2016-07-31, 17:01
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Svaret på om republikaner har högre snittintelligens än demokrater har vi här: "I find that individuals who supported the Republican Party in elections have slightly higher verbal intelligence than those who supported the Democratic Party (2 IQ points).". Läs det så många gånger du behöver tills det gått in att jag hade rätt som vanligt och ni hade fel som vanligt.

Källan
Du maler värre än en dement mjölnare och dribblar bort obestridliga fakta. Hur många gånger ska jag säga att konservativa, oavsett vilket parti de röstar på, har lägre medel-IQ och är mer fördomsfulla än de som är mer progressiva, mer liberala och vänsterorienterade? Konservativa personer tenderar också att vara mer homofoba, rasistiska, sexistiska, främlingsfientliga, reaktionära och misogyna.

De Republikaner som har högre verbal intelligens är de som har mer socialt och ekonomiskt liberala åsikter än sina mer socialt konservativa partikamrater. Och verbal intelligens är faktiskt inte synonymt med IQ. Det finns personer med hög verbal intelligens som har sämre kognitiv förmåga. Vice versa, givetvis.

http://www.pewresearch.org/fact-tank/2015/10/12/5-facts-about-democrats/
"Democrats have become more liberal in recent years. The share of Democrats who describe their political views as liberal has increased over the past 15 years. In surveys conducted this year, 41% of Democrats describe themselves as liberal, 35% say they are moderates and 21% say they’re conservative.

Den politiska polariseringen innebär att Demokraterna blivit mer liberala och Republikaner mer konservativa jämfört med för tjugo år sedan. Då kan man ju dra slutsatsen att dagens Demokrater är intelligentare än gårdagens diton. OCH att dagens Republikaner är mer korkade än gårdagens diton. Vi vet att konservativa i snitt har lägre IQ än liberala. Det är betydligt fler konservativa som röstar på eller sympatiserar med republikanerna.

Det bör tilläggas att dagens amerikanska kvinnor och i övriga västvärlden är mer utbildade, kunniga och mer pålästa i ekonomiska och politiska frågor än för 40 år sedan och längre tillbaks i tiden. Det kommer att avspeglas i senare statistik.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/donald-trump/11919609/donald-trump-worst-grammar-study-republican-democrat.html
"Donald Trump fans have the worst grammar and spelling, study shows"

https://artir.wordpress.com/2015/10/16/are-conservatives-less-intelligent/
"The first main finding of our study was that people with greater cognitive resources are more likely to adhere to left-wing beliefs and tend to be less prejudiced, whereas those having lower cognitive abilities are more likely to endorse right-wing beliefs and be more prejudiced (average effect sizes of r = .20, 95% CI [ 0.23, 0.17]; and r = .19, 95% CI [ 0.23, 0.16], respectively)..."

https://www.psychologytoday.com/files/attachments/56143/wai-americas-elite-2013.pdf
"Within the Senate and House, Democrats had a higher level of ability and education than Republicans."

sida 206:

"Therefore, at least in 2012, Democrats were more likely than Republicans to have attended an Elite School and be in the top percentile of ability.".

http://www.people-press.org/2015/04/07/a-deep-dive-into-party-affiliation/#party-id-by-race-education
"Education. Democrats lead by 22 points (57%-35%) in leaned party identification among adults with post-graduate degrees."
...
"Democrats hold advantages in party identification among blacks, Asians, Hispanics, well-educated adults and Millennials. Republicans have leads among whites – particularly white men, those with less education and evangelical Protestants – as well as members of the Silent Generation."
...
"About a third (34%) of those with a college degree or more education identify as Democrats, compared with 24% who identify as Republicans;"

http://www.people-press.org/2016/04/26/a-wider-ideological-gap-between-more-and-less-educated-adults/
"Today, an overwhelming share of Republicans (93%) is more conservative than the median Democrat, while a nearly identical share of Democrats (94%) is more liberal than the median Republican. Two decades ago, a much smaller majority of Republicans (64%) were to the right of the median Democrat, while 70% of Democrats were to the left of the median Republican."
...
"Most Democratic postgrads are consistently liberal
Over the past two decades, the increase in consistently liberal views has been most pronounced among highly-educated Democrats and Democratic leaners.
"

http://davesource.com/Fringe/Fringe/Politics/Conservatism-and-cognitive-ability.pdf
"Conservatism and cognitive ability are negatively correlated.The evidence is based on 1254 community college students and 1600 foreign students seeking entry to United States' universities. At the individual level of analysis, conservatism scores correlate negatively with SAT, Vocabulary, and Analogy test scores. At the national level of analysis, conservatism scores correlate negatively with measures of education (e.g., gross enrollment at primary, secondary, and tertiary levels) and performance on mathematics and reading assessments from the PISA (Programme for International Student Assessment) project."

