Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Tror ärligt talat inte han kommer att genomföra ens hälften av det han lovar, han har lovat allt från att släppa all information från Area 51 och 9/11 till att bygga murar och deportera alla illegala invandrare och gudarana vet bara vad mer han kommer att lova.
Men om han gör något så tror jag det kommer att vara till hans egna fördel i slutändan så att han går därifrån rikare än någonsin.
Men det visar sig han måste bli vald först och det är fortfarande för tidigt att säga att valet är avgjort då något riktigt stort kan komma månaden eller veckorna innan valet.
Jag tror att folk är nöjda om han genomför hälften av det han har talat om.
Ta muren till exempel. Om man vill så kan man tolka hans uttalanden om den bokstavligt och föreställa sig gränsen mellan öst och västtyskland. Men man kan även tolka honom mindre bokstavligt och tänka sig skärpt gränskontroll, inre utlänningskontroller, avvisningar och en del annat. Jag tror inte att någon (förutom pojkrumsliberaler) tror att Trump menar att man kan (rent praktiskt) slänga ut alla illegala invandrare under hans första mandatperiod.
Ett annat exempel som du tar upp är 9/11 och area 51. Om han endast offentligör en av dessa så tror jag knappast att människor blir upprörda. Människor som inte tolkar allt bokstavligt förstår nämligen att han menar att han vill göra USA mer transparent.