2006-12-15, 19:12
Medlem
Hej!
Har smittat min tjej med herpes. Hon har fått blåsor i underlivet täckt av vitaktig flytning. svider och kliar som tusan. Har börjat medicinera med antiviralt medel. Vad har ni för tips gällande smärtlindring. Har provat Xylocain salva. Funkra bra i 15min. Finns ngt långtidsverkande. Är rätt så desperat nu.

tack på förhand

Doni
Citera
2006-12-15, 19:20
Medlem
StigAllans avatar
Säger bara att man bör hata den jävla värdelösa människa som spred herpesen till en själv.
Döda! Känns det som ibland.
Använd kondom!
Citera
2006-12-15, 19:29
Medlem
StorMammas avatar
Gå hit och kolla:

www.harduherpes.nu som är späckad med information om allt som har med viruset att göra.
Citera
2006-12-15, 19:45
Medlem
Minxs avatar
En kräm som heter Emla (finns på Apoteket, receptfritt i den lägsta styrkan) ska vara snällare mot slemhinnorna än Xylocain. Tror däremot inte att den är mer långverkande än Xylocain, alla receptfria preparat är ju ganska milda. Har hon riktigt ont borde hon kontakta ungdomsmottagningen/ gynmottagningen och få en professionell bedömning, och kanske få starkare klådstillande preparat utskrivet. Kan i och för sig vara bra att rådfråga en barnmorska/ gynekolog i vilket fall som helst, så att hon vet hur hon ska hantera framtida utbrott, och undvika att föra smittan vidare som vissa andra smartskallar gjorde...
Citera
2006-12-15, 19:49
Medlem
Tack för alla svar.
Hon har en tid för us. Vad tror ni om smärtstillande gel som Zon eller Voltaren? Står att det är för utväretes bruk, men kan man prova de där nere?
Citera
2006-12-15, 19:57
Medlem
SchKutts avatar
Du ska inte prova Zon eller voltaren där nere nej.. Men det jag kom att tänka på, var du hade fått det ifrån? slickat henne och haft munherpes själv eller?
Citera
2006-12-15, 19:59
Medlem
japp
Citera
2006-12-15, 20:10
Medlem
grens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Säger bara att man bör hata den jävla värdelösa människa som spred herpesen till en själv.
Döda! Känns det som ibland.
Använd kondom!

Kondom hjälper inte 100 % mot könsherpes. Det enda sättet att inte sprida det vidare är i stort sett att isolera sig i en grotta och aldrig mer tänka på sex.

Jag vet inte om jag har könsherpes (30 % av vuxna befolkningen har), eftersom jag inte fått några utbrott, men jag har haft en tjej som hade problem med utbrott ett par gånger. Hon fick medicin och fick som tips att urinera i duschen, eftersom det skulle svida mindre då.

Det värsta av alltihopa är att man som vettig människa inte vill sprida det vidare, men samtidigt kan man aldrig vara säker på att man inte gör det, så länge man har sex. Hade varit underbart att få testa om jag har viruset latent, men smittskyddsavdelningen vägrar testa sånt, eftersom det anses "normalt". Det är en hemsk situation, särskilt eftersom jag är en riktig kåtbock.
Citera
2006-12-16, 15:49
Medlem
PreDampors avatar
Könsherpes är "vanligt". Inte alla som får "synliga" utbrott, kanske bara lite värmekänningar runt könet. Det är DET som gör viruset så jävla lömskt. Du kanske har ett utbrott, men allt känts safe, men råkar föra smittan vidare, TROTS kondom.

Munherpes ger ett visst antikroppskydd (? kan ngn bekräfta) mot könsherpes men EJ vice versa.

Någon som sitter med info ang. när efter symtom man ej för viruset vidare? 10 dagar?

Rådfråga gynekologen.

Och ja, jag håller med, det helvete som DU fick viruset av borde avskjutas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in