https://www.sciencedaily.com/releases/2010/02/100224132655.htm
http://2012election.procon.org/sourcefiles/low-effort-thought-promotes-political-conservatism-2012.pdf
http://www.cell.com/current-biology/abstract/S0960-9822(11)00289-2

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2095549/Right-wingers-intelligent-left-wingers-says-controversial-study--conservative-politics-lead-people-r acist.html
"Right-wingers are less intelligent than left wingers, says study
...
Crucially, people's educational level is not what determines whether they are racist or not - it's innate intelligence, according to the academics.
...
Individuals with lower cognitive abilities may gravitate towards more socially conservative right-wing ideologies that maintain the status quo.
"

Scrollla upp igen och läs ännu en gång mina källor, så att du verkligen kan förstå dem och därmed låta dem sjunka in i ditt medvetande. Läs dem så många gånger du behöver tills de gått in att jag hade rätt som vanligt och du hade fel som vanligt. Att du sedan inte tycker bryr jag mig mindre om.

Man bör göra distinktionen mellan vänsterväljare respektive högerväljare och de med personliga åsikter. Folk som röstar på S och V är huvudsakligen arbetare (från LO, Kommunal m m), lågutbildade och låginkomsttagare, arbetslösa. De väljer inte parti efter sin inre ideologi utan efter sin plånbok. M har naturligtvis sitt största stöd i de rikaste kommunerna, t ex Danderyd, där det bor en större andel högutbildade och välavlönade akademiker. Jag vågar lugnt påstå att betydligt fler lågutbildade arbetare från Gällivare är mer konservativa (fördomsfulla, rasistiska, sexistiska, främlingsfientliga, homofoba, reaktionära, rädda för förändringar) till sin läggning än högutbildade civilingenjörer från Danderyd.

Hört talas om uttrycket om de färgglada svenskarna: "röstar rött, tänker blått, jobbar svart, äter grönt och betalar vitt"?

Det värdekonservativa partiet SD har sina väljare framförallt bland män i olika åldrar, relativt sällan med utbildning över gymnasienivå. Vad som är avgörande är att det inte är utbildningsnivån som bestämmer huruvida man blir rasist, sexist, högerextremist, reaktionär eller inte, utan det är den medfödda intelligensen.

Eftersom du lätt glömmer bort fakta som inte stödjer din ståndpunkt upprepar jag ännu en gång att liberala, mer progressiva och mer vänsterorienterade generellt har högre intelligens och är mer välutbildade än konservativa, mer reaktionära och mer högerorienterade.

Ska vi komma överens om att människor med mer liberala och mer vänsterinriktade åsikter i snitt har högre IQ, är mer utbildade samt mer ekonomiskt och politiskt kunniga än de som är mer konservativa och högerextrema?

Ska vi komma överens om att mer liberala Republikaner i snitt har högre verbal intelligens och är kunnigare än sina mer konservativa partikamrater?

Jag summerar följande med dina egna formuleringar fast omvänt:

Du hade fel när du påstod att högern har högre intelligens än vänstern. Detta har vi dock redan konstaterat och såvida du inte har några studier på ett representativt underlag som visar något annat så kanske det är lämpligare att visa lite intellektuell hederlighet och anpassa åsikterna efter faktaunderlaget.

Man ska leva som man lär och inte köra med tillrättavisningar när man själv inte visar intellektuell hederlighet och vägrar anpassa åsikterna efter faktaunderlaget. Trots att du är helt klart överbevisad kör du med en dåres envishet och dribblar bort fakta genom pinsamma bortförklaringar.
Citera
2016-07-31, 17:41
Medlem
Citat:
Nu skall vi se, du menar alltså att du inte har argumenterat för att vänsterväljare skulle ha högre snittintelligens än högerväljare i den här tråden?

