Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-03, 17:33
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Många Cruz säger nej i nationella mätningar du kommer få se om några dagar från de stater där inga Cruz conservative finns.

Det har ju kommit flera pollar senaste dagarna, bland annat en från NBC News|SurveyMonkey, N:12,742 adults, 4 way är den:

Clinton 42
Trump 38
Johnson 9
Stein 4

2 way

Clinton 50
Trump 42

http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/poll-clinton-support-spikes-following-democratic-convention-n621071

Convention bump?
2016-08-03, 17:36
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
bernad_law skrev

Och +5 den 29/7, vad försöker du säga?

Att det kan skifta snabbt, och att man kanske inte bara skall lita på en poll.
2016-08-03, 17:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Glöm att Trump vinner. Än fast han skulle bryta obamas linje och befria folket från PK-kulturen, så kommer Clinton ändå vinna.

Hon vinner för att majoriteten av befolkningen tror på hennes politik och bryr sig inte om krig i världen.
2016-08-03, 17:41
Medlem
Fris avatar
RCP poll average sätter Hillary Clinton i ett snävt intervall mellan 44% och 46% sedan 2½ månader (ett par procentenheter lägre än hennes nivå sedan september 2015). Ungefär sedan det blev klart att Trump nomineras. Det är bara ju Trumps opinionssiffror som varierar. Om jag vore TV-soffa-pundit skulle jag kanske ha sagt: "There's a Clinton ceiling reached! And it is not made of glass and does not crack."
2016-08-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det har ju kommit flera pollar senaste dagarna, bland annat en från NBC News|SurveyMonkey, N:12,742 adults, 4 way är den:

Clinton 42
Trump 38
Johnson 9
Stein 4

2 way

Clinton 50
Trump 42

http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/poll-clinton-support-spikes-following-democratic-convention-n621071

Convention bump?

Som sagt har hon en 8-9% ledning nationellt så ska hon ha en ledning i Pennsylvania på 8-10% vilket hon inte har, som vi såg från pro Clinton PPP där hon har en ledning på 3% i den staten.
2016-08-03, 17:43
Medlem
CharlieMartels avatar
Breaking från Trumpvänliga DN

Ser mörkt ut......
Citat:
Frustrationen inom Republikanerna växer

http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/frustrationen-inom-republikanerna-vaxer/
2016-08-03, 17:45
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Att det kan skifta snabbt, och att man kanske inte bara skall lita på en poll.

Det är naturligtvis helt sant, och det är bra att vi båda är på planeten jorden. Vi kan inte veta vad som händer senare, men vi vet att Clinton har tagit ett litet skutt nu.
2016-08-03, 17:47
Medlem
trailblasers avatar
Ganska skönt att för en gångs skull inte behöva bry sig om svensk media, om dem påverkar utgången eller inte. Desto roligare kommer det bli att se alla domedagsrubriker i November.
2016-08-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Breaking från Trumpvänliga DN

Ser mörkt ut......

Donald Trump:

-De rika i New York hatar mig.

-Taxichaufförerna älskar mig.

Hela Trumps kampanj skit i de rika tala till folket.
2016-08-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Glöm att Trump vinner. Än fast han skulle bryta obamas linje och befria folket från PK-kulturen, så kommer Clinton ändå vinna.

Hon vinner för att majoriteten av befolkningen tror på hennes politik och bryr sig inte om krig i världen.

Du har fel, han kommer att vinna. Dom sa precis samma sak om Brexit och kollar du här i tråden så ser du att PK-trollen (MrTowlie, Xelious, etc) Skriver som bara den för att dom innerst inne vet att han kommer att vinna i November.
2016-08-03, 18:09
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Donald Trump:

-De rika i New York hatar mig.

-Taxichaufförerna älskar mig.

Hela Trumps kampanj skit i de rika tala till folket.
Vad vi ser nu är hela etablissemanget som ger sig på Trump av de mest bagatellartade anledningar. Även Hollande. Naturligtvis samtliga tidningar i hela världen och all annan media. Det har utgått order från någonstans, precis som när den samlade svenska median koordinerar en attack mot SD utan att någon normal människa fattar vad det är som är så upprörande.

Notera också att det finns mullvadar inne i Trump-kampanjen som också lyder order för att maximera skadeeffekten. Det är en väldigt sofistikerad operation.
2016-08-03, 18:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Du har fel, han kommer att vinna. Dom sa precis samma sak om Brexit och kollar du här i tråden så ser du att PK-trollen (MrTowlie, Xelious, etc) Skriver som bara den för att dom innerst inne vet att han kommer att vinna i November.

Men Brexit hade stöd från många andra håll från näringsliv och adel/kungahus, samt lite rikare medeklass.
Och Brexit vann med typ 4 %.

Jag hoppas du har rätt det du säger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in