Citat:
Ursprungligen postat av
byggmastaren
västvärlden är som ett stort osynligt fängelse!
sätter du inte dina barn i skolan så tar staten dom ifrån dig! hur sjukt är inte det,?
ta en skolklass ca 20 elever en lärare, hur mkt tid kan ges individuellt till varje elev under en skoltimme. ca 3 minuters individuell undervisning per timme,
så under en skoldag så får varje elev 3x7 =21 minuter individuell undervisning,
det betyder att jag själv kan lära mina barn så mkt mer genom att ge dom endast en timmes undervisning och sedan ha med dom på jobbet,
sen vem fan lär sig optimalt genom den gamla kateder undervisningen,
nej hela skolsystemet är ruttet och endast för att fostra barnen att bli rädda för auktoriteter och VARA LYDIGA SLAVAR
sen de barnen som inte klarar att prestera enligt norm, hamnar utanför och blir kriminella, helt i onödan
Du tänker fel.
Om klassen på 20 elever ska lära sig addera och det sker med 10 min där läraren skriver på tavlan och alla 20 st får samma information.
75% eller 15 st förstår och räknar vidare då återstår 50 min för lärare att visa de 5 som inte hängt med.
Sen det här med att skolan gör elever till slavar (ordet slavar används flitigt på FB i massa trådar)
Ok slavarna som gick på Rosengårdsskolan fick ju huvudmannen fatta beslut om att stänga, det gick inte att bedriva undervisning. Ser du Rosengårdsskolan som et bra exempel där elever vägrar bli slavar, var det ett slavuppror vi bevittnat.