Jag har argumenterat för att detta är mer troligt än ditt påstående.

Citat:
Nu går det knappast få så mycket bättre vetenskapligt stöd än det jag presenterat, stort representativt urval av amerikaner samt ett representativt urval av Svenska män (där deras iq mättes i värnplikten). Både visar att högerväljare har högre snittintelligens. Diskussionen är över här, du hade fel, jag hade rätt.

Ursäkta men vad sägs om en studie som mäter faktiskt IQ med ett vetenskapligt godkänt IQ test, hos representativ, tillräcklig stor grupp? Hmm?
Och INTE enbart verbal intelligens som dessutom sägs i studien inte är korrelerat för analytsik intelligens, på ett test på 10 ord? Skärp dig nu, din studie är inte mycket värd på en rad punkter.
poängen du drar av din svenska studie rasar ju direkt om det visar sig att av gruppen kvinnor så ligger högre IQ helt motsatt…vilket är rätt troligt för övrigt eftersom vänster dominerar hos kvinnor.
elelr hur? alltså en studie inte heller speciellt mycket värd i frågan.

Det finns en studie som avsevärt bättre har gått in på denna fråga, och där man mätt kognitiva förmågor kontra politisk hemvists. Är övertygad om att kognitiva förmågor är i högre grad korrelerat till IQ än vad enbart verbal intelligens är. Och denna studie har ett vettigare test än ditt.
och den har jag länkat säkert 3 ggr och du ignorerar den varje gång…intressant.

https://davesource.com/Fringe/Fringe/Politics/Conservatism-and-cognitive-ability.pdf

Citat:
Du får gärna försöka blanda bort korten med allmänbildning men så har som sagt konstaterandet sett ut: Ska vi komma överens om att högerväljare (republikaner) i snitt har högre IQ, högre verbal intelligens, är mer utbildade samt mer ekonomiskt och politisk kunniga än de som röstar vänster (demokrater)?

Jag är överens om att:
Republikaner i USA har ynka 2 poäng högre verbal IQ, men de är inte mer utbildade numera, (vilket jag redan visat i en länk ska jag köra den igen? http://www.people-press.org/2016/04/26/a-wider-ideological-gap-between-more-and-less-educated-adults/
vad gäller politisk och ekonomisk kunnighet så har du inte direkt visat detta gällande gruppen amerikanska republikaner. Men pga utbildningsgrad är det ju mer troligt att de som sitter med fler akademisk utbildning har denna kunnighet och inte motsatsen.

Tar man sen och kollar den politiska eliten, så ledde ju också demokraterna i IQ rejält där. (har jag länkat studie i redan.) Så…av de mest kunniga inom politik..vilket man nog ändå får kalla de yrkesverksamma i ämnet för….så har du en rejäl ledning i iQ hos demokraterna….

så vet du jag tycker det ser rätt dåligt ut för dina idéekr kring överlägsen intelligens hos högern, och politiskt och ekonomiskt kunnande.

Citat:
Att män sedan är mer allmänbildade i allmänhet är en annan fråga som vi redan diskuterat men det är inte så relevant här. Och jag har redan svarat på tidpunkten nämligen 2014 och hänvisade bland annat till Henrik Oscarsson som är svensk professor i statsvetenskap och valforskare vid Göteborgs universitet som skrev "Unga män och kvinnor är ungefär lika kunniga på politikområdet, men vid 25–30 års ålder drar männen ifrån."

Var har du studien?….länka den tack.
Senast redigerad av Merapi 2016-07-31 kl. 17:49.
Citera
2016-07-31, 17:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Snarare du som behöver ta på dig både skottsäker väst och hjälm inklusive visir innan du ger dig ut i din dystopiska drömvärld där alla lagar avskaffats. Glöm inte kalasjnikoven och ammunitionen bara. Det blir nog säkert bra när du får rensa ut både ilska och hat ute i den farliga världen. Men se noga till att du själv inte blir utrensad.

Alla med högerextrema och misogyna åsikter ska berövas sin rösträtt. De röstar som vilsna tuppar, eftersom de har tappat bort sin moralkompass.
"Moralkompass" kommer nu alltså från en som föreslår att man ska ut på stan och rensa med AK47?

