Citat:
"Min son har inte blivit uppfostrad på detta sätt.
Mamma med sina fosterbarn och fina utmärkelser från kommunen vill nog inte veta av att hon har ett mycket svart får i sin fålla. Det är idel lovord som "exemplarisk".
"...detta är helt otänkbart". Kommenterar mamman den 15 juni, tre dagar efter att man
I ung ålder ses antisociala beteenden hos NB utifrån broderns förhör. Han är aggressiv på fyllan och provocerar fram slagsmål för att få bråka. Jag undrar allt om flytten till mormor berodde på skolan.
Han bildar familj men förmår inte hålla trådarna samman. Han utövar våld mot sin fru så att hon tar ut skilsmässa.
Han försöker slå sin nuvarande fru så att hon får avvärja slaget samt hota med skilsmässa för att han inte ska slå henne. Han har impulskontrollstörningar - när nånting går emot honom på jobbet reagerar han i affekt. Det går inte prata med honom när han får ett anfall.
Han tappar kontakten med dottern. Frågan är om han ens tilläts ha kontakt, att uppbrottet och resan till England har nåt med detta att göra. Hans mor nämner inte ens att han är pappa bland alla andra superlativ, inte ett ord om sitt barnbarn.
Han hankar sig runt på svartjobb inledningsvis utan fast arbetsgivare (ter sig inte välorganiserat). Åker fast för rattfylla.
Hans mamma uppger att han endast dricker vid högtidliga tillfällen. Exakt samma mening som NB uppger i personutredningen så det låter väldigt inövat. Jag får en stark känsla av falska fasader.
Min son har aldrig varit i slagsmål. Fylla verkar vara big no no och det har säkert med våldsamt uppförande att göra.
Han bildar familj men förmår inte hålla trådarna samman. Han utövar våld mot sin fru så att hon tar ut skilsmässa.
Han försöker slå sin nuvarande fru så att hon får avvärja slaget samt hota med skilsmässa för att han inte ska slå henne. Han har impulskontrollstörningar - när nånting går emot honom på jobbet reagerar han i affekt. Det går inte prata med honom när han får ett anfall.
Han tappar kontakten med dottern. Frågan är om han ens tilläts ha kontakt, att uppbrottet och resan till England har nåt med detta att göra. Hans mor nämner inte ens att han är pappa bland alla andra superlativ, inte ett ord om sitt barnbarn.
Han hankar sig runt på svartjobb inledningsvis utan fast arbetsgivare (ter sig inte välorganiserat). Åker fast för rattfylla.
Hans mamma uppger att han endast dricker vid högtidliga tillfällen. Exakt samma mening som NB uppger i personutredningen så det låter väldigt inövat. Jag får en stark känsla av falska fasader.
Min son har aldrig varit i slagsmål. Fylla verkar vara big no no och det har säkert med våldsamt uppförande att göra.
Mamma med sina fosterbarn och fina utmärkelser från kommunen vill nog inte veta av att hon har ett mycket svart får i sin fålla. Det är idel lovord som "exemplarisk".
Jag minns inte om jag skrev detta i samband med att hon verkar ha bett akut om pengar till skolan då de blev häktade. Artikeln är från dec 2014 och det framkom följande via google translate (det är hennes namn under bilden):
Ja, jag undrar hur han tacklat olika separationer och om det var frid och fröjd (flyttat hemifrån som 14 åring) och sen in med fosterbarn i samma veva som hans egen relation ballar ur. Det lär landa runt 2003 när hon tog fosterbarnen. Enligt NB hade han kontakt med dottern de första åren. Han flyttar till England 2005 när dottern är fyra år.
Han hade det säkert bra hos sina morföräldrar men jag funderar kring det samma som dig (känsla av besvikelse, svek, utrangerad). Brodern fick stanna. Sen in med fosterbarn (känsla av ersatt).
NB kanske pressar sig in i formen. Den hårt arbetande sonen. Den duktiga. Bit ihop. Visa ingen ilska. Var vuxen nu. Gör inte mamma besviken (igen?). Han ringer mamma varje kväll och uppvisar en god sida. Skypande i sängen, utstrålande familjelycka, nykter.
.. och sjukt nog det samma direkt efter mordet.
Den perfekte - inte den perverse.
Jag tror inte det är en slump att han ger sig på just Adriana när han ser henne komma joggande. Samma dag som AJ lotsat runt sin svärdotter och son.
Jag tror nämligen att NB hyser agg mot det familjära. Det varma, det funktionella, familjelycka, normal sammanhållning.
