2016-08-02, 12:38
Medlem
Blingons avatar
Har haft med en del psykopater och narcissister att göra, tyvärr, och kan nog säga att hon INTE passar in på denna beskrivning.

Hon erkände sig skyldig direkt, på ett förhör som inte ens tog 2 minuter(!).

Hon har inte vid något tillfälle i förhören skyllt på någon annan person eller andra omständigheter, och det om något är signifikant för både psykopater och narcissister, det är allltid någon annans fel. Hon tar helt ansvar för vad hon har gjort och nekar aldrig.

En psykopat skulle aldrig välja ett yrke som revisorsassistent. Det är ju bland de mest tråkiga jobb man kan tänka sig: repetetion, noggrannhet, planering och långsiktigt tänkande. Precis motsatsen till en psykopats personlighet.

My best bet:
Hon är en person med mycket höga krav på sig själv, började få problem på jobbet (stress?), hittade också en genväg i sambons bokföring som gjorde att denne fick bättre ekonomi (med sambons tysta medgivande?), det hela accelererar och när hon konfronteras med sina felaktigheter samtidigt som sambon fryser ut henne under en veckas tid, så kollapsar hon och agerar irrationellt. Kan i själva verket vara en ytterst känslig person som bryter ihop.
Citera
2016-08-02, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon
Har haft med en del psykopater och narcissister att göra, tyvärr, och kan nog säga att hon INTE passar in på denna beskrivning.

Hon har inte vid något tillfälle i förhören skyllt på någon annan person eller andra omständigheter, och det om något är signifikant för både psykopater och narcissister, det är allltid någon annans fel. Hon tar helt ansvar för vad hon har gjort och nekar aldrig.

En psykopat skulle aldrig välja ett yrke som revisorsassistent. Det är ju bland de mest tråkiga jobb man kan tänka sig: repetetion, noggrannhet, planering och långsiktigt tänkande. Precis motsatsen till en psykopats personlighet.

My best bet:
Hon är en person med mycket höga krav på sig själv, började få problem på jobbet (stress?), hittade också en genväg i sambons bokföring som gjorde att denne fick bättre ekonomi (med sambons tysta medgivande?), det hela accelererar och när hon konfronteras med sina felaktigheter samtidigt som sambon fryser ut henne under en veckas tid, så kollapsar hon och agerar irrationellt. Kan i själva verket vara en ytterst känslig person som bryter ihop.
Nja, förnekar det gör hon ju inte men det är väl endast i de två första förhören som hon uttryckligen erkänner sig skyldig, redan dagen efter så är ju hennes inställning "jag vet inte". Och så ser det ut i resterande förhör, hon varken erkänner eller förnekar för hon "vet inte" och "minns inte".
Citera
2016-08-02, 13:24
Medlem
Jag kan bekräfta till 100 procent att sambon lever, i allra högsta grad. Bor i närheten och känner till paret ytligt. En allvarlig felskrivning är det som skett, har sett M stå på egna ben, med mina egna ögon så sen som för nån vecka sen! Bara att hålla utkik när man rullar förbi på E20 i hol.

Angående sambons okunskap om ekonomin så är min uppfattning att han är jävligt bra på att laga saker och greja, han är helt enkelt händig. Sen kanske han inte har lika bra koll på sifferarbetet och då var det ju lämpligt att låta Eva sköta bokföringen, hon jobbar ju ändå med sånt. Han har väl litat på att hon gjort rätt med bokföringen och därför inte lagt sig i.

Vill även passa på att ge en känga till kioskmongot som la ut bilder på hela familjen. Sambon och barnen är i högsta grad oskyldiga och har det nog jobbigt som det är. Sambon är ju redan "outad" men fan, barnen kunde väl ha censurerats bort? Skämmes tamigfan!
Citera
2016-08-02, 13:55
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon

My best bet:
Ja, en kvinna driven av desperation och bottenlös skam som på ett irrationellt sätt försöker reparera skadan hon åsamkat sin familj. Och om hon hade lyckats så hade allt blivit "bra igen".
Citera
2016-08-02, 16:03
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radster
Jag kan bekräfta till 100 procent att sambon lever, i allra högsta grad. Bor i närheten och känner till paret ytligt. En allvarlig felskrivning är det som skett, har sett M stå på egna ben, med mina egna ögon så sen som för nån vecka sen! Bara att hålla utkik när man rullar förbi på E20 i hol.

