2016-07-31, 09:46
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putinplaza
Alltså jag vet att han stalkar mig. Han har sagt till en föredetta arbetskollega till mig att klockan två på natten gick en kompis ut ifrån min lägenhet och han vet vem det var och namnet var rätt. Förstår inte varför allt skall ifrågasättas?

Och ja han är kvar men stället har en ny chef.

Började han bara så där och följa dig? Polisanmäl han med de uppgifter du fått från andra om att han väntar utanför din bostad på nätterna . Visst kan de vara de som skojar och säger så men då märks det i en polisanmälan om de ändrar , men det kan också vara så att de inte vågar /vill lägga sig i .

Kör olika antivirusprogram och kolla datorn också. Dui kan ladda ner trial versioner så att du kan testa olika som panda, bullgard etc fritt i 30 dagar.
Citera
2016-07-31, 10:13
Medlem
putinplazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Började han bara så där och följa dig? Polisanmäl han med de uppgifter du fått från andra om att han väntar utanför din bostad på nätterna . Visst kan de vara de som skojar och säger så men då märks det i en polisanmälan om de ändrar , men det kan också vara så att de inte vågar /vill lägga sig i .

Kör olika antivirusprogram och kolla datorn också. Dui kan ladda ner trial versioner så att du kan testa olika som panda, bullgard etc fritt i 30 dagar.
Vi jobbade under två års tid och han blev tydligen jätte förälskad i mig! Han har också nämnt till vår gemensamma arbetskollega att han inte vet vad han skall ta sig till och frågar vår arbetskollega om han skall ringa mig eller smsa och varpå han svarar nej. Nu var det så att det var en annan tjej på jobbet som ringde mig och sa att han hade börjat stalka mig igen då han hade berättat för vår arbetskollega att han hade stått utanför min lägenhet under hela kvällen och så frågade hon "Har din kompis X gått ut ifrån din lägenhet kl. 2 på natten?" Och det hade min kompis gjort då och så hade han sett det. Så sa hon att jag skulle polisanmäla han men jag gjorde aldrig det!

Han har även sagt till mig att han har ögonen på mig och vet precis allting jag gör och detta var då när vi jobbade tillsammans.

Men jag tar lätt på det hela för alla säger att det är synd om han och jag tror inte han skulle göra något så därför har jag inte polisanmält han.

Får nog tänka över det... :-o
Senast redigerad av putinplaza 2016-07-31 kl. 10:18.
Citera
2016-07-31, 10:21
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putinplaza
Vi jobbade under två års tid och han blev tydligen jätte förälskad i mig! Nu låter jag arrogant men så är det inte för han har sagt det till vår gemensamma arbetskollega. Han har också nämnt att han inte vet vad han skall ta sig till och frågar vår arbetskollega om han skall ringa mig eller smsa och så varpå han svarar nej. Nu var det så att det var en annan tjej på jobbet som ringde mig och sa att han har börjat stalka mig igen och hon frågade "Har X gått ut ifrån din lägenhet kl. 2 på natten?" Och det hade denna personen då! Så sa hon att jag skulle polisanmäla han men jag gjorde aldrig det...

Han har även sagt till mig att han har ögonen på mig och vet precis allting jag gör och detta var då när vi jobbade tillsammans.

Men jag tar lätt på det hela för alla säger att det är synd om han och jag tror inte han skulle göra något så därför har jag inte polisanmält han.

Får nog tänka över det... :-o

Kan ju inte kännas kul med ett sådant uppvaktande , han vill bara kontrollera dig och din omgivning , inte spela och sjunga utan för fönstret. Du hade haft någon som kände på dörrhandtaget också skrev du , och visst kan det varit vem som helst men om det var han, vad hade han gjort om dörren var öppen ? Tycker du ska ring polisen i alla fall och "dra dit ärende" åtminstone anonymt och se vad de säger.