Merapi, mer utbildad i social justice-ämnen och genusvetenskap räknas inte.
Måttstocken har fallit i trovärdighet.
Senast redigerad av Pansarvecket 2016-07-31 kl. 17:56.
Citera
2016-07-31, 18:04
Medlem
Det finns inga vettiga argument mot kvinnors rösträtt. De är här på samma vilkor som män.

Det som måste göras är att få kvinnor , de kvinnor som gör det inte alla:

- Sluta förstöra samhället.

Sen måste samhället förstå att det finns personer som vill förstöra och att man inte ska ge dessa makten.

De goda måste vinna över de onda.

Kvinnor är lika onda/goda som män.

Att ha en lära som feminismen som utpekar män som onda är vansinne.
Citera
2016-07-31, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det finns inga vettiga argument mot kvinnors rösträtt. De är här på samma vilkor som män.

Det som måste göras är att få kvinnor , de kvinnor som gör det inte alla:

- Sluta förstöra samhället.

Sen måste samhället förstå att det finns personer som vill förstöra och att man inte ska ge dessa makten.

De goda måste vinna över de onda.

Kvinnor är lika onda/goda som män.

Att ha en lära som feminismen som utpekar män som onda är vansinne.

Det kön som i världen och i Sverige ligger i majoritet på att verkligen förstöra samhällen och vilja förstöra samhällen är helt klart könet man. Att anklaga kvinnor för detta, i en värld med galna terrorister/ psykfall som skjuter folk så fort de mår dåligt/ krig som ideligen startas av män i religioners, ärans, nationens och bla bla:s namn är milt sagt patetiskt.

I just Sveriges fall så är det trippel-patetiskt, eftersom Sverige knappast ens är i närheten av någon katastrof hur mycket snubbar som du än försöker måla fan på väggen.
De nationer/ samhällen i världen som verkligen ligger på katastrofens rand är ALLA utan undantag starkt patriarkala, är förenklat sagt just av denna anledning, att man tillåter män att ensamma hålla all makt och prioritera sitt eget köns behov, som länder ofta barkar åt helvete.
Senast redigerad av Merapi 2016-07-31 kl. 19:00.
Citera
2016-07-31, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac

Nu diskuterar vi fortfarande inte konservativa eller liberaler, eftersom dessa finns i olika proportioner i bland höger- och vänsterväljare, utan vi diskuterar om högerväljare (republikaner i usa) har högre snittintelligens än vänsterväljare (demokrater i USA). I den frågan har vi ju redan svaret nämligen att republikanerna har högre snittintelligens mätt med verbal iq. Samma sak bland män i Sverige.

Citat:
Jag summerar följande med dina egna formuleringar fast omvänt... Du hade fel när du påstod att högern har högre intelligens än vänstern
Du summerar mina formuleringar fast omvänt d.v.s. faktamässigt felaktigt: "I find that individuals who supported the Republican Party in elections have slightly higher verbal intelligence than those who supported the Democratic Party (2 IQ points)".

Ridå.
Citera
2016-07-31, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag är överens om att:
Republikaner i USA har... 2 poäng högre verbal IQ

Tack! Det var min poäng.

Citat:
Och INTE enbart verbal intelligens som dessutom sägs i studien inte är korrelerat för analytsik intelligens
Nej, det säger studien inte. Verbal intelligens har givetvis hög korrelation med alla andra delar i ett intelligenstest eftersom den korrelerar med 0.8 med generell intelligens. Förklarade jag inte detta för dig tidigare?

Citat:
vad gäller politisk och ekonomisk kunnighet så har du inte direkt visat detta gällande gruppen amerikanska republikaner. Men pga utbildningsgrad är det ju mer troligt att de som sitter med fler akademisk utbildning har denna kunnighet och inte motsatsen.

Det har jag förvisso bl.a. här: "Republicans, on average, answered one more question correctly than Democrats. These differences are partly a reflection of the demographics of the two groups; Republicans tend to be older, well-educated and male, which are characteristics associated with political and economic knowledge. Still, even when these factors are held constant, Republicans do somewhat better than Democrats on the knowledge quiz."

