2016-07-31, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Jag kanske missminner mig, men blev inte vampyrkvinnan ihop med kannibalen på rättspsyk?

Jag tror inte att någon i gänget blir kryssad. De är underintelligenta hela högen, men ingen av dem verkar fylla kraven på allvarlig psykisk störning i juridisk bemärkelse.

Det vore mycket intressant att veta mer om gängets sociala struktur, men jag antar att vi vackert får vänta till FUP:en blir allmän handling.
Jo de två käcka ungdomarna, vampyrkvinnan och kannibal nr2 var visst ett par.
Agent Nygren i Umeå, figurerade med onda-flashbackares-hjälp,också i den historian.
Men nu är de singlar alla igen.
Nä gängets medlemmar uppfyller nog inte hela skalan till x.¨Har pratar runt med folk ute från olika platser i landet,och det skrivs nästan ingenting i lokaltidningarna ännu, inte många som hört talas om det , men vänta till rättegången, då blir det drag. Så mycket information som kommit fram här,
i början var det mycket trollerikonster, men nu är mer fokus på fakta.
Undrar vem som kan nä'rvara på rättegången, och bli vår egen utsände reporter?
Citera
2016-07-31, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Agent Nygren i Umeå, figurerade med onda-flashbackares-hjälp,också i den historian.
Nä gängets medlemmar uppfyller nog inte hela skalan till x.¨Har pratar runt med folk ute från olika platser i landet,och det skrivs nästan ingenting i lokaltidningarna ännu, inte många som hört talas om det , men vänta till rättegången, då blir det drag. Så mycket information som kommit fram här,

Om det nu inte blir inför lykta dörrar, ska då jag försöka häcka denna tid i falu tingsrätt så mycket jag kan, ska boka in mig hos bekanta som bor i falun
Jag vill se dessa ufon in real life, förklara sig...
Sedan vill jag åtminstone spotta på dem, men då blir jag väl ställd in för rätten själv
Citera
2016-07-31, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vissa domstolar gillar att jävlas med populasen och de otvättade så de tar betalt per sida för utskick av FUP.

Häktningarna har ju florerat här i tråden iaf...
Citera
2016-07-31, 22:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Häktningarna har ju florerat här i tråden iaf...
Visst. Och ibland mailar man glatt ut FUP också men ibland vill man ha betalt för det. Vi får avvakta och hålla tummarna.
Citera
2016-07-31, 23:02
Medlem
Spettishs avatar
Citat:

Jag är mammaledig så jag ska nog försöka närvara. Känner att jag måste se den. Men den lär pågå i dagar iofs...
Citera
2016-07-31, 23:03
Medlem
Citat:
Om det nu inte blir inför lykta dörrar, ska då jag försöka häcka denna tid i falu tingsrätt så mycket jag kan, ska boka in mig hos bekanta som bor i falun
Sedan vill jag åtminstone spotta på dem, men då blir jag väl ställd in för rätten själv
Bra- för det vore guld att få personliga beskrivningar och åsikter om deras uppträdanden och reaktioner när det sitter folk och lyssnar, nej lykta dörrar knappast,
och så vill man veta om de förstått vad de gjort, och höra om de ångrar sig.
Blir nog lämpligt att du planerar en långsemester om du ska kunna närvara.
Citera
2016-07-31, 23:04
Medlem
Spettishs avatar
Citat:

Me too
Citera
2016-07-31, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spettish
Jag är mammaledig så jag ska nog försöka närvara. Känner att jag måste se den. Men den lär pågå i dagar iofs...
ja länge säkert- du kan också bli vår reporter- då bli ni två. häftigt att ni orkar.
Citera
2016-07-31, 23:36
Medlem
Spettishs avatar
Citat:
ja länge säkert- du kan också bli vår reporter- då bli ni två. häftigt att ni orkar.

