Polisen arbetar för tillfället med en insats i Arjeplogs kommun. Insatsen är pågående och på grund av utredningstekniska och operativa skäl kan inte någon mer information ges för tillfället.
Insatsen gäller ett Grovt rån som skett under morgonen. En eller flera gärningsmän har rånat en målsägande i dennes bostad. En omfattande insats med bland annat hundförare pågår.
Självklart handlar det om ett asylboende.
Det finns asylboenden överallt i Sverige idag.
Kan vara något sådant men jag tänkte också på ett annat scenario. Utländska bärplockare eller skogsarbetare som inte fått ut sin lön eller som är besvikna på något annat och i samband med det så ger de sig på sin arbetsgivare.
Jo men det boendet ligger mitt inne i Arjeplog. Det står i artikeln att polisen intresserar sig för ett speciellt boende i Slagnäs om jag uppfattar det hela rätt.
Jo men det boendet ligger mitt inne i Arjeplog. Det står i artikeln att polisen intresserar sig för ett speciellt boende i Slagnäs om jag uppfattar det hela rätt.
Jao, det ligger på Slagnäsvägen men det kanske är nere i byn som avses. Du har nog rätt.