Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-02, 20:50
Medlem
Medias överexponering av Trumps uttalanden om Khan-familjen visar med eftertryck att islam styr världen.
2016-08-02, 20:52
Medlem
PsychoPaulsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FirstGirl-ILoved
Tack, begrep inte sarkasmen där.

Var tydligen jag som inte fattade hahaha

Ibland tror jag för mycket om folk.
2016-08-02, 20:55
Medlem
FirstGirl-ILoveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
För hon är politiker. Hon framstår som lugn, liberal, säker, mogen, omtänksam med mera. Dock är detta spel så klart.

Trump framstår som radikal, impulsiv, snabb, säger allt inför allt och alla, vägrar backa. Dock är även detta också spel.

Hillary är fin i kläderna och lovar det som är gott och fint. Hillary nämner jobb och rättvisa.

Trump säger att vi ska ta hem jobben från Mexico och Kina och be muslimer från IS att dra åt helvete, samt kasta ut illegal invandrare.

Folk röstar på det som låter lungt och snällt idag. Hellre korruption och fattigdom än att få höra sanningen.
Åh, så det var inte sarkasm. Hm. Är inte säker på att jag håller med om att folk röstar på det som är lugnt och snällt. Folk har varit lugna och snälla för länge, nu blir de dödade av islamister i sina hemländer. Nu behöver USA, och världen, en hård och bestämd människa som kan rensa upp och visa vägen. Peka med hela handen. Tyvärr är Trump oftast väldigt irrationell. Men det spelar ingen roll. Världen har fått nog.
2016-08-02, 21:09
Medlem
systemkollapss avatar
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153956598305345&id=37134975 344

Nu lägger sig Trump i fosterställning och dras sig ur valet
2016-08-02, 21:11
Bannlyst
I Sean Hannitys intervju igår, 160801, så talade Trump om b.l.a. Khan, Clinton, Irakkriget och Ukraina.
Vad gäller Khan så var en av frågorna följande:
Sean Hannity: Varför tror du Mr Khan ger sig på dig, när du talar specifikt om folk som kommer från länder som praktiserar sharia, vilket diskriminerar mot kristna, judar, kvinnor och homosexuella, vars rättigheter påverkas negativt, till skillnad från vad de görs i amerikanska konstitutionen? Hillary röstade för kriget, och röstade för att dra sig ur snabbt. Varför tror du att du är den som blir attackerad?

Donald Trump: Jag har ingen idé, men jag såg honom på det demokratiska nationella konventet, och han gav sig verkligen på mig. Inget snack om saken. Det är okej, jag gissar att det är en del av mitt liv. Jag kan säga så här, att om jag vore president för 12 år sedan skulle hans son inte ha dött, för jag skulle inte ha gått med i det kriget. Om jag var president då, skulle inte det ha funnits något Irakkrig. Jag har varit emot det kriget ända sedan jag kände dig.https://www.youtube.com/watch?v=IQaUjiaPhTI#t=4m15s

Han fick även en fråga om intervjun med George Stephanopoulos:

Sean Hannity: Jag såg dig hos George Stephanopoulos. Förresten, George Stephanopoulos arbetar för paret Clinton. Han donerade till Clintons fond. Han har i media talat om hennes temperament, hur arg hon är. Han verkar ha glömt det. Han ställde frågan till dig om vad du har offrat, om jag istället ställer frågan, vad har paret Clinton offrat, om vi ska ställa den frågan till alla. Har de offrat, eller roffat åt sig?

Donald Trump: De har inte offrat särskilt mycket, men de har arbetat hårt, och jag talade om vad jag har gjort. Förresten, jag tycker George Stephanopoulos gjorde en schyst intervju. Jag såg inget fel med den. Jag tycker folk feltolkade den. T.e.x., vi talade om Ukraina, och jag sa. Om jag är president, så går de inte in i Ukraina. Ryssland går inte in i Ukraina. Han sa då: berätta för mig, och vissa medier sa, att Trump kände inte till att Krim togs över för några år sedan. Självklart visste jag om det, men det är historia. Krimhalvön är historia, de tog den under Obamas administration.

Obama sa att jag eventuellt är vänlig mot Putin, vilket jag inte är. Jag känner inte Putin. Men det hittar på att jag skulle fjäska för Putin, men det var under Obamas presidentperiod som Krimhalvön försvann. Nu är det en enda röra därborta, i Ukraina, men det var så jag sa, och så mycket folk har försökt ändra det jag sagt, genom att tolka det annorlunda.

Men jag ska säga en sak. Många av medierna har rapporterat det korrekt. Det jag menade, och många förstod det. Om jag vore president, så går de inte in i Ukraina. Vad gäller Krimhalvön, så har de varit där i två år. Det är i praktiken förlorat, iallafall för tillfället. https://www.youtube.com/watch?v=IQaUjiaPhTI#t=5m45s
Senast redigerad av pent-house 2016-08-02 kl. 22:04.
2016-08-02, 21:13
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
För hon är politiker. Hon framstår som lugn, liberal, säker, mogen, omtänksam med mera. Dock är detta spel så klart.

Trump framstår som radikal, impulsiv, snabb, säger allt inför allt och alla, vägrar backa. Dock är även detta också spel.

