Citat:
Ursprungligen postat av
Otrolig
Kommer man att värva en ersättare till Aleesami eller finns han redan i truppen?
Jag ser helst att vi ger Billy Nordström chansen på riktigt där.
Australiensaren kanske är en bra backup en tid för att se om Billy håller men jag ser gärna ett lån bakom Billy där. Håller då inte Billy/lånet inte förlängs så kan vi inför nästa säsong värva en ny. Vi är inte i den sitsen att vi bör värva någon startspelare där när Billy är såpass lovande som han är.
Det är givetvis inte en garanti att håller för att han är lovande men han spelade mot Peking (var det väl?) och gjorde det bra, han har varit bra i U21 etc så han måste få chansen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
När Haitam säljs, så kommer det nog värvas en vänsterback, sedan om det blir en tänkt startspelare eller ej är en annan femma. Billy vill jag gärna se som Haitams ersättare, men vi pratar om Jörgen nu, trots flera år med u-landslag så har han en generellt usel inställning till att ge våra yngsta chansen. Det skall bli intressant att se om Erlingmark jr får a-lagskontrakt så småningom, han är ett intressant prospekt.
Haitam får anses vara en av de bästa värvningarna på flera år(och då menar jag inte bara sportsligt), kostade väl runt en mille när han kom i början av 2015. Bra avkastning.
Erlingmark ja, tänk att man är så gammal att man minns både farsans och grabbens (kommande) a-lagsdebut i blåvitt... Dessutom tycker jag det är dags att få sjunga den gamla klassiska ramsan igen.
Haitam måste vara den ekonomiskt sett bästa värvningen ja, visst att hans norska klubb lär få del av kakan men vi lär ändå knappast göra en sådan grym värvning igen på ett tag. Hans sportsliga utveckling har ju varit enorm med, från norska tvåan till norsk landslagsman och seriens bästa vänsterback.