2016-05-21, 21:55
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KilledByProffset
Nej. Kör på ditt alternativ, utan tvekan. Låt alla andra klä sig hur dem vill men att framstå som en osnuten snorvalp borde inte vara första prio.
Du har rätt, de andra fel.
Mvh
Tack för svaret, hade tänkt köra på inslagen väg men var lite oroligt om det såg knasigt ut med bara jag som bär formell klädsel.
Kan tycka de andra anhöriga borde följa mitt exempel samtidigt bestämmer alla själv vad dom vill bära osv.
Citera
2016-05-21, 21:59
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freee
Bara för det är valfri klädsel är det inte fel att klä sig som du tänker, klart du ska ha det du har tänkt dig.
Nej tycker det är respekt mot den avlidne, var bara orolig att det blir konstigt och pinsamt att jag är den enda.
Blir som jag tänkt mig, bara skönt att få det överstökat.
Citera
2016-06-24, 23:11
Medlem
Beteckningen "valfri klädsel" gör det besvärligt för de flesta gäster, skapar osäkerhet om vad som passar och spekulationer om andra kommer att klä sig i. Är det en formell inbjudan bör det stå något tydligare än så, detta gäller givetvis oavsett om det är begravning, bröllop eller någon formell middag. Sen finns "oegentliga" koder också, lika olämpligt, blir allehanda tolkningar. Alltså "sommarsnyggt" eller liknande.
Citera
2016-07-31, 09:38
Medlem
pettachis avatar
Hade svart kostym och vit slips, var själv om det på begravningen.
Inget konstigt och de flesta hade nog annat i huvudet än att tänka på hur gästerna var klädda.
Dock ägnade jag en tanke åt det.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in