Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-02, 13:27
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Det är väl just den nuvarande situationen som gör det rätt löjeväckande att tro att de skulle släppa upp henne på scen om hon inte fick prata med män. Det händer liksom inte. Trump försöker, som vanligt, plocka några enkla poänger men i det här fallet blir det bara löjligt.

Hon släpades upp på scenen just för att sätta begreppet familj i centrum.

Skräpet till propagandaspektakel var såklart välregisserat, speciellt när han drog upp konstitutionen ur bröstfickan.

F.ö. var hon konservativt klädd i hijab och höll käften hela tiden, så allt var halal.
2016-08-02, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du menar att muslimer i Sverige är ett undantag när det kommer till Shairalagar, jämfört i övriga världen?

Nej. Jag menar att muslimer i väst inte lever efter sharialagar och det är absurt att hävda motsatsen.
2016-08-02, 13:28
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Är det nån som har en länk till vad hillary, svarade khan paret, om vad hon offrat?

Hillary Clinton är ju aningen för gammal för att ha varit aktuell för väpnad militärtjänstgöring, så den typen av uppoffring är ju svår.

Om man räknar frivilliga val av extremt lågavlönade arbeten efter en extremt högkvalificerande utbildning (Yale Law School) så kan man nog ganska högljutt säga att Hillary Clinton gjort ekonomiska uppoffringar. Hon hade kunnat få vilket juristjobb som helst efter Yale. Hon gjorde post-doc inom child advocacy och valde att börja arbeta på en non-profit - Children’s Defense Fund (där hon var kvar i någon form till tidigt 90-tal). Därefter undervisade hon på law school i Arkansas. Det var (tror jag) först när Bill Clinton blev justitieminister i Arkansas som hon arbetade på en traditionell advokatbyrå med patent (och pro bono-uppdrag). Hon publicerade dock flera artiklar inom barnrätt under samma tid. Hon var med och grundade Arkansas Advocates for Children and Families, någon typ av non-profit som tycks ha arbetat med lobbying för skyddslagstiftning för barn (i USA innebär det ofta att de facto skriva lagförslagen).

Hon verkar ha haft många järn i elden, volontärarbete i andra politikers kampanjer, sedermera delägare i advokatbyrån på vilken hon arbetat med patent, Chelsea föddes året därpå, men siktet tycks aldrig ha varit inställt på pengar och status, utan faktiskt hands on-arbete för socialt utsatta. Det hade varit så oerhört lätt att gå direkt till en storbyrå i Washington eller New York, men det gjorde hon ju bevisligen inte. Nu är ju de flesta i den här tråden fullblodscyniker som egentligen inte tror på politik alls, men det betyder inte att alla tänker så. Vissa människor mår faktiskt bra av att se andras liv bli bättre på grund av en egen insats som man gör bättre än andra.

Jag har svårt att se korruptionen eller girigheten i hennes yrkesval och andra engagemang, men någon Trump-dåre kommer säkert hävda att hon innerst inne sket i barnen, den inledningsvis låga lönen, bristen på social status och bara tog de där hundåren för att kunna skryta med dem i politiska sammanhang drygt 40 år senare.

Som sagt kan man ju jämföra med Donald Trump som aldrig har engagerat sig i någonting annat än sin egen utkomst. Han är den levande motsatsen till pro bono. Det är den skojaren i plyschpyjamas som vissa virrhjärnor här tycker är den hederlige och kvinnan som knackade dörr för att få fattiga kids till skolan är den korrupta och makthungriga. Det verkar finnas många offer för hat- och desinformationsspridning om Hillary Clinton. Starten tycks sammanfalla tidsmässigt med att hon börjat göra ett namn för sig som advokat samtidigt som Bill blev känd på riktigt (som guvernör).

Så, ja, hon har gjort uppoffringar tycker jag.
2016-08-02, 13:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FirstGirl-ILoved
Vill rätta mig själv med att Trump bara ligger under med 9 procenheter.

Det är en annan mätning. Att Amerikanska folket vänder sig så fort är märkligt.

"Trump förnedrar muslimfamiljen och därför ska jag rösta på Clinton".
2016-08-02, 13:29
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Nej. Jag menar att muslimer i väst inte lever efter sharialagar och det är absurt att hävda motsatsen.

Dem lever inte för dem får inte leva efter Shairalagar. Lagen lägger alla.
2016-08-02, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Dem lever inte för dem får inte leva efter Shairalagar. Lagen lägger alla.

Och för att de inte vill leva efter sharialagar, så klart.
2016-08-02, 13:33
Medlem
http://www.dn.se/nyheter/varlden/historien-om-donald-trumps-vag-mot-makten/

DN ska skriva historien om Trump och slirar på sanningen redan i nästan första meningen. Nej, Trump var inte född av två tyska föräldrar. Hans mor var född i Storbritannien (Skottland) och hans far i USA, av tysk börd. Vad tjänar det till att ljuga om något sådant? DN vill få honom till heltysk för det stämmer med deras bild, den de vill ge, bara det att det stämmer liksom inte med sanningen.

Läs Wikipedia istället, trovärdigare än DN.
2016-08-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Nej det är aldrig löjligt att ifrågasätta den muslimska kvinnosynen, allra helst inte i det här läget när islamisten hade sin fru med sig på scenen med slöja, ståendes som en accessoar.
Trump la heller ingen större energi på det, utan påpekade bara att många har frågat sig varför hon inte säger något?
Varför sa hon inget?

