Citat:
Ursprungligen postat av
Semenomore2
Sedan ett par månader tillbaka har jag märkt av kraftiga störningar i min VPN. Jag har också upplevt någon som avlyssnar mina samtal. Det är det typiska bakgrundsljudet som kommer och knastringar. Har också haft någon som skickar suspekta brev till mig från märkliga adresser. Värst är dock att någon kommer hem till mig och går på min altan på morgonen, när jag slitit på mig kläderna och öppnar dörren är han/dom redan borta. Har också upplevt störningar med TV och Internet. Har också upplevt att någon är hemma hos mig när jag är borta och ställer i ordning allt innan jag kommer hem. Har letat efter spionutrustning men har ej lyckats hitta något. Har också haft flera bilar som kört förbi mitt hus och gjort usvängar vid mitt hus. Har också haft bilar, vanligtvis Volvo av nyare modell eller VW som följer efter mig länge. Har en bil som ligger bakom mig, vägrar köra om och sen avviker han och en annan bil kommer och tar över.
Hur blir jag av med fanskapet?
Jag vill inte ringa polisen för det kanske är dom och då kommer dom och tar mig. Bättre att ligga lågt tills dom tröttnar.
Får polisen göra såhär? Kan det vara internationell polis?
1. Jag har varit med om det där också, dock inte alla grejerna på en och samma gång.
1a. Problem med mobilen (störningar, avlyssningar, intrång) - visade sig vara en kvinnlig civilingenjör som bestämt sig för att jag var den blivande mannen i hennes liv (hon jobbade på bolaget som hanterar sådant åt flera av Sveriges mobilabonnemangsleverantörer).
1b. Annan brud ägnade sig åt sådana fysiska intrång som du beskriver av samma skäl som bruden i (1a).
1c. Är ganska vanligt för internetanvändare. Geolokaliseringsfunktioner har gjort att en massa dårar sitter och tittar på geoloc:s för folk som skriver eller läser på internet och sedan så att säga besöker dem. Ungefär som poke-go jakterna.
1d. Det där med bilarna låter dock antingen som polisen eller någon extremistorganisation alternativt någon sekt eller något liknande. Vi pratar om folk som har allt för mycket fritid helt enkelt.
2. Att tillkalla polis eller vid annan identifiering av problemet, chefer brukar vara det ultimata sättet att bli av med problemen.
3. Ifall du skulle vara orolig så är det väl bäst att dokumentera bevis och sedan polisanmäla saken, så att säga för en formalisering av saken. Så som polismyndigheten är organiserad idag, så kan det ju vara som så att det sitter någon gammal skolkompis till dig och lyssnar på din mobil, för att inte tala om din lokala hora, det där gänget som åkte dit för inbrott år 1993, men som sedan bättrat sig och blivit raderade ur registren. För att inte tala om det där gänget som aldrig blev fängslade...

Rent logiskt vill de inte bli registrerade, för då ökar risken för att de åker dit monumentalt - så är det inte personligt så lägger de nog av.