Hillary är fin i kläderna och lovar det som är gott och fint. Hillary nämner jobb och rättvisa.

Trump säger att vi ska ta hem jobben från Mexico och Kina och be muslimer från IS att dra åt helvete, samt kasta ut illegal invandrare.

Folk röstar på det som låter lungt och snällt idag. Hellre korruption och fattigdom än att få höra sanningen.

Jag tror på Trump. Många avskyr Clinton med rätta. Att hon hålls om ryggen trots skandaler visar hur korrupt media är. Inte ens Bernies supportar ställer sig bakom Clinton. Bernie har varit det bästa valet. Nu blir det fyra år med Trump. Alla trodde att Brexit skulle förlora.
2016-08-02, 21:17
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Medias överexponering av Trumps uttalanden om Khan-familjen visar med eftertryck att islam styr världen.

Nej.

Islam styr inte världen. Däremot är media sjukt desperat att dem har gjort övertramp.

När media gör övertramp tappar dem sin trovärdighet.
2016-08-02, 21:21
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoPaulson
Hah korrekt analyserat, detta andas mer desperation och gamla skulder som ska lösas än någon form av ledarskap.

Nog så dom får hålla sig i skinnet lite, för mycket av överheten som sparkar nedåt så kan det nog få motsatt effekt hos vissa väljare.

Obama gjorde samma sak i England och talade ner till folket vilket ledde till att fler människor röstade för Brexit.

Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

USAs globalister äger Islam genom sin allians med Saudiarabien.

Khan har redan hamnat i trubbel då han tjänar sina pengar på att smuggla in muslimer till USA genom att utnyttja arbetsvisasystemet.

Citat:
A snapshot of his now deleted website, as captured by the Wayback Machine which takes snapshots archiving various websites on the Internet, shows that as a lawyer he engages in procurement of EB5 immigration visas and other “Related Immigration Services.”

http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/08/02/khizr-khan-deletes-law-firm-website-proving-financially-benefits-pay-play-muslim-migration/

Citat:
E2 and EB5 Investor Immigration and International Business Transactions

International Business Legal Advice and Representation

At the KM Khan Law Office we recognize that world economies are rapidly becoming more interdependent and integrated. We advise businesses and business owners from around the globe on a wide range of legal concerns, including:

How to conduct business in the different parts of the world including the United States, Latin America, Asia, Middle East

How to select an appropriate business form - partnership, corporation or joint venture

The purchase or sale of commercial real estate

Issues related to franchise business

Legal representation in litigation and arbitration to resolve business dispute

E2 Treaty Investor and EB5 Investor Services and Immigration Services

https://web.archive.org/web/20160801212033/http://www.kmkhanlaw.com/International_Business.html

Ännu en trumf för Trump.
Senast redigerad av Grävulen 2016-08-02 kl. 21:27.
2016-08-02, 21:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Den onda hamstern sitter här och hittar på. Trump har hela tiden sagt att han träffat putin i ett inoficielt sammanhang...som han inte vill gå in på. Men får man sin information från aftonbladet...

Var inte så jag tolkade det och det var inte så många inom nyhetsmedia tolkade det heller.

Kan du vara vänlig och hänivsa till där Trump är tydlig med att han menade i innoficellt möte istället för överhuvudtaget?
2016-08-02, 21:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Om du är född i en kristen familj avgör inte om du är kristen eller inte.

Den religion som din familj aktivt tillhör brukar smitta av sig så att även du blir troende av den religionen.

Citat:
Nej. Men du är nära på säga det.

Haha, nej det är du som drömmer om det för jag är fullt medveten om att en religion inte är etnicitet men däremot så vet jag att om du har religösa föräldrar eller lever i ett samhälle där det ses ner på att vara icke troende så är chansen betydligt större att du själv blir religiös. (oavsett religion)

Citat:
Vad media gör är att dem försöker få det som att Trump hånade muslimfamiljen för att deras son dog. Men Trump påpekade att hon var tyst för hon kanske inte får säga något med tanke på att dem båda har vanföreställningar.

Vilket är helt fel tillfälle att säga det, det är lika idiotiskt som om han hade hyllat Westboro Baptist Church.

Vissa saker säger man inte vid vissa situationer och speciellt inte när det rör veteraner och föräldrar till döda veteraner.
2016-08-02, 21:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Hur är det en stor sak? Konstigt att personen som röstade för att skicka in deras son till kriget får beröm? Förmodligen handlar det bara om pengar...

Konstigt att USA har en kandidat som kritiserar sin politiska motståndare för att ha röstat Ja till kriget men försvarar sin VP kandidat för exakt samma sak vilket han även gjorde gällande Clinton 2006 där han sa att hon röstade som hon gjorde tack vare att hon hade delgets falsk information.

Det går inte att äta kakan och behålla den samtidigt så hur skall det vara, gjorde alla som röstade ja fel eller finns det en gråare verklighet kring den biten?
2016-08-02, 21:38
Medlem
PsychoPaulsons avatar
Kan man vara så cynisk att man utnyttjar sin sons död för ekonomisk vinning?

Ser ju inte så snyggt ut det där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in