Just detta med dörren är ruskigt , att någon i sin ungdom håller sig nära någon denne är kär i för ha en chans att bli sedd är ju en sak , men detta är ju en kontroll som kan gå överstyr om han tex börjar skrämma "rivaler" tex
Senast redigerad av Harfager 2016-07-31 kl. 10:24.
Citera
2016-07-31, 17:41
Medlem
metalcorenightfalls avatar
Söndag idag ts. Var är bilden på brevet som du sa att du skulle ladda upp idag?
Citera
2016-07-31, 18:50
Medlem
Det är sjukt hur paranoida folk kan vara. NEJ dem sitter inte och läser folks googlingar. Förstå att det googlas ett enormt antal gånger per dag och vem ska sitta och kolla igenom alla dessa googlingar? Samma sak med folk som tror Pokémon är skapat av CIA... vad ska dem tjäna på det? Spanar dem på kriminella och sedan skickar information till våra lokala polisstationer? Nej.

Avlyssningar m.m får bara ske vid misstanke om grovt brott. Är du grovt kriminell? Isf inte, vem skulle vilja spana på dig och vad kan dem tjäna på det?

Låter som något psykiskt.
Citera
2016-07-31, 19:28
Medlem
Neonights avatar
Du kan vara gang stalkad. Mer vill jag inte skriva. De sitter säkert och läser här med...
Citera
2016-07-31, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebbelol
Det är sjukt..

Ja paranoia är ju en psykisk sjukdom.
Citera
2016-07-31, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Sedan ett par månader tillbaka har jag märkt av kraftiga störningar i min VPN. Jag har också upplevt någon som avlyssnar mina samtal. Det är det typiska bakgrundsljudet som kommer och knastringar. Har också haft någon som skickar suspekta brev till mig från märkliga adresser. Värst är dock att någon kommer hem till mig och går på min altan på morgonen, när jag slitit på mig kläderna och öppnar dörren är han/dom redan borta. Har också upplevt störningar med TV och Internet. Har också upplevt att någon är hemma hos mig när jag är borta och ställer i ordning allt innan jag kommer hem. Har letat efter spionutrustning men har ej lyckats hitta något. Har också haft flera bilar som kört förbi mitt hus och gjort usvängar vid mitt hus. Har också haft bilar, vanligtvis Volvo av nyare modell eller VW som följer efter mig länge. Har en bil som ligger bakom mig, vägrar köra om och sen avviker han och en annan bil kommer och tar över.

Hur blir jag av med fanskapet?
Jag vill inte ringa polisen för det kanske är dom och då kommer dom och tar mig. Bättre att ligga lågt tills dom tröttnar.
Samtidigt så kan det vara ett kriminellt nätverk som vill kidnappa, skrämma eller döda mig mig och då behöver jag någon form av skydd. Har testat att "flytta" ett par dagar men då blir det värre och fler störningar och tillslut när jag kommer hem så har dom varit inne igen.
Brukar inte vara rädd av mig, men sova kan jag knappt längre för då är jag inte beredd. Vågar knappt skriva detta inlägget, ifall dom tar mig nu när dom vet att jag är dom på spåren men jag pallar fan inte längre.

Får polisen göra såhär? Kan det vara internationell polis?

Varför sätter du inte upp en billig övervakningskamera hemma (finns för under 200 spänn). Därefter har du ju svart på vitt om någon verkligen är hemma hos dig eller om det är dina egna vanföreställningar som spökar.
Citera
2016-07-31, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Varför sätter du inte upp en billig övervakningskamera hemma (finns för under 200 spänn). Därefter har du ju svart på vitt om någon verkligen är hemma hos dig eller om det är dina egna vanföreställningar som spökar.

Jag tvivlar på att övertygelsen hos en psykossjuk är så enkel.
Citera
2016-07-31, 20:00
Medlem
Citat:
Sedan ett par månader tillbaka har jag märkt av kraftiga störningar i min VPN. Jag har också upplevt någon som avlyssnar mina samtal. Det är det typiska bakgrundsljudet som kommer och knastringar. Har också haft någon som skickar suspekta brev till mig från märkliga adresser. Värst är dock att någon kommer hem till mig och går på min altan på morgonen, när jag slitit på mig kläderna och öppnar dörren är han/dom redan borta. Har också upplevt störningar med TV och Internet. Har också upplevt att någon är hemma hos mig när jag är borta och ställer i ordning allt innan jag kommer hem. Har letat efter spionutrustning men har ej lyckats hitta något. Har också haft flera bilar som kört förbi mitt hus och gjort usvängar vid mitt hus. Har också haft bilar, vanligtvis Volvo av nyare modell eller VW som följer efter mig länge. Har en bil som ligger bakom mig, vägrar köra om och sen avviker han och en annan bil kommer och tar över.