Du behöver inte hänvisa till studier om konservativa i allmänhet eftersom vi inte är oeniga på den punkten (eftersom du lyckats hamna på rätt sida faktaläget vilket innebär det nästan per automatik att vi är eniga).
Citera
2016-07-31, 19:48
Medlem
Citat:
Tack! Det var min poäng.

nej, "din poäng" under hela vår diskussion har varit att ta detta resultat och göra om det till att gälla snittintelligens, så försök inte.

Citat:
Nej, det säger studien inte. Verbal intelligens har givetvis hög korrelation med alla andra delar i ett intelligenstest eftersom den korrelerar med 0.8 med generell intelligens. Förklarade jag inte detta för dig tidigare?

Ok, jag måste upprepa saker jag redan upprepat 3 ggr innan märker jag…

I din studie står det ordagrant:

"Vocabulary tests load more strongly onto the crystallized factor of intelligence than onto the fluid factor, so the test included in the GSS is most appropriately described as a measure of verbal intelligence, rather than problem-solving ability (Cattell, 1963; Horn & Cattell, 1966)."

förstår du att "problem solving abilities" är samma som analytisk förmåga?, dvs den kognitiva förmågan eller logiken om du så vill att lösa problem.

kan vi vara överens om att IQ korrelerar rätt bra till verbal intelligens men är bara en del av hela kardemumman. Du behöver även få mer analytisk förmåga för att få en helt rättvisande bild av IQ.
Och detta får du mer i min studie…som mäter kognitiva förmågor, och alltså ger resultatet att konservativa har lägre IQ än progressiva. Och jepp de konservativa grupperna är samma som högern och progressiva ligger betydligt mer åt mitten- vänstern
Eller försöker du hävda att konservativa röstar på vänstern? hmm?

Jag tycker vi ska finna en studie som berättar om hur stor del av republikaner som har socialt konservativa åsikter. det kanske skulle få dig att börja använda din logik lite.

Commentator Randall Hoven of The American Thinker has remarked, "Using the National Journals ratings of Senators in 2007, the correlation coefficient between "economic" scores and "social" scores is 90%. That means they almost always go together; financial conservatives are almost always social conservatives and vice versa"

"In American politics, the Republican Party is the largest political party with some socially conservative ideals incorporated into its platform."

står en del intressant om Tea party rörelsen också… 80% av den falangen av, om du ursäktar nutcases, röstar republikanskt

ahh det börjar lukta bränd Oantastlig….*sniffar i luften*

Citat:
Det har jag förvisso bl.a. här: "Republicans, on average, answered one more question correctly than Democrats. These differences are partly a reflection of the demographics of the two groups; Republicans tend to be older, well-educated and male, which are characteristics associated with political and economic knowledge. Still, even when these factors are held constant, Republicans do somewhat better than Democrats on the knowledge quiz."

Du behöver inte hänvisa till studier om konservativa i allmänhet eftersom vi inte är oeniga på den punkten (eftersom du lyckats hamna på rätt sida faktaläget vilket innebär det nästan per automatik att vi är eniga).

Fast de är ju inte mer well-educated…! vilket vi redan bevisat via samma jävla PEW Reserch center
http://www.people-press.org/2016/04/26/a-wider-ideological-gap-between-more-and-less-educated-adults/

More than half of those with postgraduate experience (54%) have either consistently liberal political values (31%) or mostly liberal values (23%), based on an analysis of their opinions about the role and performance of government, social issues, the environment and other topics. Fewer than half as many postgrads – roughly 12% of the public in 2015– have either consistently conservative (10%) or mostly conservative (14%) values. About one-in-five (22%) express a mix of liberal and conservative opinions.

Denna är från 2016, din är från 2010….så nånstans däremellan har det alltså svängt…

alltså kan vi glatt stoppa din pew studie från 2010 nånstans där solen inte skiner…

Senast redigerad av Merapi 2016-07-31 kl. 19:54.
Citera
2016-07-31, 20:06
Medlem
Citat:
Det kön som i världen och i Sverige ligger i majoritet på att verkligen förstöra samhällen och vilja förstöra samhällen är helt klart könet man. Att anklaga kvinnor för detta, i en värld med galna terrorister/ psykfall som skjuter folk så fort de mår dåligt/ krig som ideligen startas av män i religioners, ärans, nationens och bla bla:s namn är milt sagt patetiskt.

