Citat:
Ursprungligen postat av
Shelby
Jo det är helt klart ett udda system där borta men eftersom man måste vara registrerad går det ju inte precis att rösta flera gånger som samma person eller liknande. De hade ju kunnat börja med att göra det enkelt och kostnadsfritt att få ett foto-id och sedan införa kräv på ID för enligt den forskning som finns på området så är röstfusket väldigt litet.
Valkretsar kan vara små och i ett exempelvis helt svart område är det knappast konstigt om Obama fick 100%.
Ja 100 % i ett helsvart distrikt kan jag nästan tänka mig, eftersom det var över 90% av de svarta som röstade på Obama. Men 141%, 108%... Nej, det köper jag inte.
Citat:
* In Wood County Ohio, 106,258 voted in a county with only 98,213 eligible voters.
* In St. Lucie County, FL, there were 175,574 registered eligible voters but 247,713 votes were cast.
* The National SEAL Museum, a polling location in St. Lucie County, FL had a 158% voter turnout.
* Palm Beach County, FL had a 141% voter turnout.
* In Ohio County, Obama won by 108% of the total number of eligible voters.
http://www.snopes.com/politics/ballot/2012fraud.asp
Edit: Det borde vara en självklarhet att visa upp identifikation när man röstar, men enligt demokraterna skulle det vara för svårt för den svarta minoritetsgruppen, att skaffa ett ID/körkort/pass eller liknande. På så sätt kan de exempelvis lägga röster för de många svarta som inte gick och röstade. De kan lägga dessa personer röst på Clinton.
Kan du länka den forskning som du talar om?