Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-29, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Just står mest Trump och försvarar sig från tidigare anklagelser, bland annat att han hånat den CP-skadade(?) journalisten. Trodde inte han skulle göra det.
Just det han gör nu är vad Hillary aldrig kommer kunna göra - ha en mänsklig interaktion med sin publik. För henne finns ingen publik. Det finns bara övning, kalkylering och två teleprompters intryckta mot hennes anlete.
2016-07-29, 23:51
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Just står mest Trump och försvarar sig från tidigare anklagelser, bland annat att han hånat den CP-skadade(?) journalisten. Trodde inte han skulle göra det.

Så länge han dominerar nyhetsflödet är det väl bara plus, gissar jag är strategin. Nu är väl DNC över men han gjorde ett bra jobb att stjäla rampljuset ifrån demokraterna under de här dagarna. Hoppas det bär hela vägen fram.
2016-07-30, 00:16
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det hoppas jag också!

Antagligen vill Trump inte bli mördad av USA:s kapitalistelit? USA är typ det enda västerländska landet som har totalt förbud mot industrihampa; det säger rätt mycket om hur kapitalismen är USA:s statsideologi.

Om det inte vore för Jesse Ventura, då hade Trump inte ställt upp som presidentkandidat.

"USA:s image" är redan globalt sett förstörd, just eftersom profitkorrumperade brottslingar som Obama, inte lyssnar på vettiga amerikaner som Jesse Ventura. Trump å andra sidan, är god vän med herr Ventura

Kan du ge mig ungefär ett datum när Trump vill legalisera industrihampa?

Typ 1 månad eller 2 månader? Kommer det inträffa? Jag vet inte om jag ska tro på dig.

Vadå bli dödad av USA som kapitalelit?
2016-07-30, 00:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Kan du ge mig ungefär ett datum när Trump vill legalisera industrihampa?

Typ 1 månad eller 2 månader? Kommer det inträffa? Jag vet inte om jag ska tro på dig.

Vadå bli dödad av USA som kapitalelit?

Det är (tyvärr) ingen idé att komma med löften kring Trump då vi ärligt talat inte vet om han ens är trovärdig.

Många kör med stängda ögon för att de bokstavligen hoppat på att han är den de har bestämt sig för att han representerar den exakta person som de önskar skulle bli president.
2016-07-30, 00:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Man märker tydligt hur media ignorerar Jill Stein och låtsas som att hon inte finns. Detta medan Gary Johnson blir inbjuden lite här och var i hopp om att han blir den nya Ross Perot. Media är skiträdda för att Jill Stein ska bli en Ralph Nader (ifall ni kommer ihåg valet 2000). Därför motarbetas hon nu av amerikansk MSM.

Om Trump är smart så borde han hylla henne. Endast för att Sanders supporters ska få bättre syn på Trump.

Trump borde förklara att om de inte har tänkt att rösta på mig så borde dem testa på Jill Stein istället för Clinton.

Detta skulle faktiskt folk att uppskatta. Trump vinner dock inga röster, men Clinton förlorar mer.
2016-07-30, 00:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är (tyvärr) ingen idé att komma med löften kring Trump då vi ärligt talat inte vet om han ens är trovärdig.

Många kör med stängda ögon för att de bokstavligen hoppat på att han är den de har bestämt sig för att han representerar den exakta person som de önskar skulle bli president.

Jag vet att Trump är miljardär som går sina egna intressen. Men så länge han är icke EU vänlig så duger han för mig.

Jag tycker Trump borde kunna vara bättre igenom att vara mer lugnare i kostymen. Men folk gillar verkligen en impulsiv affärsman som hånar och skrattar sina motståndare riktigt ansiktet.

Trump är verkligen ett problem för Wall Street. Inte för att han kommer göra åt Wall Street så mycket. Men han kommer garanterat få dem att buga inför han....bara för att han kan.
2016-07-30, 00:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag vet att Trump är miljardär som går sina egna intressen. Men så länge han är icke EU vänlig så duger han för mig.