Jag vill inte ringa polisen för det kanske är dom och då kommer dom och tar mig. Bättre att ligga lågt tills dom tröttnar.

1. Jag har varit med om det där också, dock inte alla grejerna på en och samma gång.
1a. Problem med mobilen (störningar, avlyssningar, intrång) - visade sig vara en kvinnlig civilingenjör som bestämt sig för att jag var den blivande mannen i hennes liv (hon jobbade på bolaget som hanterar sådant åt flera av Sveriges mobilabonnemangsleverantörer).
1b. Annan brud ägnade sig åt sådana fysiska intrång som du beskriver av samma skäl som bruden i (1a).
1c. Är ganska vanligt för internetanvändare. Geolokaliseringsfunktioner har gjort att en massa dårar sitter och tittar på geoloc:s för folk som skriver eller läser på internet och sedan så att säga besöker dem. Ungefär som poke-go jakterna.
1d. Det där med bilarna låter dock antingen som polisen eller någon extremistorganisation alternativt någon sekt eller något liknande. Vi pratar om folk som har allt för mycket fritid helt enkelt.

2. Att tillkalla polis eller vid annan identifiering av problemet, chefer brukar vara det ultimata sättet att bli av med problemen.

3. Ifall du skulle vara orolig så är det väl bäst att dokumentera bevis och sedan polisanmäla saken, så att säga för en formalisering av saken. Så som polismyndigheten är organiserad idag, så kan det ju vara som så att det sitter någon gammal skolkompis till dig och lyssnar på din mobil, för att inte tala om din lokala hora, det där gänget som åkte dit för inbrott år 1993, men som sedan bättrat sig och blivit raderade ur registren. För att inte tala om det där gänget som aldrig blev fängslade... Rent logiskt vill de inte bli registrerade, för då ökar risken för att de åker dit monumentalt - så är det inte personligt så lägger de nog av.
Citera
2016-07-31, 20:02
Medlem
Citat:

Samtidigt så kan det vara ett kriminellt nätverk som vill kidnappa, skrämma eller döda mig mig och då behöver jag någon form av skydd. Har testat att "flytta" ett par dagar men då blir det värre och fler störningar och tillslut när jag kommer hem så har dom varit inne igen.
Brukar inte vara rädd av mig, men sova kan jag knappt längre för då är jag inte beredd. Vågar knappt skriva detta inlägget, ifall dom tar mig nu när dom vet att jag är dom på spåren men jag pallar fan inte längre.

Åk till psykakuten nu.
Utan tvivel har du paranoia.
Citera
2016-07-31, 21:44
Medlem
putinplazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbelol
Det är sjukt hur paranoida folk kan vara. NEJ dem sitter inte och läser folks googlingar. Förstå att det googlas ett enormt antal gånger per dag och vem ska sitta och kolla igenom alla dessa googlingar? Samma sak med folk som tror Pokémon är skapat av CIA... vad ska dem tjäna på det? Spanar dem på kriminella och sedan skickar information till våra lokala polisstationer? Nej.

Avlyssningar m.m får bara ske vid misstanke om grovt brott. Är du grovt kriminell? Isf inte, vem skulle vilja spana på dig och vad kan dem tjäna på det?

Hahaha alltså lyssna! Det sjuka är att dem faktiskt gör det! Jag vet en kille som var duktig på att hacka och han brukade läsa av sitt ex Google Search. Inte så att han gick in på hennes data men man hackar sig in till nätverket på deras postnummer och där efter kan man se vad folk söker på. Känner man personen så är det enkelt och veta vem som sökt vad.

Fattar inte varför jag känner dessa människor.

Men sen är det en privat person och inte FBI iof...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in