Hans hätska angrepp mot Lisas pappa är intressanta i sammanhanget.
Med tanke på hans affektstörningar, våldsamheter och trolig uppdämd frustration så ligger det väldigt nära till hands att hans fantasier handlar om våld och perversioner.
Mot kvinnor och han agerar ut en fantasi som handlar om makt och kontroll. Att hämnas. Har han sen psykopatiska drag så blir hämnden givetvis förstärkt i kubik.
Ja, jag undrar hur han tacklat olika separationer och om det var frid och fröjd (flyttat hemifrån som 14 åring) och sen in med fosterbarn i samma veva som hans egen relation ballar ur. Det lär landa runt 2003 när hon tog fosterbarnen. Enligt NB hade han kontakt med dottern de första åren. Han flyttar till England 2005 när dottern är fyra år.
Han hade det säkert bra hos sina morföräldrar men jag funderar kring det samma som dig (känsla av besvikelse, svek, utrangerad). Brodern fick stanna. Sen in med fosterbarn (känsla av ersatt).
NB kanske pressar sig in i formen. Den hårt arbetande sonen. Den duktiga. Bit ihop. Visa ingen ilska. Var vuxen nu. Gör inte mamma besviken (igen?). Han ringer mamma varje kväll och uppvisar en god sida. Skypande i sängen, utstrålande familjelycka, nykter.
.. och sjukt nog det samma direkt efter mordet.
Den perfekte - inte den perverse.
Jag tror inte det är en slump att han ger sig på just Adriana när han ser henne komma joggande. Samma dag som AJ lotsat runt sin svärdotter och son.
Jag tror nämligen att NB hyser agg mot det familjära. Det varma, det funktionella, familjelycka, normal sammanhållning.
Hans hätska angrepp mot Lisas pappa är intressanta i sammanhanget.
Med tanke på hans affektstörningar, våldsamheter och trolig uppdämd frustration så ligger det väldigt nära till hands att hans fantasier handlar om våld och perversioner.
Mot kvinnor och han agerar ut en fantasi som handlar om makt och kontroll. Att hämnas. Har han sen psykopatiska drag så blir hämnden givetvis förstärkt i kubik.
hittat Lisa död och två bröder plus den enes fru plockats in av polisen.
Senare när misstankarna stärks mot NB och de försvagas gentemot de två andra är mamman
inte mindre säker på sin sak: "Han kan inte ha gjort detta". "Omöjligt".
För några dagar sedan skakades Frankrike av ytterligare ett brutalt terrordåd signerat de
mordlystna islamisterna i Islamiska Statens tjänst. En katolsk kyrka attackerades och
en präst slaktades som ett djur med kniv.
Gärningsmännen sköts ihjäl och efter att man kunnat identifiera även den andre mördaren -
den förste gick väldigt snabbt - så dröjde det inte länge förrän mamman till denne
hördes av i media och då lät det så här:
"He’s soft. I know my kid. I know by son. He’s not implicated in any of this."
"He’s not at all the monster that people want us to believe."
"I didn’t produce a devil. No, no it’s impossible."
http://www.mirror.co.uk/news/world-news/boy-george-reveals-devastation-8509420
Ja, ja, det är ju inget ovanligt direkt. Det är bara så att föräldrar känner sina avkommor
rätt dåligt när allt kommer omkring. Det gör Nerijus moder, det gör muslimmördarens mamma
och så många, många andra. Något annat är väl också närmast omöjligt. Ingen kan egentligen
känna någon annan människa mer än till en viss gräns. Inte ens en förälder.
Numera tror jag att mamma hemma i litauiska byn kommit ut ur förnekelsestadiet
och inser till fullo att den äldste sonen faktiskt var skyldig till det hårresande ruskiga
mordet på den unga svenska flickan från Skövde. Det är förvisso ett oerhört tungt slag
som drabbat henne i och med detta. Där ligger mycket jobbig bearbetning och väntar på
henne framöver.
Utåt är det nog en annan femma; där hålls styvnackat fast vid det tidigare; en son
som blivit oskyldig dömd, ett svensk rättsväsende som är korrupt och satt dit honom
för mordet. Men omgivningen hemma i byn tror inte mycket på det här längre.
Här är förresten bild på både mamman och pappan. Bara bakifrån i och för sig, men det
är alltid nåt. http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/
Senast redigerad av Grandioso 2016-07-30 kl. 21:30.
Senast redigerad av Grandioso 2016-07-30 kl. 21:30.