Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-31, 02:09
Medlem
FirstGirl-ILoveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Det är verkligen fascinerande att se alla trumpeter i den här tråden vända varenda faux pas Donald åstadkommer till "nej han planerade allt, det är psykologi vet du".
Snarare fascinerande med folk som inte fattar hur det fungerar. Hur tror du att Donald blev framröstad till kandidat för sitt parti om han är genuint dum i huvudet och säger korkade och provocerande saker av den anledningen? Varför tror du att han växer om han inte vet vad han gör?

Han är en affärsman. Det ska inte vara så svårt att förstå hur affärsmän fungerar. De säljer ut produkter genom att få konsumenten att bli intresserad. Trump gör sig själv intressant genom dessa uttalanden, han gör så att fokuset hamnar på honom istället för Hillary, hon bleknar i jämförelse. Han vet vad han gör och vilka trådar han ska dra i för att få genuint intresse och uppmärksamhet riktat till sig. Är man någorlunda bildad i ämnet så förnekar man inte detta, det ger till och med en uppenbar effekt, inte sant?
2016-07-31, 02:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Är det här kontroversen gällande Khan, att Trump sa nått om hans fru?

Intervjuaren: Det var en man vid namn Khizr Khan som talade på det demokratiska konventet. Hans son, kapten Humayun Khan dog under tjänst i Irak. Han hade några tuffa frågor åt dig. Han sade att du inte hade släppt in hans son i USA.

Trump: Han vet inte. Han vet inte det. Jag såg hans tal. Han var väldigt emotionell, förmodligen är han en schyst man. Hans fru, om man tittar på hans fru, hon stod där brevid. Hon hade inget att säga. Förmodligen så hade hon inte tillåtelse att säga något. Flera personer har rapporterat det. Hon var otroligt tyst, och det såg ut som hon inte hade något att säga. Jag önskar honom all lycka.

Intervjuaren: Han sade att du inte har offrat något eller någon.

Trump: Det låter, vem har skrivit det? Har Hillarys talskrivare skrivit det?

https://www.youtube.com/watch?v=hbswH_4L_XM

Har vinte Tump släppt in han eller vad snackar intervjuaren om?
2016-07-31, 02:10
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men skärp dig nu. EarlTurner är inte seriös utan provocerar...och det är orsaken varför jag svarar på ditt inlägg.

Du vet inte vad trump gör. Han provocerar hela tiden så att han hamnar i rampljuset. Han flörtade lite med Ryssland....vid....Samma. ....veva som Clinton hade sitt DNC.

Vad hände? Jo alla tittade på Trump när han flörtar med Ryssen. Men Clinton då? Nix, hon fick inte då mycket uppmärksamhet jämfört med Trumpeten.

Förstår du nu då varför Trump öppnar käften så fort Clinton har kameran mot sig?

Jag är absolut seriös i dessa frågor.
2016-07-31, 02:13
Medlem
stone_sleepers avatar
Borde de inte riktat sin ilska mot neocons/libs som startade det meningslösa kriget i vilket deras son dog? Så borde Trump svarat. Det är hans motståndare som vill kriga utomlands och leka världspolis hela tiden.

Råkade se den här videon, är detta den nya Hitlern som medier beskriver honom? The dark, frightening America of Donald Trump säger de. Man får kalla kårar när man läser helt vanliga rubriker i MSM när de försöker beskriva Trump. De kämpar verkligen hårt för att få förtsätta kriga och plundra i storbankernas namn.

Donald Trump the Media will NEVER Show you!
2016-07-31, 02:17
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FirstGirl-ILoved
Snarare fascinerande med folk som inte fattar hur det fungerar. Hur tror du att Donald blev framröstad till kandidat för sitt parti om han är genuint dum i huvudet och säger korkade och provocerande saker av den anledningen? Varför tror du att han växer om han inte vet vad han gör?

Äsch, vi får väl helt enkelt se; men inga alternativ är trevliga. Antingen är Trump en cyniker som riktar in sig på obildade besvikna glesbygdare som är småsopiga på arbetsmarknaden, eller så är han en impulsiv uppmärksamhets-torsk.

För att han ska vara den mastermind du antar måste han ha en enorm stab av kunnigt folk som gör konsekvensanalyser av tänkbara tweets. För det måste väl finnas en gräns i ditt tänkta uppmärksamhet/positiv inverkan-system? Om 200 miljoner människor ser honom koka ett spädbarn i olja är det dåligt, eller hur? Och om 300 personer läser hans tax plan är det också dåligt, right?

Jag tror inte det där tänkandet finns, sorry.
2016-07-31, 02:19
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tack och lov finns det idioter som dig som inte kan hålla tyst och som kommer göra att Trump inte vinner till slut; "currymuslimernas" son har dött för USA och det är inget som man skojar om bland militärer eller republikaner.

