I Sean Hannitys intervju igår, 160801, så talade Trump om b.l.a. Khan, Clinton, Irakkriget och Ukraina.
Vad gäller Khan så var en av frågorna följande:
Sean Hannity: Varför tror du Mr Khan ger sig på dig, när du talar specifikt om folk som kommer från länder som praktiserar sharia, vilket diskriminerar mot kristna, judar, kvinnor och homosexuella, vars rättigheter påverkas negativt, till skillnad från vad de görs i amerikanska konstitutionen? Hillary röstade för kriget, och röstade för att dra sig ur snabbt. Varför tror du att du är den som blir attackerad?
Donald Trump: Jag har ingen idé, men jag såg honom på det demokratiska nationella konventet, och han gav sig verkligen på mig. Inget snack om saken. Det är okej, jag gissar att det är en del av mitt liv. Jag kan säga så här, att om jag vore president för 12 år sedan skulle hans son inte ha dött, för jag skulle inte ha gått med i det kriget. Om jag var president då, skulle inte det ha funnits något Irakkrig. Jag har varit emot det kriget ända sedan jag kände dig.
https://www.youtube.com/watch?v=IQaUjiaPhTI#t=4m15s
Han fick även en fråga om intervjun med George Stephanopoulos:
Sean Hannity: Jag såg dig hos George Stephanopoulos. Förresten, George Stephanopoulos arbetar för paret Clinton. Han donerade till Clintons fond. Han har i media talat om hennes temperament, hur arg hon är. Han verkar ha glömt det. Han ställde frågan till dig om vad du har offrat, om jag istället ställer frågan, vad har paret Clinton offrat, om vi ska ställa den frågan till alla. Har de offrat, eller roffat åt sig?
Donald Trump: De har inte offrat särskilt mycket, men de har arbetat hårt, och jag talade om vad jag har gjort. Förresten, jag tycker George Stephanopoulos gjorde en schyst intervju. Jag såg inget fel med den. Jag tycker folk feltolkade den. T.e.x., vi talade om Ukraina, och jag sa. Om jag är president, så går de inte in i Ukraina. Ryssland går inte in i Ukraina. Han sa då: berätta för mig, och vissa medier sa, att Trump kände inte till att Krim togs över för några år sedan. Självklart visste jag om det, men det är historia. Krimhalvön är historia, de tog den under Obamas administration.
Obama sa att jag eventuellt är vänlig mot Putin, vilket jag inte är. Jag känner inte Putin. Men det hittar på att jag skulle fjäska för Putin, men det var under Obamas presidentperiod som Krimhalvön försvann. Nu är det en enda röra därborta, i Ukraina, men det var så jag sa, och så mycket folk har försökt ändra det jag sagt, genom att tolka det annorlunda.
Men jag ska säga en sak. Många av medierna har rapporterat det korrekt. Det jag menade, och många förstod det. Om jag vore president, så går de inte in i Ukraina. Vad gäller Krimhalvön, så har de varit där i två år. Det är i praktiken förlorat, iallafall för tillfället.
https://www.youtube.com/watch?v=IQaUjiaPhTI#t=5m45s