Har följt hela tråden från början, skulle absolut återge så mkt som möjligt om jag kan närvara i TR 👍🏻 skulle slå följe med FetManDansar, men skulle förmodligen vara mer anonym utåt. Ingen signalväst iaf
Citera
2016-07-31, 23:37
Medlem
Mielkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar
Referens till ditt inlägg:
http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=13738

"Vi vet inte hur många med intellektuellt funktionshinder som är intagna på våra fängelser, men en undersökning i Norge har nyligen visat att över 10 procent har en intelligenskvot under 70 [2]. De hade dömts till fängelse mer än dubbelt så många gånger som de andra, och endast en tredjedel hade av »rättsapparaten« identifierats som intellektuellt funktionshindrad. En screening bör innehålla tre faktorer: tidigare specialundervisning, medicinering för psykiska problem och upprepade fängelsestraff."

Under 70...

Litt OT men siden det ble ref. til ei norsk undersøking tenkte jeg bare gi noen linker for videre lesning for den som ønsker å sette seg inn litt mer i problematikken her over grensa og evt. sammenligne med svenske forhold. NRK hadde en serie interessante reportasjer og avsløringer om temaet utviklingshemmede i norske fengsler i Mai måned:

24.05.2016: Utviklingshemmet fange skal ha blitt seksuelt misbrukt i fengsel
"«Jeg fastholder at han vil være en sikkerhetsmessig utfordring i 30 år fremover.»
Den innsatte er rett og slett en svært voldelig mann med en mental alder på rundt ni år."

25.05.2016: 1000 fanger i norske fengsler er utviklingshemmet
"Rundt én av ti innsatte i norske fengsler er psykisk utviklingshemmede, og i de aller fleste tilfellene har ingen oppdaget at de er det."

25.05.2016: Vil ha flere farlige utviklingshemmede
"Kriminelle utviklingshemmede med en IQ under 55 skal ikke sitte i fengsel. Men bare ni utviklingshemmede i Norge får det skreddersydde opplegget tvungen omsorg."

25.05.2016: Privatetterforsker Tore Sandberg slår alarm: – Utviklingshemmede kan tilstå selv om de er uskyldige
"Den anerkjente privatetterforskeren får støtte av politiet og påtalemyndigheten, som også er bekymret for rettssikkerheten til utviklingshemmede."

26.05.2016: Vil at justisministeren skal be om gransking av utviklingshemmede som soner
"Flere hundre utviklingshemmede soner trolig i norske fengsler, uten at deres diagnose er oppdaget. – Dette er dypt alvorlig og bør granskes, sier professor Aslak Syse. Det er ikke greit at man først blir dømt på feilaktig grunnlag og deretter får soningsforhold på feilaktig grunnlag."

29.05.2016: Eks-torpedoen Tony René voktes av 20 personer
"HALDEN (NRK): Den sterkt utviklingshemmede mannen «soner» i egen leilighet."

Som sagt OT, men siden temaet om uviklingshemmede i fengsler, med ref. til undersøkelser fra Norge, ble bragt på bana så tenkte jeg det kunne være interessert med noen linker og kilder fra nettopp Norge for forumsdeltakere som ønsker å sette seg mere inn i problematikken.

(Jeg blander meg inn i videre diskusjoner i denne tråden om temaet utviklinshemmede i fengsler da det er OT, såfremt det ikke har med drapssaken som omhandles i denne tråd å gjøre.)

Red: Stavefeil og setningsfeil.
Senast redigerad av Mielke 2016-08-01 kl. 00:02.
Citera
2016-08-01, 00:06
Medlem
Läste tidigt i tråden att några av de häktade hade tufft i häktet, "skrek och grät". Undrar om de har anpassat sig vid det här laget och har det lättare. Någon som hört?
Citera
2016-08-01, 00:11
Medlem
Tack Mielke. Förstod inget av det du skrev, men det var säkert bra. Guleböj?

Nu försökte jag vara lustig. So sorry.

Noen må være klovn. Jeg kan.

Du ska ha ett stort tack för infon och alla timmar som detta kommer kräva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in