2016-08-02, 21:44
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
[/b]

Ja, Zara är en god förebild för unga kvinnor, helt rätt! Vilket fenomen är det jag är del av? Ja, jag tycker att det kvinnliga könet ska få uttrycka sina åsikter, klä sig som de vill, ha lika lön för lika arbete och att inte såna som du ska tala om för Zara, mig eller andra kvinnor vad vi får och inte får tycka och göra. Jag förstår att du har svårt för detta då du har samma kvinnosyn som IS. Du tycker att Zara ska lägga ner karriären, bli ful och hålla käft för då slipper du tänka på att du aldrig i hela livet kommer ha chans att få sätta på en så vacker och stark kvinna som Zara. Det är du som är del av ett fenomen, kvinnohatarfenomenet!

Vadå att hon inte får det? Det är väl snarare Zara som är äcklig för att hon är feminist och ingen vill ta på henne?
Om hon uttalat sig så om män är det konstigt att hon har en pojkvän.

Jag har läst en del i kommentarerna verkar vara mycket olika. En del blir upprörda och det rörs upp mycket känslor av ett sånt inlägg.
Och en del bara skriver gulliga svar att de håller med. Är väl de männen som är problematiska
Citera
2016-08-02, 21:46
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle

Det är konstigt för dig eftersom du är dum. Alla dina inlägg är svammel.
Citera
2016-08-02, 21:48
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Hänger inte med dig, vadå ursäkt?

Ett bortförklarande av hennes dåliga omdöme. Vilket jag anser att Milo också har, men det är ju olika regler för uppförande för kvinnor och män. Kända kvinnor tillåts bete sig illa mot män utan repressalier i media, medan män inte ursäktas utan får ta konsekvenserna av sina handlingar.

Milo som är långt långt långt mildare bannas från twitter, men zara twittrar på och ursäktas med att hon vill provocera. Ja tonåringar provocerar för att få en reaktion, för att få veta vart gränserna är.
Ingen är vuxen med Zara. Istället lyfter media fram henne. När oppinionen vänder kommer hon bli krossad.
Citera
2016-08-02, 21:48
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Vad menar Melander? Vi våldtar? Ägnar han sig åt våldtäkter?

I så fall får han väl tala för sig själv. Jag, vit Svensk man i övre medelåldern, har då aldrig våldtagit någon. Tanken absurd.

Sara Larsson hatar tydligen sådana som mig. Har knegat hela mitt liv och betalat en jävla massa skatt.

Förstår inte varför vi kollektivt ska hatas och anklagas som våldtäktsmän.

Däremot tycker jag detta jävla PK-patrask som här representeras av Larsson o Melander gjort skäl för en kollektiv spark i röven.
Ja han och hans barn har våldtagit och nu vill de skylla på alla män.
Citera
2016-08-02, 21:49
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Att folk hatar och skriver att de ska våldta henne osv är alltså att uttrycka sina åsikter enligt dig? Det är skillnad på att uttrycka åsikter och på att starta en mobb där det spryrs galla och hat över en 18-åring. Hon får dagligen hot om våldtäkt m.m. av kvinnohatare. Men det är att uttrycka åsikter enligt dig. Jo, lika rättigheter för samtliga kön gäller. Zara ska alltså inte bara för att hon är kvinna behöva hotas av kvinnohatare dag ut och dag in.

Givetvis totalt förkastligt att skriva dylika saker till någon, vissa människor har ingen självkontroll.
Däremot är det våra politiker/journalister och övriga "förståsigpåare" som bäddat för dagens debattklimat. Hade etablissemanget vågat säga sanningar hade vi aldrig hamnat där vi nu befinner oss.

Låt mig citera Karl Ove Knausgård

(cykloperna = Melander mfl)

"Grunden till att det finns så mycket hat hos cykloperna, och så mycket fruktan, tror jag är enkel. Cykloperna vill inte veta av de delar av verkligheten som inte är som de anser att den bör vara. Cyklopernas stats*minister kallade för inte länge sedan ett legitimt parti, invalt i riksdagen, för ett nyfascistiskt parti. Alla vet att det inte stämmer, men det spelar ingen roll för om de har en annan åsikt i en känslig fråga, så är de fascister. I vilket annat land som helst hade det ansetts vara en skandal. Men inte hos cykloperna, där det är ett rimligt påstående. Det märk*ligaste är att de tror att det är likadant på alla andra platser, i alla andra länder, och ingenting kan övertyga dem om att så inte är fallet. Cykloperna tror att deras bild av verkligheten gäller för alla, och när det någonstans inte stämmer, som till exempel i grannlandet Danmark, så blir de arga på danskarna.
Cykloperna kan inte hantera det ambivalenta. Det som inte är antingen ont eller gott förstår de inte, och det gör dem arga."
Citera
2016-08-02, 21:49
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Jo, men grejen är ju att alla vuxna känner till elefanten i rummet och alla vet vid det här laget varför debatten är så absurd och förljugen. Då verkar det så jävla onödigt att bli arg på en tonåring som inte fattar.
Den ena sidan har verkligheten på sin sida, den andra är desperat beroende av att ljuga. Det enda som kan hjälpa dem är i princip om de kan hävda motståndet är oacceptabelt och måste censureras. Det finns inga skäl till att inte använda popkulturellt inflytande för att styra debatten och försöka provocera, jag förutsätter att de gör det så mycket de kan.

