Liknande upplevelse, flyttade till Kanada för drygt ett år sedan, från just Täby.
Var tillbaka två veckor i början av Juli, satans vilken skillnad...
Missförstå mig rätt, Täby är fortfarande bra MEN skillnaden är enorm.
Flyktingboendet på Täby Park hotell är skälet. Var de uppe och kollade, fy fan...
Inte bara ser man dessa "barn" i Täby Centrum planlöst glidandes i affärerna, de är överallt. Vissa är lätt 35 bast...
I skogen uppe vid Ensta krog där jag brukade springa med frugan och leka med barnen såg jag en hel skock slöjor gå in med en drös ungar...alla gravida.
Aldrig sett en invandrare där förut, världens tryggaste plats. Unga tjejer joggar med hörlurar, barn leker, gamla tar promenader.
BORTA.
På gräsplätten mittemot satt det säkert 50+ asylfall och grillade, skrek, skräpade ner..

såg även ut som skit i parken i ensta med blöjor etc...vill man beskåda spektaklet bör man bege sig dit sen eftermiddag/kväll märkte jag.
Vuxna afghaner cyklade runt, höggravida somalier och eritreieaner satt och gapade mesans ungarna rände runt.
Så var det verkligen inte för ett år sedan....
Lägenheterna på marknadsvägen och åkerbyvägen har fått stora problem med inbrott i källarlokalerna. Asylbarnen går även över gårdarna på väg till Täby C och förstör cyklar, skriker och är allmänt hotfulla. Tryggheten borta.
Det var tungt att lämna Sverige, men fasen vad glad jag är att jag gjorde det efter mina två veckor i mitt fallerande fosterland...
Ser det ut så i Täby vill jag inte ens tänka på hur det är i andra orter...lycka till...