Citat:
Ursprungligen postat av
BummingAround
Är ingen Trumpfantast men tycker man skall visa respekt för hans anhängare, alla är inte HillyBillies eller Rednecks - känner personligen flera amerikaner som förstår hans budskap och kommer att rösta på han, en är fd diplomat, ingen är som du uttrycker det idiot.
Visst hans kärnsupportrar kan verka något annorlunda än sossar eller moderater i Sverige, tänk dock att USA är mycket annorlunda och varför skulle vi sitta inne med nån slags sanning och fördöma alla som agerar out-of-the box?
Vad jag beundrar hos Trump är hans förmåga att sätta sig själv i centrum oavsett det är genom positiva eller negativa orsaker, människan är en varelse som behöver ledare som pekar med hela handen det är det som fattas därborta enligt många. Att sedan de intellektuella, eliten och etablissemanget skyr han som pesten är självklart, dom är ju smörjoljan i systemet, deras karriär hänger på att inga förändringar skall ske - titta bara på vilka som stödjer (med viss panik numera) Hillary......
Jag håller med om att alla inte lär vara lågbegåvade, men jag ser ingen anledning till varför man ska hymla med att hans kärnväljare är det. Förklaringen till att lågbegåvade är den primära målgruppen kan mycket väl vara den som du skriver. Tycker att det är ett intressant perspektiv.
Det tåls också att fundera på om det är såhär framtida val faktiskt bör gå till. Vinner Trump kan vi nog vänta oss en mycket mer primitiv form av debatt runtom i världen. Mer avancerade resonemang lär bli ännu färre
Men jag hoppas inte att det är saker som bufflighet, råstyrka, ilska, spydighet och hämndbegär som blir alltför åtråvärda egenskaper hos olika världsledare. Det är liksom inte precis hans intellekt eller förslag som gjort honom känd, det är ju snarare den här debattnivån som gjort honom känd:
http://www.nytimes.com/interactive/2016/01/28/upshot/donald-trump-twitter-insults.html?_r=0