Sedan har jag visst förståelse för att normala människor blir provocerade, men jag tycker det är olyckligt och det är väldigt viktigt att fler får upp ögonen för varför personer med inflytande i massmedia gör de saker de gör.

Okej, bra för dig om du skiter i Sven och Zara. Jag fick intrycket att du brydde dig av de långa inläggen du skrivit om Sven och Zara. Har inte läst dem så jag vet inte riktigt vad du vill.
Du kanske skulle bemöda dig att läsa inläggen innan du citerar...
Citera
2016-08-02, 21:50
Medlem
Citat:
Vadå att hon inte får det? Det är väl snarare Zara som är äcklig för att hon är feminist och ingen vill ta på henne?

Jag har läst en del i kommentarerna verkar vara mycket olika. En del blir upprörda och det rörs upp mycket känslor av ett sånt inlägg.
Och en del bara skriver gulliga svar att de håller med. Är väl de männen som är problematiska

Eh, är det något du hört och din förvirrade hjärna tror på? Jag ska tala om en hemlis för dig, något som är alldeles sant. Det lättaste för en kvinna här i världen att hitta är kuk. Det är det enda man kan vara säker på som kvinna att det alltid finns ett stort utbud av. Zara har knappast problem med att hitta killar som vill ha sex med henne. Tror du på fullt allvar t.ex. att David Guetta skulle tacka nej om han fick komma till? Knappast!
Citera
2016-08-02, 21:51
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ett bortförklarande av hennes dåliga omdöme. Vilket jag anser att Milo också har, men det är ju olika regler för uppförande för kvinnor och män. Kända kvinnor tillåts bete sig illa mot män utan repressalier i media, medan män inte ursäktas utan får ta konsekvenserna av sina handlingar.

Milo som är långt långt långt mildare bannas från twitter, men zara twittrar på och ursäktas med att hon vill provocera. Ja tonåringar provocerar för att få en reaktion, för att få veta vart gränserna är.
Ingen är vuxen med Zara. Istället lyfter media fram henne. När oppinionen vänder kommer hon bli krossad.
Det är sant att kvinnor är priviligierade på många sätt. En ung snygg artist som Zara är det absolut. Jag har ingen direkt åsikt om Milo, han bannas för att han företräder åsikter som inte passar med globalismen och etablissemanget. Zara används däremot av etablissemanget. Det är ju självklart.

Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Du kanske skulle bemöda dig att läsa inläggen innan du citerar...
Jo jag läste ju det jag citerade av dig och kommenterade, som du såg. Hoppade över textväggarna.
Citera
2016-08-02, 21:54
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Gemene man borde bry sig om att retoriken "Ett fåtal män ofredar kvinnor = alla män är svin" hyllas medan "Ett fåtal muslimer är terrorister = alla muslimer är terrorister" anses vara rasistiskt.

Nej. Låt de här mupparna kasta sand på varandra så kan vi normala sköta vårt.

Varken "alla män är svin" eller "alla muslimer är terrorister" är fraser som tyder på någon jätteintelligens. Läs vad intelligenta människor skriver istället för någon blåst fjortis från Idol.
Citera
2016-08-02, 21:54
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Givetvis är det FEL av folk att mordhota och trakassera ZL. De är inte bara patetiska utan även omanliga. Jag har dock svårt att bli förvånad eller känna någre större vsympatier för henne för detta. Givetvis väljer media ut dessa få som näthatar och låter dem bli representativa för alla män, precis som alla män får kollektiv skuld för våldtäktsepidemien. Detta leder till ännu mera hat, och cirkeln är sluten.

Sedan är det bisarrt att vissa feminister tycker att det verkar vara någon rättighet att hata män. De män som är emot manshat är kvinnohatare
Citera
2016-08-02, 21:55
Medlem
Citat:
Att folk hatar och skriver att de ska våldta henne osv är alltså att uttrycka sina åsikter enligt dig? Det är skillnad på att uttrycka åsikter och på att starta en mobb där det spryrs galla och hat över en 18-åring. Hon får dagligen hot om våldtäkt m.m. av kvinnohatare. Men det är att uttrycka åsikter enligt dig. Jo, lika rättigheter för samtliga kön gäller. Zara ska alltså inte bara för att hon är kvinna behöva hotas och hatas av kvinnohatare dag ut och dag in.
Är du säker på att det är män som hatar henne mest och värst? Det har varit en del åtal om hat/hot mot kvinnor och det var i alla fallen kvinnor som var de som skickat anonyma hat/hot. Med Zara är det så att som hon bemöter andra så blir hon själva bemött. Hennes ålder är ovidkommande då hon gett sig in i vuxenvärlden och lekt. Tänk att vända på det hela och en ung känd man sa att han hatade alla kvinnor, enbart för att de var kvinnor, vilket liv det skulle bli i pk-media. Den mannen skulle blivit hudflängd och jagad hela sitt liv!
Citera
2016-08-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ja han och hans barn har våldtagit och nu vill de skylla på alla män.

Detta kan väl inte stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in