Angående sambons okunskap om ekonomin så är min uppfattning att han är jävligt bra på att laga saker och greja, han är helt enkelt händig. Sen kanske han inte har lika bra koll på sifferarbetet och då var det ju lämpligt att låta Eva sköta bokföringen, hon jobbar ju ändå med sånt. Han har väl litat på att hon gjort rätt med bokföringen och därför inte lagt sig i.
Tack för infon. Om du ytligt känner sambon kan du kanske vänligt föreslå att han tar bort Facebooksidan där bilderna fortfarande ligger?
Citera
2016-08-02, 19:28
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Du måste ha en skruv lös Jag menar hur roligt tror du det är för barnen om diverse framtida skolkamrater får reda på att deras morsa är en psykopat? Har de inte lidit tillräckligt tycker du?
Vi har väl alla nån skruv lös lite till mans, frågan är hur många lösa du har iom att du återigen postar bilderna som du ondgör dig över

Barnen blir utan sin mamma och kommer lida pga det. Alla i deras omgivning vet om detta och det går inte att göra nånting åt nu. Den enda som kunde förhindrat allt elände är mamma Eva Johansson. Att de är tillsammans med mamma på nån bild som länkas på flashback gör varken från eller till.
Citera
2016-08-02, 19:34
Medlem
-TheRiddle-s avatar
För dem utan fejja, Eva Johansson.

https://www.anony.ws/image/NkTv

https://www.anony.ws/image/NkTC

Och för er som har problem med att bilder kommer upp här så kan jag rekommendera familjeliv.se.
Senast redigerad av -TheRiddle- 2016-08-02 kl. 19:39.
Citera
2016-08-02, 19:59
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Även om det här är flashback så brukar vi ha bättre omdöme än att lägga ut bilder på barn och andra anhöriga till GM.
En lågstadieelev kan skära bilder i Paint eller på sin mobil så du får väl fråga en 7 åring hur man gör för att skära bilder.

Edit: Nu kan man inte se bilderna längre på Tinypic eller så bråkar min dator. Hoppas bilderna är borta för gott.
Facebook/Tinypic fungerar inte längre även här... I övrigt är barnen för unga för att bry sig, moderns brott kommer att vara ett större trauma än en bild som sammankopplar dem med henne på internet.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Är hon psykopat ...
Något sådant (seriöst begrepp) existera inte utanför skönlitteratur.
Citera
2016-08-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Något sådant (seriöst begrepp) existera inte utanför skönlitteratur.
Jodå det gör det i allra högsta grad, men om du menar att det inte är en psykiatrisk diagnos så har du rätt. Men som begrepp är det både välkänt och välanvänt.
Citera
2016-08-02, 21:23
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Jodå det gör det i allra högsta grad, men om du menar att det inte är en psykiatrisk diagnos så har du rätt. Men som begrepp är det både välkänt och välanvänt.
Inom skönlitteratur existerar det i allra högsta grad, helt rätt. I klinisk mening finns det ingen, i vetenskaplig mening, seriös person som vill försvara begreppet (för den som är intresserad kan man nörda ner sig i psykiatri. Och jag känner till de mest "socialt funktionshindrade" inom akademin där.). Eva verkar inte tillhöra tramsbegreppet "psykopat", men man kan för all del ägna sig åt begreppet eller onanera till internetporr, jag försöker inte vara dömande.
Citera
2016-08-02, 21:45
Medlem
Citat:
Inom skönlitteratur existerar det i allra högsta grad, helt rätt. I klinisk mening finns det ingen, i vetenskaplig mening, seriös person som vill försvara begreppet (för den som är intresserad kan man nörda ner sig i psykiatri. Och jag känner till de mest "socialt funktionshindrade" inom akademin där.). Eva verkar inte tillhöra tramsbegreppet "psykopat", men man kan för all del ägna sig åt begreppet eller onanera till internetporr, jag försöker inte vara dömande.
Jag är osäker på vad du dillar om för det är något osammanhängande, men menar du att man inom psykiatrin inte alls använder sig av begreppet psykopat/psykopati?
Citera
2016-08-03, 00:00
Medlem
valleros avatar
Citat:
Vad fan svamlar du om? Överkokt blomkål verkar vara en bra beskrivning på din hjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in