I just Sveriges fall så är det trippel-patetiskt, eftersom Sverige knappast ens är i närheten av någon katastrof hur mycket snubbar som du än försöker måla fan på väggen.
De nationer/ samhällen i världen som verkligen ligger på katastrofens rand är ALLA utan undantag starkt patriarkala, är förenklat sagt just av denna anledning, att man tillåter män att ensamma hålla all makt och prioritera sitt eget köns behov, som länder ofta barkar åt helvete.

Sverige var ett fantastiskt land och nu kommer det i framtiden vara mindre fantastiskt mycket beroende av politiker som skaffat sig konstiga logiker.

Exempel:

" Vi i Sverige har det bra låt oss ta hit en miljon personer från 3 världen det går nog bra "

Nu blir Sverige mindre fantastiskt , vilket du inte verkar tro , eftersom du inte vill se det.

Vi skulle kunnat fortsatt varit ett fantastiskt land om inte vänstern och feminister tagit över media och indoktrinerat politikerna till att förstöra Sverige.
Citera
2016-07-31, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Sverige var ett fantastiskt land och nu kommer det i framtiden vara mindre fantastiskt mycket beroende av politiker som skaffat sig konstiga logiker.

Exempel:

" Vi i Sverige har det bra låt oss ta hit en miljon personer från 3 världen det går nog bra "

Nu blir Sverige mindre fantastiskt , vilket du inte verkar tro , eftersom du inte vill se det.

Vi skulle kunnat fortsatt varit ett fantastiskt land om inte vänstern och feminister tagit över media och indoktrinerat politikerna till att förstöra Sverige.

Bingo, we have a winner!
Men du har missat att feminister och övriga kulturmarxister skiter fullständigt i Sverige och svenskar då det kvittar om vi importerar våldtäkter och mord hit för då slipper folk i MENA länder utsättas för dem. Antinationalister är vad de är då de är helt nöjda med att göra Sverige till ett sämre land att leva i om Uganda blir lika mycket bättre att leva i.
Citera
2016-07-31, 20:31
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
"Moralkompass" kommer nu alltså från en som föreslår att man ska ut på stan och rensa med AK47?

Merapi, mer utbildad i social justice-ämnen och genusvetenskap räknas inte.
Måttstocken har fallit i trovärdighet.
Min poäng var att det är tryggare att leva i ett samhälle som har stat och lagar än i ett där det råder kaos och laglöshet när moralkompassen är satt ur bruk. Som i "Purge" fast i 365 dagar istället för 1 dag per år.
Citera
2016-07-31, 20:38
Medlem
Citat:

Ja, vilket är en bra proxy for generell intelligens. "The development of vocabulary depends crucially on fluid intelligence and therefore can be seen as a proxy for general intelligence". Verbal intelligens och problemlösningsförmåga har hög korrelation, båda korrelerar nämligen ungefär lika högt med generell intelligens. Så i genomsnitt, alltså det vi gör nu, så är båda måtten ett bra proxy för generell intelligens (och varandra). Lär du dig aldrig något?

I din tidigare länk från Pew visar de att ca 40 % av demokraterna har mixade eller konservativa åsikter och 47 % av republikanerna hade mixade eller liberala åsikter. Sedan vet jag inte vad du menar med "Finansial conservative" men om det är "Fiscal conservatism" som avses så är det definierat som: "political-economic philosophy regarding fiscal policy and fiscal responsibility advocating low taxes, reduced government spending and minimal government debt.[1] Free trade, deregulation of the economy, lower taxes, and privatization are defining qualities of fiscal conservatism. Fiscal conservatism follows the same philosophical outlook of classical liberalism and economic liberalism regarding fiscal matters.[2]". Det vill säga detta som kallas klassisk ekonomisk liberal och som är associerat med hög intelligens.

Det vi fått fram hitintills är alltså: Högerväljare (republikaner) i snitt har högre IQ mätt med verbal intelligens - vilket är en bra proxy for generell intelligens - är mer ekonomiskt framgångsrika samt mer ekonomiskt och politisk kunniga än de som röstar vänster (demokrater)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in