2016-08-02, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Du borde g

Du borde göra det, annars blir feminister arga.

Alla vet att alla kvinnor alltid tycker likadant och att alla kvinnor därmed är talespersoner för alla andra kvinnor.

Struntar väl jag i.
Ja men jag tycker ju inte samma som Zara, så ditt resonemang har redan motbevisats.
Citera
2016-08-02, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Struntar väl jag i.
Ja men jag tycker ju inte samma som Zara, så ditt resonemang har redan motbevisats.

Jag var sarkastisk
Kanske skulle ha hintat om det.
Citera
2016-08-02, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jag var sarkastisk
Kanske skulle ha hintat om det.

Inte alltid lätt att veta när man läser, spec. i ett sådant här forum där det finns folk till allt
Citera
2016-08-02, 19:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jepp, den kommer ligga ungefär konstant. Alternativt gå upp lite ungefär som 2013 för att sen gå ner igen.
Idag kunde vi se en artikel i msm om en tiodubbling av sexuella trakasserier på festivaler.
Se det som en fingervisning om vad som ska komma.

Tycker du att relevant data borde föras av Brå?
Utan att förtiga om de obehagliga sanningarna som ligger under ytan?
Citera
2016-08-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du kan ta och titta på denna ex.

http://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/statistik/utsatthet-for-brott/ntu.html

Men den mäter bara från 2006.
Ska du längre tillbaka i tiden som till 80-talet så får du kanske mer gå in och läsa i denna:

https://www.bra.se/download/18.3e68a7df14d334859aa24b/1431500897936/2015_Brottsutvecklingen+för+vissa+brott+mot+person +fram+till+2014.pdf

Denna (BRÅ:s sammanställningar brottsutveckling) finns att få tag i längre tillbaka i tiden, om du inte finner de på nätet så tror jag biblioteken har dessa, och då kan du ta dig tillbaka till minst 70-tal.

Jag hittade en bra sida. http://statistik.bra.se/solwebb/action/index

Den sträcker sig bak till 1975. Lek runt lite och se om du står fast vid att misshandlar, mordförsök och våldtäkter minskat sen 80-talet till antal eller per 100.000. Ja mörkertalet kan vara enormt 1980, men jag betvivlar det.
Citera
2016-08-02, 19:17
Medlem
S.Kandals avatar
Självfallet har det förekommit ofredanden innan migrantströmmen men det vi ser nu är något helt annat. Sedan är det klart att debatten blir infekterad när staten vägrar att föra statistik och media mörkar....varför är det så tror ni!? Pga detta fegspel kan ingen från någon ringhörna bevisa att vederbörande har rätt, då blir det såklart pannkaka och debatten löjlig.

Dock de som har förmågan att läsa mellan raderna och inte enbart tror på vad som står i Aftonbladet och DN vet vad som händer, det lär övriga även göra en vacker dag.
Citera
2016-08-02, 19:30
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Orsakerna som gör någon till våldtäktsman kan bero på många olika saker, största anledningarna skulle jag tro är psykisk sjukdom även om andra saker kan spela in, kulturen och kvinnosynen i
hemlandet och brist på lag och ordning där skulle kunna vara en stor bidragande faktor.
För varje gång ett beteende belönas så förstärks det, så ja lag och ordning har en stark bidragande orsak till att förövaren gör det igen, det skapas "bldotörst" och hjärnan förändras och vill ha mer.

Citat:
Sen kan även en svensk eller någon invandrare som växt upp i Sverige ha en taskig kvinnosyn även om det i stort är väldigt jämnställt i Sverige.
Citat:
Problemet med våldtäkter är inte så enkelt att man kan hitta en stor gemensam nämnare och se just detta som den stora eller enda orsaken.
Vill vi ha ner antalet våldtäkter får vi inte stirra oss blinda på en grupp eller orsak, vi får heller inte låta dömda våldtäktsmän komma billigt undan...ett långt fängelsestraff kanske inte "botar" dom men under tiden dom sitter inne så är gatorna lite säkrare för flickor/kvinnor.
Ett långt fängelsestraff eller livstids utvisning kanske förhoppningsvis skrämmer några till att hålla snabeln i styr.

Framförallt måste ett samhäller skydda sina medborgare.
Vad det gäller de senaste fallen med asylanter så är det som gör folk upprörda det att de kommer undan, för att det är så förbjudet att se något problem med invandringen, att det är så förbjudet att inte se alla som kommer som goda och offer, och för att i Svergie kan komma undan om man påstår sig minderårig. De brott som skett i år på festivaler stävjas ju inte alls, det är ju det som gör män upprörda. Vissa har frikort medan andra skall skuldbeläggas trots att de är helt oskydliga.

Gilar din analys btw
Citera
2016-08-02, 19:34
Medlem
von_Ss avatar
Fenomenet Zara Larsson är helt bisarrt, från bägge sidor. Det är väl klart att hon skriver som hon gör för att provocera människor och lika självklart att människor blir provocerade. Jag är övertygad om att både Zara och hennes antagonister skulle bli väldigt besvikna om motparten en dag slutade spy ur sig sin skit. En mikroskopisk del av befolkningen bryr sig om dessa nördar men denna del råkar samtidigt ha jobb där de får publicera sina hjärndöda ointressanta åsikter om dessa lika ointressanta twitterkrigare.

Zara Larsson är en idiot som lever i villfarelsen att reaktionerna hon får är från svenska folket och inte från en liten klick i klubben för inbördes beundran. Detta gäller även både hennes fans och hennes "näthatare".

Gemene kvinna sitter inte hemma och hatar, hatar, hatar män. Gemene man bryr sig inte ett skit om Zara Larsson.
Citera
2016-08-02, 19:36
Medlem
Harald99s avatar
Och nu har skiten växt till att Rapport strax tar upp det i sin huvudsändning.
Citera
2016-08-02, 19:37
Medlem
Sven Melander visar sig tydligen vara Antivit en såkallad Akryl-Neger, eller Sky-Neger, (syftar på soffor av skinnimitation). Kicki Danielsson syndromet... när uppmärksamheten från media dalar så får man ta Falukorven i egen hand.
Citera
2016-08-02, 20:11
Medlem
Folk, både män och kvinnor, hatar en person men Zara Larsson hatar halva jordens befolkning. Det är skillnad i hat men det enda Rapport berättar är att ZL är hatad. Varför berättar inte Rapport varför folk hatar ZL? SVT framställer ju ändå sig som att de ska vara objektiva och neutrala!
Citera
2016-08-02, 20:12
Medlem
Mrmusics avatar
Sven var rolig på 80-talet. Det här var ett riktigt lågvattenmärke, hoppas han dör i plågsam cancer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in