2016-07-10, 10:16
Medlem
Hur ser vi på NEXT i dagsläget? Är de helt körda och kommer försvinna från marknaden eller står de inför sitt stora genombrott? Är det smartcards som kommer göra dem framgångsrika?

Herr Ola Rollen har ju investerat i både Fpc och Next, där han trodde att Next skulle bli dominant inom smarta kort.

Hur ser ni på detta?
Citera
2016-07-29, 20:00
Medlem
Hypen kring NEXT verkar ha dött ut i sverige...dock ej i norge!

Tycker nog att det finns mer fundamenta än på länge, smartcards kan bli NEXT stora lyft!

Leveranser av första smartcardsen börjar i q3 så det lär ju snart släppas vem beställaren är.

Vilka äger?
Citera
2016-07-30, 09:18
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Hypen kring NEXT verkar ha dött ut i sverige...dock ej i norge!

Tycker nog att det finns mer fundamenta än på länge, smartcards kan bli NEXT stora lyft!

Leveranser av första smartcardsen börjar i q3 så det lär ju snart släppas vem beställaren är.

Vilka äger?

NB kommer inte bli dominerande inom bankkortsmarknaden. Vad pekar på det? Dom säljer knappt något och deras sensorer får dåliga recensioner.
Jag tackar nej.
Citera
2016-07-30, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
NB kommer inte bli dominerande inom bankkortsmarknaden. Vad pekar på det? Dom säljer knappt något och deras sensorer får dåliga recensioner.
Jag tackar nej.

NEXT behöver inte bli dominerande, räcker med 10-20% så blir det ett jättelyft. Och smartcards är inte bara bankkort.
De har ju faktiskt fått en första beställning, samt rampar upp för massproduktion...och Ola Rollen & Co tror på dem.

Klart som faan att de inte kommer slå ut eller växa till FPC storlek, men det behövs ju inte heller...
Citera
2016-07-30, 09:25
Medlem
Generellt så tror jag FPC kommer att tappa en del till både NEXT och IDEX 2017.

NEXT konkurrerar inom kort, IDEX inom mobiler.
Citera
2016-07-30, 09:34
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
NEXT behöver inte bli dominerande, räcker med 10-20% så blir det ett jättelyft. Och smartcards är inte bara bankkort.
De har ju faktiskt fått en första beställning, samt rampar upp för massproduktion...och Ola Rollen & Co tror på dem.

Klart som faan att de inte kommer slå ut eller växa till FPC storlek, men det behövs ju inte heller...

Vad talar för att dom kommer tjäna pengar på sin verksamhet? Jag ser en svag produktportfölj. Man måste ha något som kunder vill ha. För min del ser det ut att bli svårt.
Citera
2016-07-30, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Vad talar för att dom kommer tjäna pengar på sin verksamhet? Jag ser en svag produktportfölj. Man måste ha något som kunder vill ha. För min del ser det ut att bli svårt.

Vad talar emot att de ska tjäna pengar? De har en ny flexibel sensor speciellt riktad mot kortmarknaden, där de samarbetar med Innolux för att snabbt rampa upp...

Bolaget räknar själva med att gå med vinstvredan Q4.

Ser inget märkligt med det.

Fingfantaster gapar och skriker lite väl högt om hur kassa Next är...man anar en oro där.
Citera
2016-08-06, 13:43
Medlem
Jag tackar alla fingtokar, med Crowhater i spetsen, för att de lyckats baissa NEXT!
Jag är tankad och klar. Next Biometrics kommer att glänsa 2017, tro mig!
Citera
2016-08-06, 14:00
Medlem
alienfins avatar
Här ser det väldigt mörkt ut med minus resultat och halvtaskig kassa enligt rapporten.
Hur försvarar man ett bolagsvärde på nära 2 miljarder är en gåta. Verkligheten kommer nog ikapp
hausset snart.
Skulle inte ta med tång i denna.
Citera
2016-08-06, 15:59
Medlem
Nä såklart, jämfört med guldbolaget Anoto så bleknar ju Next 😉
Citera
2016-08-06, 16:23
Medlem
alienfins avatar
Ja det kan man ju lugnt säga.
Citera
2016-08-07, 05:10
Medlem
alienfins avatar
Skrämmande att man haussar upp ett bolag till nästan 2miljarder i BV som sålt för 5,2 miljoner ett kvartal och går back 49 miljoner.

Rörelseresultatet landade på -49 miljoner norska kronor (-22,2).

Omsättningen under kvartalet uppgick till 5,2 miljoner norska kronor (2,4), något som var känt efter att bolaget gett preliminära siffror för några veckor sedan.

En till kalldusch på nästa rapport skingrar nog bort dem rosa molnen och tar ner BV till mer rimliga nivåer.
Vid 40kr kan jag tänka mig gå in långsiktigt då slutet av 2017 kanske vi får se lite bättre siffror om de nu inte är försent ute. Men en chansning jag kan ta isf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in