tjänstgöring frivilligt för att tjäna sitt land (inte påtvingad och måste fixa falskt intyg) och föräldrarna var 1:a generationens invandrare, ingen i Donalds familj gjort militärtjänstgöring trots 1ww,2ww, vietnam, irak, afganistan, grenada, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_the_United_States#20th_cent ury_wars
2016-08-04, 02:37
Medlem
probe53s avatar
Massiva insatser anti-Trump i lågbegåvadmedia på sistone. Hotet är reellt.
2016-08-04, 02:39
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
Massiva insatser anti-Trump i lågbegåvadmedia på sistone. Hotet är reellt.
Nää och det är obefogat menar du, Källa?
2016-08-04, 02:43
Medlem
Mvks avatar
Jävlar va svensk media inte gillar trump.
Rapporterar positivt om Clinton och negativt om trump.

Löjligt tydligt dessutom.
Klassikern när svensk media visar vem dom stödjer politiskt är när dom väljer vem dom intervjuar i nyhetsreportagen.
Clinton-anhängare som väljs till inslagen är vältaliga, pk och väldigt ytligt snackar massa självklar bullshit som går hem hos dom flesta.
När Trump-anhängare väljs ut är det högljudda hillbillies som diskuterar kontroversiella ämnen.

Väldigt äckligt beteende av svensk media som leker fina, slår sig för bröstet utomlands och stolt hävdar sin opartiskhet.

Oavsett vem fan personen är ska media GE FAN i egna värderingar och rapportera objektivt, lär man sig inte det under 1a lektionen på journalisthögskolan?????
2016-08-04, 02:44
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder

Jag gissar tillsvidare att det är generell intelligens ("g") du talar om, vars existens är oerhört omtvistad.

Tror jag att Donald Trump är intelligent i bemärkelsen "kapabel till abstrakt tänkande i högre utsträckning än medelamerikanen"? Nej, det tror jag inte. Jag har inte ens sett tecken på att så skulle vara fallet.

Tror jag att Donald Trump är intelligent i bemärkelsen att träffsäkert använda ord antingen muntligt eller skriftligt? Nej, det tror jag inte. Han använder visserligen väldigt ofta ord muntligt och eventuellt twittrar han själv, även om sådant i politiska kampanjer regel dikteras och/eller delegeras till en tweet master. Däremot är han motsatsen till träffsäker i sitt språk.

Tror jag att Donald Trump är intelligent i bemärkelsen "förmåga när det gäller att kunna handskas med egna och andras känslor, ha relationer, motivera sig själv och vara empatisk". Nej, det är jag helt säker på att han inte är.

Jag tror slutligen att en eventuell debatt om Trumps respektive dennes supportrars (påstådda) intelligens enbart kan bli penibel för dig.
2016-08-04, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tycker det är något skumt med Trump. Han är inte sig själv.

Om det är positivt eller inte vet jag inte. Statistiken visar att Trump förlorar. Ändå kommer det in pengar hos Republikanerna officiellt.

Folkmassor samlas hos han hela tiden och han får 100% uppmärksamhet.

Men många gillar inte att han slamsar.

Ditt inlägg är fullständigt jävla efterblivet.

Vad är skumt med Trump? På vilket vis är han inte sig själv? På vilket vis visar statistik att Trump förlorar? Att han, just nu, ligger under Clinton innebär inte alls att "statistik visar att Trump förlorar".

Och vad fan innebär slamsa? Herrejävlar, skriver du enbart i syfte att höja din postcount eller?
2016-08-04, 02:51
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Vad är skumt med Trump? På vilket vis är han inte sig själv?

Jag delar med emfas intrycket att han har betett sig ovanligt underligt de senaste dygnen. Behöver hans beteende och beslut därvidlag verkligen refereras för dig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in