2016-07-10, 23:04
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinicius
Hillary Clinton blev totalsågad av FBI-chefen Comey när han lade fram vad FBI-utredningen kring Clintons mail har kommit fram till. I princip allt hon sagt till journalister och amerikanska folket var BS, nu har Trump och GOP saftiga soundbites till reklam-filmer. Comey kallade Clinton för "extremt vårdslös".

https://youtu.be/wbkS26PX4rc

Jag skulle översätta det till "extremt oförsiktig", vårdslös är detsamma som negligent. Extreme negligence hade nog uppfattats som detsamma eller värre än "gross negligence", vilket är straffbart. Om en misstänkt tog en medveten risk för att en hens hantering var olaglig hantering skulle det kvalificeras som gross negligence, men det såg inte Comey i utredningen.

/Pz
2016-08-02, 18:02
Medlem
stone_sleepers avatar
Democrats,

this is why you need to fear Hillary Clinton:

The NY Times is absolutely right — she’s a bigger hawk than the Republicans

"Clinton is the last true hawk left in the" race, more belligerent than Cruz and Trump, the New York Times says
2016-08-03, 11:12
Medlem
En kompis frågade mig häromdagen varför många i USA tycker så illa om Hillary Clinton. Trots att jag är ganska inläst på ämnet kunde jag inte ge ett tydligt svar. Jag googlade senare och fick naturligtvis en massa träffar men blev faktiskt inte så mycket klokare trots att jag hittade långa utläggningar.

Min fråga är om någon här kan ge ett kort och enkelt svar på vad Hillary har gjort som gör att hon ska bli kallad Crooked Hillary. Nämn fem saker. Och det jag söker är sånt som skiljer henne från den genomsnittlige amerikanska politikern.
2016-08-03, 14:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharmlessMan
En kompis frågade mig häromdagen varför många i USA tycker så illa om Hillary Clinton. Trots att jag är ganska inläst på ämnet kunde jag inte ge ett tydligt svar. Jag googlade senare och fick naturligtvis en massa träffar men blev faktiskt inte så mycket klokare trots att jag hittade långa utläggningar.

Min fråga är om någon här kan ge ett kort och enkelt svar på vad Hillary har gjort som gör att hon ska bli kallad Crooked Hillary. Nämn fem saker. Och det jag söker är sånt som skiljer henne från den genomsnittlige amerikanska politikern.

Skulle gissa på att det finns en viss procent som hatar henne för att hon är kvinna med makt (och som kan bli en kvinna med total makt) sedan så finns det de som anser att hon är för långt vänster (trots att hon är långt till höger) för att sen komma till de som hatar henne för att de vill hata demokraterna och/eller dyrkar Trump och även ursäktar det beteende som de hatar Clinton för när en republikan har gjort exakt samma.

Det finns hur många andra faktorer som helst men det är de saker jag kan komma på.
2016-08-03, 14:44
Medlem
Citat:

1. Krigshetsare, hon har röstat för många krig genom åren hon var senator och utrikesminister.
2. Kappvändare, hon har bytt åsikter fram och tillbaka många gånger och kommer göra det igen och igen när det passar henne.
3. Köpt av lobbyister.
4. Involverad i alltför många skumma verksamheter , google bara "hillary clinton deaths". Och FBI's email skandalen.
5. https://www.youtube.com/watch?v=Fgcd1ghag5Y ska en sån person vara en president i något land?
2016-08-03, 15:42
Medlem
Punkt 1,2 och 3 stämmer nog in på väldigt många amerikanska politiker på den nivån. Även 4 om man skulle gräva lika mycket som det grävs kring Hillary.
2016-08-03, 15:47
Medlem
Punkt 5, dvs klippet, visar ju också på en attityd som många i USA har. Trump skulle definitivt kunna uttrycka sig på ett liknande sätt.

