Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-02, 18:09
Medlem
Trumps prognos är att flera länder kommer lämna EU inom några få år, troligt att EU i dess nuvarande form kommer försvinna.
2016-08-02, 18:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
För att vissa Tyskar tror på en annan gren av kristendomen.

Inte för att de är födda i en protestantiskt eller katolsk familj då precis som det finns folk från Afrika och Mellanöstern som är födda in i en familj som är kristen, judisk eller muslimsk?

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Snarare du som är korkad som tror att alla araber är muslimer.
Muslim = person med vanföreställningar.
Arab = person med annat DNA.

Har jag sagt att alla araber är muslimer?

Nej, den som tjafsar om religion är du och inte jag, Trump hånade föräldrarna till den dödade soldaten så byt inte fokus nu.
2016-08-02, 18:13
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Trodde jag också när jag såg studien som visade att han pratade som en femteklassare och sedan såg gamla intervjuer med honom där han är otroligt vältalig. Det ser ut som att han dummade ner hela sin personlighet för att dra till sig samhällets lägsta skräp och det tycks ha funkat väldigt bra.

Som jag tror vi har diskuterat i denna tråd insjuknade Trumps pappa i Alzheimers i 80-årsåldern. Vem vet, det kanske finns en neurologisk förklaring till hans stundtals bisarra beteende? Jag tyckte att det var lite märkligt att hans läkarintyg - som i övrigt bar tydliga spår av Trumps hand - inte innehöll något om ev CT-/Petscan/MRI.

Alternativt så rör det sig helt enkelt om klassisk förgubbning genom vilken man slutar bry sig om vad folk tycker om en, inklusive sättet att uttrycka sig på.

Alternativt är det en act, men det låter enormt ansträngande med tanke på hur mycket han måste resa och tala. Dessutom sa hans spökskrivare något jag faktiskt tror kan stämma och det var att det inte finns någon "privat Trump". Han är samma lirare hela tiden. What you see is what you get.
2016-08-02, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inte för att de är födda i en protestantiskt eller katolsk familj då precis som det finns folk från Afrika och Mellanöstern som är födda in i en familj som är kristen, judisk eller muslimsk?

Nej, den som tjafsar om religion är du och inte jag, Trump hånade föräldrarna till den dödade soldaten så byt inte fokus nu.

Hur är det en stor sak? Konstigt att personen som röstade för att skicka in deras son till kriget får beröm? Förmodligen handlar det bara om pengar...
2016-08-02, 18:25
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
TRUMP MOTTOG JUST PURPLE HART!

En veteran som gav sin Purple Hart till trump på rallyt nu.

Han tappar det mer och mer nu, blir roligt att se hans Twitter-tirad mot Obama när han hör om att han enligt POTUS inte är lämplig som president:

"I always wanted to get the Purple Heart; this was much easier"
https://twitter.com/ABCPolitics/status/760503627815456768

Ja, du blev ju inte sårad i strid, men de som har blivit det tar nog inte illa upp över att du "fått" utmärkelsen...
2016-08-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Han tappar det mer och mer nu, blir roligt att se hans Twitter-tirad mot Obama när han hör om att han enligt POTUS inte är lämplig som president:

"I always wanted to get the Purple Heart; this was much easier"
https://twitter.com/ABCPolitics/status/760503627815456768

Ja, du blev ju inte sårad i strid, men de som har blivit det tar nog inte illa upp över att du "fått" utmärkelsen...

Varför skulle dom ta illa upp när det bara är han som respekterar militären i usa? Då den andra kandidaten vill skära ner på militären??
2016-08-02, 18:32
Medlem
bludderbladders avatar
Blir som vanligt när media hetsar ett Trumpskt sk klavertramp. Folk förstår till slut att media överdriver och börjar tänka rationellt. Trump hånade ju verkligen ingen, berömde fadern och visade sitt stöd till hans fru som är fängslad i en kvinnoförtryckande religion, där hon inte får prata.

När man ser klippet nu är det enda som står ut pappa Khans fanatiska blick. Man förstår att Hitler gillade muslimer när de är så lätta att manipulera att de står och predikar för den politik som fick deras son dödad. Skulle inte förvåna mig om ryktena om hans connection med muslim brotherhood valideras strax. De är ju trotsallt en av Hitlarys favvo terrorister med många extremt nära kopplingar i hennes nätverk.
2016-08-02, 18:35
Medlem
0rganets avatar
Det är något fel på denna man. https://vine.co/v/5AFAzwhubeZ/card?api=1
2016-08-02, 18:46
Medlem
PsychoPaulsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

Haha Trump hatar bäbisar! nu är det kört.

It's my turn - Clinton, blir ny president.
2016-08-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

Du förstår inte när någon skämtar eller? Kollade på hela talet och det var inget märkvärdigt...
2016-08-02, 19:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Om du är född i en kristen familj avgör inte om du är kristen eller inte.

Citat:

Nej. Men du är nära på säga det.
Citat:

Vad media gör är att dem försöker få det som att Trump hånade muslimfamiljen för att deras son dog. Men Trump påpekade att hon var tyst för hon kanske inte får säga något med tanke på att dem båda har vanföreställningar.
2016-08-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Som jag tror vi har diskuterat i denna tråd insjuknade Trumps pappa i Alzheimers i 80-årsåldern. Vem vet, det kanske finns en neurologisk förklaring till hans stundtals bisarra beteende? Jag tyckte att det var lite märkligt att hans läkarintyg - som i övrigt bar tydliga spår av Trumps hand - inte innehöll något om ev CT-/Petscan/MRI.

Alternativt så rör det sig helt enkelt om klassisk förgubbning genom vilken man slutar bry sig om vad folk tycker om en, inklusive sättet att uttrycka sig på.

Alternativt är det en act, men det låter enormt ansträngande med tanke på hur mycket han måste resa och tala. Dessutom sa hans spökskrivare något jag faktiskt tror kan stämma och det var att det inte finns någon "privat Trump". Han är samma lirare hela tiden. What you see is what you get.

Jag är förvånad trotts att Trump kört 300+rallyn? så inte en ändå gång "Kära Örebroare". Manuslöst i pumped high energy mode alltid dessutom. Inte bara Stat utan även Stad nämner Trump ändå flera ggr under sina tal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in