Förolämpningen ligger i att sommaren 2016 tar ett parti vars nuvarande representanter är anklagade för våldtäkt och diverse sexbrott, lagt skulden på offren, vill öka den islamska invandringen med över 500% på allvar tar upp islamister med slöja på scen.
Att ifrågasätta guldföräldrar är såvitt jag förstår den grövsta förolämpningen man kan göra i USA mot enskilda personer. Muslimer eller inte, dom är amerikaner av bästa sort som förlorat en son som tydligen tog värvning. Ser man inte skillnad på äpplen och päron så är man nog ett päron själv tyvärr. Trump gick rejält över anständighetens gräns och troligen kostar det honom segern tack och lov. Få vill ju ha clownen Trump härjandes i vita husets salonger och det lär knappast ske om han fortsätter glappa och gläfsa otidigheter mot allt och alla. Dessutom är republikanerna så splittrade att han skulle få svårt att få gehör för sin politik vilket missgynnar USA som land och inte minst medborgarna i USA. En svag president utan stöd är ju det sista USA behöver nu när Putin poppar upp som gubben i lådan titt som tätt och gläfser till.
Dessutom verkar Trump balansera farlig när förräderistupet när han i tal efter tal mer eller mindre går Putins ärende. Så beter sig inte en sansad ansvarsfull politiker
helt enkelt.
2016-08-02, 13:39
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Vilken ideologi är det du pratar om?

Vilken som helst av de utopiska ideologierna, det gör ingen skillnad. Du förefaller dock vara nån sorts extremvänster.

Citat:
Ja, muslimer i väst lever inte efter sharialagar. Muslimer i Sverige ber oftast inte 5 gånger om dagen, muslimska kvinnor jobbar och rör sig ute utan manligt sällskap osv. Du kommer inte övertyga någon om att muslimer i Sverige i hemlighet på något konstigt vis lever efter religiösa lagar när de till synes absolut inte gör det. Foliehatt.

Du har uppenbarligen inte tillbringat någon tid ute i våra ghetton, eller någonsin kommit nära inpå livet på en muslim. Sharialagar fungerar inte som våra lagar, utan är något man tar med sig vart man förflyttar sig, eftersom Allah finns överallt. Ordningen upprätthålls av den lokale imamen.

Jag tar det f.ö. som en komplimang när någon som du kallar mig "foliehatt". Vad jag säger framstår såklart som bizarro för den som själv lever i Bizarro-världen.
2016-08-02, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Nej det är aldrig löjligt att ifrågasätta den muslimska kvinnosynen, allra helst inte i det här läget när islamisten hade sin fru med sig på scenen med slöja, ståendes som en accessoar.
Trump la heller ingen större energi på det, utan påpekade bara att många har frågat sig varför hon inte säger något?
Varför sa hon inget?

Förolämpningen ligger i att sommaren 2016 tar ett parti vars nuvarande representanter är anklagade för våldtäkt och diverse sexbrott, lagt skulden på offren, vill öka den islamska invandringen med över 500% på allvar tar upp islamister med slöja på scen.

Jag tycker inte att universalargumentet "Ha! Du är muslim så du är dålig" är särskilt bra, nej. Det är bara löjligt. Sen verkar vi skilja oss åt lite i att jag inte ser muslimer som en sån fin grupp som du verkar göra. Finns rätt många av dem, säkert lika många åsikter också.

Hon har väl sagt att hon inte ville prata pga sorg efter sonens bortgång. Rätt förståeligt skulle jag säga. Sen tror jag hon har uttalat sig i media efter det så handlar knappast om munkavle.
2016-08-02, 13:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Att ifrågasätta guldföräldrar är såvitt jag förstår den grövsta förolämpningen man kan göra i USA mot enskilda personer. Muslimer eller inte, dom är amerikaner av bästa sort som förlorat en son som tydligen tog värvning. Ser man inte skillnad på äpplen och päron så är man nog ett päron själv tyvärr. Trump gick rejält över anständighetens gräns och troligen kostar det honom segern tack och lov. Få vill ju ha clownen Trump härjandes i vita husets salonger och det lär knappast ske om han fortsätter glappa och gläfsa otidigheter mot allt och alla. Dessutom är republikanerna så splittrade att han skulle få svårt att få gehör för sin politik vilket missgynnar USA som land och inte minst medborgarna i USA. En svag president utan stöd är ju det sista USA behöver nu när Putin poppar upp som gubben i lådan titt som tätt och gläfser till.
Dessutom verkar Trump balansera farlig när förräderistupet när han i tal efter tal mer eller mindre går Putins ärende. Så beter sig inte en sansad ansvarsfull politiker
helt enkelt.
Två saker:

Du tror alltså allvarligt på att HC blir en stark president. Intressant!

Hur tycker du att Ryssland med Putin har utvecklats under President Obama?
2016-08-02, 13:44
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Att ifrågasätta guldföräldrar är såvitt jag förstår den grövsta förolämpningen man kan göra i USA mot enskilda personer.

Trump bryter dagligen mot en massa tramsiga amerikanska tabun. Men detta gör han en stor välgärning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in