Alltså, jag har fortfarande svårt att förklara varför just hon är så hatad i USA.
2016-08-05, 18:23
Medlem
Vindhlers avatar
Wikileaks ska ha fått tag på endel utav de av Hillary raderade e-mailen. Organisationens frontman, Julian Assange, säger sig ha bevis för att Hillary sålt vapen till IS under sin tid som utrikesminister:

http://avpixlat.info/2016/08/04/hillary-clinton-har-salt-vapen-till-is-och-mottagit-donationer-fran-is-finansiarer/

Citat:
Dock har WikiLeaks lyckats få tag i tusentals av de raderade e-postmeddelandena då hackare tog sig in på Clintons privata e-postserver som hon i strid med utrikesdepartementets regler upprättade och använde för sekretessbelagd kommunikation. Det visar sig nu att dessa raderade e-postmeddelanden innehåller information som direkt kopplar Hillary Clinton till vapenförsäljning till terrororganisationen IS i Mellanöstern.

Enligt grundaren för WikiLeaks, Julian Assange, har WikiLeaks tillgång till ett stort antal e-postmeddelanden som bevisar detta:

So, those Hillary Clinton emails, they connect together with the cables that we have published of Hillary Clinton, creating a rich picture of how Hillary Clinton performs in office, but, more broadly, how the U.S. Department of State operates. So, for example, the disastrous, absolutely disastrous intervention in Libya, the destruction of the Gaddafi government, which led to the occupation of ISIS of large segments of that country, weapons flows going over to Syria, being pushed by Hillary Clinton, into jihadists within Syria, including ISIS, that’s there in those emails. There’s more than 1,700 emails in Hillary Clinton’s collection, that we have released, just about Libya alone.

Assange hävdar alltså att det finns konkreta bevis att de vapen som IS använder sig av för att terrorisera världen med såldes till terrorgruppen av Hillary Clinton, som nu alltså är demokraternas presidentkandidat och som den svenska statsministern och hela etablissemanget stödjer. Migrantströmmen till Europa är alltså till viss del direkt skapad av Hillary Clinton som genom vapenförsäljning till IS möjliggjort terrororganisationens framfart.

Utöver vapenförsäljningen till IS påpekar WikiLeaks även att Clinton mottagit ekonomiska donationer från finansiärer av IS. Clinton ska enligt uppgift ha mottagit minst 100 000 dollar från en direktör för ett företag som även finansierar IS verksamhet genom oljehandel. Clinton har även mottagit donationer från flera arabstater, inklusive Saudiarabien – landet som sponsrade 11 september-dåden, bestraffar homosexuella med döden och praktiserar kvinnoförtryck. Clintons kopplingar till nätverk som inkluderar terrorism och intoleranta totalitära ideologier och länder blir allt mer uppenbara.

Hillary Clinton anses vara den minst trovärdiga presidentkandidaten i amerikansk historia. Hela två av tre amerikanska väljare oavsett politisk tillhörighet anser att Clinton är opålitlig.
2016-08-06, 17:46
Medlem
Vindhlers avatar
Hillary Clinton verkar lida av stressrelaterade neuropsykiatriska åkommor:

https://www.youtube.com/watch?v=OqbDBRWb63s

Citat:
Hillary's bizarre behavior and strange seizures: Is she having a breakdown or does she actually have brain damage?

I asked mental health experts about her strange outbursts that have been caught on camera.
2016-08-06, 19:13
Medlem
Fris avatar
Citat:

Hillary Rotten Clinton tar emot hundratals miljoner kronor i mutor från världens allra värsta tyranner som förslavar alla kvinnor, avrättar alla HBTQ och stödjer terrorism som mördar tusentals civila västerlänningar. Behöver du verkligen fler anledningar än den?
2016-08-06, 19:15
Medlem
freeriderXIIs avatar
Clinton foundation har tagit emot 2 miljarder dollar sedan dess grundande 2001 och allt har inte gått till välgörenhet.

Vad gäller muren så är Clinton emot den, det är inte att Mexico skall få betala för den som hon framförallt vänder sig emot utan muren i sig att den risker att drastiskt minska den illegala invandringen.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-08-06 kl. 19:45.
2016-08-06, 22:23
Medlem
Clinton har lovat hårdare tag mot Wall street. Kommer hon lyckas med det som Obama
inte gjorde?. Har hon tagit till sig något av Sanders politik , eller är det bara retorik
för att inte tappa väljare ?. Det jag ogillar med Clinton är att hon verkar vara en hök.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in