UK har ju berikats med miljontals curryosande bruna våldtäktsmän från Pakistan, curry-muslimer som gruppvåldtar, förnedrar och torterar tusentals unga vita brittiska flickor. Fast du tycker väl det är bra?

Curry-muslimernas son dog dessutom i ett meningslöst krig för Israel, ett krig som Trump motsatte sig och har kritiserat.

Folk som röstar på Trump vill stoppa invandringen av bl.a. curry-muslimer och gärna bli av med de som redan tagit sig in i landet. De har sålunda inga sympatier för några pakis.
2016-07-31, 02:19
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag förstår inte hur ni anti-trumpar tänker. Ni tittar bara på det trump säger och sedan tänker ni "usch och fy, han kränker folk och provocerar. Han kan inte bli president. Clinton verkar lugn och harmonisk. Hon gör jobbet bättre".

I samma veva så har vi ökad överstatlighet, mer och mer korruption, massmedia växer sig allt starkare, NATO får allt mer makt att ingripa "misstänkta" länder, vi har svarta rörelser som allt blir mer radikala och lägger skulden på vita, vi får mer och mer terrorism, skolan styrs av folk som vill krossa kärnfamiljen och pratar om vita priviliger, vi får mer och mer islam, vi får inte säga något för då får vi en bomb på skallen av media, EU får allt mer större inflytande över demokratin, demokratin urholkas mer och mer av utlandsintressen, folket (både i USA och Sverige) får allt mer svårare, idag så är det vanligt att folk har två jobb istället för ett, företag gör allt större vinster och skatter höjs mer och mer, dyrare att både och leva, arabländerna blir invaderad, folk flyr, kineserna jobbar mer till lägre löner för att USA är stor kund...

OCH HÄR GNÄLLER NI PÅ TRUMP OCH SKRIVER ATT HAN ÄR ETT PROBLEM.

Ni måste skämta....

Jag bryr mig inte ett piss om han har krängt någon. Värden är större än så.
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2016-07-31 kl. 02:22.
2016-07-31, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Och där dubbades du till enfaldens furste, av Donalds hus den störste. Förlåt, men förstår du inte hur han lagt krokben för sig själv här? För att han inte kan knipa käft. Att veta när man ska hålla käften är något av det viktigaste i den större egenskapen "omdöme".

Förklara på vilket vis han har lagt krokben för sig själv. Det han sa om Ryssland o mailen var knappast något uppseendeväckande.

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Här är om familjen:

http://www.huffingtonpost.com/entry/donald-trump-ghazala-khan_us_579d0bb5e4b08a8e8b5e57d

När det gäller Rysslandsuttalandet så är nog inte det riktigt lika illa, men det gav honom knappast mer stöd:
http://www.forbes.com/sites/niallmccarthy/2016/07/29/most-americans-disagree-with-trumps-call-to-hack-clintons-emails-infographic/#30a49fdf37af

Han har i dag även levererat de två uppenbara lögnerna att NFL har skickat ett brev om debatt-tiderna till honom och att han avbokat ett möte med Koch-bröderna. Båda sakerna hur enkla som helst att kolla upp, och jag förstår inte varför?

Fast Trump "urgea" ju aldrig Ryssland att hacka in på Hillarys server (som det stod i artikeln) utan antog, troligtvis korrekt, att de redan gjort det och att de borde släppa mail ifall de har några. Vilket jag håller med honom om.

Hans kommentar om soldaten lät ju inte jättesmidigt.
2016-07-31, 02:23
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
Jag är absolut seriös i dessa frågor.

Ja, det är ju uppenbart att du är seriöst. Och det känns skönt att få in någon i tråden som tänker som en själv.
2016-07-31, 02:23
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Är det här kontroversen gällande Khan, att Trump sa nått om hans fru?

Han misstänkliggjorde fadern som någon sorts stooge och förolämpade modern på grund av vad som verkade vara fördomar och toppade med att jämföra sig själv med sonen - "jag har också gjort uppoffringar". Med mera. Helt psykotiskt.
2016-07-31, 02:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Han misstänkliggjorde fadern som någon sorts stooge och förolämpade modern på grund av vad som verkade vara fördomar och toppade med att jämföra sig själv med sonen - "jag har också gjort uppoffringar". Med mera. Helt psykotiskt.
Var det inte fadern som startade att attackera Trump? Jag har inte sett det han sa till Trump.
2016-07-31, 02:31
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Fast Trump "urgea" ju aldrig Ryssland att hacka in på Hillarys server (som det stod i artikeln) utan antog, troligtvis korrekt, att de redan gjort det och att de borde släppa mail ifall de har några. Vilket jag håller med honom om.

Hans kommentar om soldaten lät ju inte jättesmidigt.

Det med Ryssland går det naturligtvis att ha olika uppfattningar om, men det intressanta är naturligtvis vad väljarna anser om det hela. Även om han "var sarkastisk" som han senare hävdade så är ju det relevanta vad folk tycker om det hela.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in