Jag tycker Trump borde kunna vara bättre igenom att vara mer lugnare i kostymen. Men folk gillar verkligen en impulsiv affärsman som hånar och skrattar sina motståndare riktigt ansiktet.

Trump är verkligen ett problem för Wall Street. Inte för att han kommer göra åt Wall Street så mycket. Men han kommer garanterat få dem att buga inför han....bara för att han kan.

Tror ärligt talat inte han kommer att genomföra ens hälften av det han lovar, han har lovat allt från att släppa all information från Area 51 och 9/11 till att bygga murar och deportera alla illegala invandrare och gudarana vet bara vad mer han kommer att lova.

Men om han gör något så tror jag det kommer att vara till hans egna fördel i slutändan så att han går därifrån rikare än någonsin.

Men det visar sig han måste bli vald först och det är fortfarande för tidigt att säga att valet är avgjort då något riktigt stort kan komma månaden eller veckorna innan valet.
2016-07-30, 00:35
Medlem
Härlig Town Hall just avslutad.
Trump började hårt med en attack av Fire Marshall för att han inte släppte in nog mycket folk till rummet.
Vidare så sa Trump även att eftersom Crooked Hillary inte varit trevlig i sitt tal igår så skulle han köra Gloves Off nu med henne
2016-07-30, 00:47
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Tror ärligt talat inte han kommer att genomföra ens hälften av det han lovar, han har lovat allt från att släppa all information från Area 51 och 9/11 till att bygga murar och deportera alla illegala invandrare och gudarana vet bara vad mer han kommer att lova.

Men om han gör något så tror jag det kommer att vara till hans egna fördel i slutändan så att han går därifrån rikare än någonsin.

Men det visar sig han måste bli vald först och det är fortfarande för tidigt att säga att valet är avgjort då något riktigt stort kan komma månaden eller veckorna innan valet.

Varför tror du inte han kommer släppa information om Area 51 och 9/11?

Trump har inga gränser och han bryr sig säkert inte alls om Area 51.
2016-07-30, 00:47
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:

Jag tror att folk är nöjda om han genomför hälften av det han har talat om.

Ta muren till exempel. Om man vill så kan man tolka hans uttalanden om den bokstavligt och föreställa sig gränsen mellan öst och västtyskland. Men man kan även tolka honom mindre bokstavligt och tänka sig skärpt gränskontroll, inre utlänningskontroller, avvisningar och en del annat. Jag tror inte att någon (förutom pojkrumsliberaler) tror att Trump menar att man kan (rent praktiskt) slänga ut alla illegala invandrare under hans första mandatperiod.

Ett annat exempel som du tar upp är 9/11 och area 51. Om han endast offentligör en av dessa så tror jag knappast att människor blir upprörda. Människor som inte tolkar allt bokstavligt förstår nämligen att han menar att han vill göra USA mer transparent.
2016-07-30, 00:50
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:

Jag kan tänka mig att det inte finns speciellt mycket intressant att släppa om area 51. Sannolikt kommer sig allt hemlighetsmakeri av att basen fungerade som testplats för olika flygplan och andra vapensystem under kalla kriget.

9/11 är mycket mer intressant i mina ögon. Jag skulle inte bli förvånad om den delen som är hemligstämplad innehåller information om USA:s relation till Saudiarabien. Det kanske till och med är något riktigt saftigt, som att USA kände till att saudiska prinsar planerade en attack men valde att ignorera eller ännu värre, låta dem genomföra sina planer.
2016-07-30, 00:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

För att det bara är något han kör med för att locka till sig konspirationsteoretikerna, misstolka mig inte det är smart att få dem att rösta på en speciellt alla de som tror att 9/11 var ett insiderjobb för de är en hel del där ute som tror detta.

Men om det verkligen var konspirationsteorier och han verkligen tänkte släppa all fakta som skulle avslöja dessa så skulle han absolut inte kunna vinna eller överleva detta val, sedan så tror jag inte på dessa konspirationsteorier men är rätt säker på att det endast är något han har sagt för att locka väljare för annars hade han tagit upp det fler gånger. (För jag har inte hört eller läst honom ta upp det på bra länge nu)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in