2016-08-01, 17:41
Medlem
vdgs avatar
Tjenare Flashback.
Varit borta från Sverige i några månader nu då jag besökt familj och vänner i USA, när jag väl kom hem igen till Täby så såg jag till min förskräckelse ca. 6 grupper syrier/afghaner som var påväg någonstans från våran lokala ICA-affär.

Har sökt runt lite och hittar ingenting om en flyktingförläggning vid gränsen av Täby / Vallentuna.
Det som oroar mig är att som med 90% av alla ''flyktingar'' från dessa länder så är det bara män som kommer, medans kvinnor och gamla lämnas kvar. Dessa män har ju också en helt annan syn på respekt när det kommer till människor, och har ofta inga problem med att våldta kafirs, dvs kristna, ateister osv.

Så som sagt, har någon här någon information angående flyktingförläggningar i täby/vallentuna så skulle det uppskattas om ni skrev ner det här
Citera
2016-08-01, 17:44
Medlem
Välkommen tillbaka till det nya Sverige!
Citera
2016-08-01, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Välkommen tillbaka till det nya Sverige!

Haha sluta överdriv, jag bor också i Täby och det har nyligen börjat komma lite flyktingar till det gym jag tränar på, inte som du säger flyktingar överallt.... Men de verkar vara lugna och de stör ej de andra som tränar. De ser ut att vara afghaner.

Täby Park Hotell hyser väl rum för flyktingar? Jag har även sett kvinnor och barn, men den typiske fb rassen ser enbart män!
Citera
2016-08-01, 17:57
Medlem
Täby park hotell är ju flyktingförläggning numera. I vallentuna finns det minst 5 flyktingboenden som jag kan komma på. Ett nytt boende planeras till Täby kyrkby just nu. Så det är väl inte orimligt att dom rör sig även här i krokarna nu.
Citera
2016-08-01, 17:59
Bannlyst
Haha stackars borgare börjar du bli ledsen nu? Nu kanske du fattar vad vi andra dödliga i sydligare förorter fått gå igenom medan Täby alltid varit fredad från flyktingar. Mer kommer det också att bli. Skit på dig.
Citera
2016-08-01, 20:50
Medlem
täby park stämmer men även gribbylund
Citera
2016-08-01, 20:59
Medlem
DoYouSharks avatar
Som sagt är Täby Park Hotell ett boende nu. Har varit brandbilar där ett par gånger då det röks inomhus (vad jag har hört i alla fall).
Annars märks det nog inte så mycket förutom under helgerna då det är loppis på Galoppen.
I Vallentuna har jag inte sett särskilt många, men jag är sällan där.
Citera
2016-08-01, 21:00
Medlem
Jag tror din upplevelse är rätt vanlig och det du upplever i Täby är mer regel än undantag. När man varit utomlands ett tag så blir det som att man glömt det nya Sverige och liksom omedvetet tänker sig att man är på väg hem till Sverige för 10-20 år sedan. Men nästan omedelbart man når Sverige blir man påmind om att Sverige numera är ett land i snabb förändring med tiggare framför alla affärer, en betydande mängd människor i traditionella islamiska dräkter samt en betydande andel med uppenbart utländskt påbrå både till sätt och utseende, samt stora gäng s.k. ensamkommande.

Det känns inte så kul att inte höra sitt eget modersmål när man kommer hem till sitt hemland. Jag är nog knappast ensam om att känna nästan en slags depression över sakernas tillstånd. Jag kan absolut tänka mig att det bor invandrare i Sverige men inte så att det tränger undan oss svenskar helt och hållet. Det går ju åt det hållet.
Citera
2016-08-01, 21:01
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civing1
Haha sluta överdriv, jag bor också i Täby och det har nyligen börjat komma lite flyktingar till det gym jag tränar på, inte som du säger flyktingar överallt.... Men de verkar vara lugna och de stör ej de andra som tränar. De ser ut att vara afghaner.

Täby Park Hotell hyser väl rum för flyktingar? Jag har även sett kvinnor och barn, men den typiske fb rassen ser enbart män!

Mer afghanska flyktingbarn till Täby alltså. Det behövs mer "flyktingar" där. Det bor många som du där som älskar ensamkommande barn. Match made in heaven. Skicka allihop till Täby.
Citera
2016-08-01, 21:16
Medlem
Liknande upplevelse, flyttade till Kanada för drygt ett år sedan, från just Täby.

Var tillbaka två veckor i början av Juli, satans vilken skillnad...

Missförstå mig rätt, Täby är fortfarande bra MEN skillnaden är enorm.

Flyktingboendet på Täby Park hotell är skälet. Var de uppe och kollade, fy fan...

Inte bara ser man dessa "barn" i Täby Centrum planlöst glidandes i affärerna, de är överallt. Vissa är lätt 35 bast...

I skogen uppe vid Ensta krog där jag brukade springa med frugan och leka med barnen såg jag en hel skock slöjor gå in med en drös ungar...alla gravida.

Aldrig sett en invandrare där förut, världens tryggaste plats. Unga tjejer joggar med hörlurar, barn leker, gamla tar promenader.
BORTA.

På gräsplätten mittemot satt det säkert 50+ asylfall och grillade, skrek, skräpade ner.. såg även ut som skit i parken i ensta med blöjor etc...vill man beskåda spektaklet bör man bege sig dit sen eftermiddag/kväll märkte jag.

Vuxna afghaner cyklade runt, höggravida somalier och eritreieaner satt och gapade mesans ungarna rände runt.

Så var det verkligen inte för ett år sedan....

Lägenheterna på marknadsvägen och åkerbyvägen har fått stora problem med inbrott i källarlokalerna. Asylbarnen går även över gårdarna på väg till Täby C och förstör cyklar, skriker och är allmänt hotfulla. Tryggheten borta.

Det var tungt att lämna Sverige, men fasen vad glad jag är att jag gjorde det efter mina två veckor i mitt fallerande fosterland...

Ser det ut så i Täby vill jag inte ens tänka på hur det är i andra orter...lycka till...
Senast redigerad av Rasquit 2016-08-01 kl. 21:19.
Citera
2016-08-01, 21:25
Medlem
sylvia.borins avatar
Jag är ibland och hälsar på en vän som bor i ett villaområde i Täby, och jag har då inte sett en enda. Är problemet månne koncentrerat till Täby C? Där har jag inte satt foten på åratal, så jag har noll koll.
Citera
2016-08-01, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Jag är ibland och hälsar på en vän som bor i ett villaområde i Täby, och jag har då inte sett en enda. Är problemet månne koncentrerat till Täby C? Där har jag inte satt foten på åratal, så jag har noll koll.

Tyckte Täby C var ganska smetigt senast jag var där och det måste vara 3-4 år sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in