2016-07-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja att inte ens gå för miljonen är att rea ut sig själv, skulle själv blivit vansinnig om Björn Wesström skrivit in en liknande klausul med Ishizaki då man tappar något så oerhört sportsligt och det för kaffepengar. Klandrar inte Erik om han vill dra men situationen i sig kan man bara garva åt.
Fast det är ju inte Erik som rear ut sig själv, den biten sköter uppenbarligen Bajen galant. Att se om sitt eget hus och hålla vissa dörrar öppna på bekostnad av en korkad arbetsgivare är inte att rea ut sig själv. Nåja, det är mest ordvalet jag hänger upp mig på för annars är vi överens. Tragikomskt att den välmående och trygga ytan höll ett par år men där bakom är allt som vanligt.
2016-07-29, 14:39
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Har Sebastian Eriksson, Ankersen, Rieks, Albaek, Bjärsmyr eller MSD blivit sålda än?

Nej, tyvärr inte.
Inte ens Jörgen har blivit såld/värvad av nån självhatande klubb.
2016-07-29, 14:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Fast det är ju inte Erik som rear ut sig själv, den biten sköter uppenbarligen Bajen galant. Att se om sitt eget hus och hålla vissa dörrar öppna på bekostnad av en korkad arbetsgivare är inte att rea ut sig själv. Nåja, det är mest ordvalet jag hänger upp mig på för annars är vi överens. Tragikomskt att den välmående och trygga ytan höll ett par år men där bakom är allt som vanligt.
Mjo på det stora hela delar vi syn men jag tror verkligen Erik haft sitt å säga om saken, typ "Du om det kommer bud från det eller det stället vill jag att ni släpper mig billigt" eller nåt i den stilen. Fast Bajen är ju inte lite övergenerösa.
2016-07-29, 15:10
Medlem
Citat:
Mjo på det stora hela delar vi syn men jag tror verkligen Erik haft sitt å säga om saken, typ "Du om det kommer bud från det eller det stället vill jag att ni släpper mig billigt" eller nåt i den stilen. Fast Bajen är ju inte lite övergenerösa.
Givetvis, hade han kunnat så hade klausulen legat på en krona och omfattat alla klubbar i hela världen men så dumma är inte Hammarby. Han rear inte ut sig själv mer än någon som exempelvis lämnar som bosman eller semi-bosman. Alla spelare vill ha långa kontrakt med hög lön och låga utköpsklausuler så att inte arbetsgivaren står i vägen när något bättre dyker upp. Om han erbjuder sig att spela för ett busskort och en back öl så rear han ut sig själv men nu är det Bajen som står för rean.

För att försvara Bajen lite så plockade man in en 24-årig mittfältare som inte spelat särskilt mycket den sista säsongen i Kalmar. Man räknade nog inte med något jättestort sug i utlandet efter en kille som klivit ner i superettan.
2016-07-29, 16:16
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Givetvis, hade han kunnat så hade klausulen legat på en krona och omfattat alla klubbar i hela världen men så dumma är inte Hammarby. Han rear inte ut sig själv mer än någon som exempelvis lämnar som bosman eller semi-bosman. Alla spelare vill ha långa kontrakt med hög lön och låga utköpsklausuler så att inte arbetsgivaren står i vägen när något bättre dyker upp. Om han erbjuder sig att spela för ett busskort och en back öl så rear han ut sig själv men nu är det Bajen som står för rean.

För att försvara Bajen lite så plockade man in en 24-årig mittfältare som inte spelat särskilt mycket den sista säsongen i Kalmar. Man räknade nog inte med något jättestort sug i utlandet efter en kille som klivit ner i superettan.
Du anser att han inte rear ut sig, det gör jag, ska vi nöja oss där?

-

Börjar bli trött på att vänta på Henok, vi längtade alla efter att han skulle skriva på i vintras vilket aldrig inträffa, han har tränat med oss i månader för att hålla igång och det gör vi av ren godhet men att bara vänta och vänta leder ingenstans. Skriv på eller dra börjar man känna..
2016-07-29, 17:04
Medlem
a.e.gs avatar
Pa Dibba på gång till Bajen?

Undrar vilka klausuler som ingår i det där kontraktsförslaget han fått?

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/avslojar-dibba-pa-vag-till-bajen-har-traffat-klubben/

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2016-07-29, 17:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/avslojar-dibba-pa-vag-till-bajen-har-traffat-klubben/

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Det är ju underbart, Hammarby har inga problem med målproduktionen men ser ut att vilja värva en anfallare samtidigt som man läcker mer än ett stuprör men nån mittback ser för stunden inte ut att värvas. Grymt bra.
2016-07-29, 17:27
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Det är ju underbart, Hammarby har inga problem med målproduktionen men ser ut att vilja värva en anfallare samtidigt som man läcker mer än ett stuprör men nån mittback ser för stunden inte ut att värvas. Grymt bra.
Hammarby är en riktigt fascinerande förening faktiskt.

När man tror att de inte kan misslyckas och är på rätt väg så uppfinner de ständigt helt nya sätt att fucka upp det på.

Riktigt imponerande i sin efterblivna enkelhet.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2016-07-29, 17:38
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Visst skulle det vara tråkigt, men inte oväntat. Har ju ryktats under en längre tid och Dibba kräver orimligt mycket pengar för att skriva på nytt kontrakt. Sen vi tappade Runar så är inte Dibba lika viktig heller, skulle nästan vara bättre att börja med Eklund / Hasani.

Nä finns större saker att oroa sig för än om Dibba försvinner.
2016-07-29, 18:33
Medlem
a.e.gs avatar
https://twitter.com/dkristoffersson/status/759054925238181896

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2016-07-29, 18:36
Medlem
Tack Bajen för att ni finns. Ni slutar aldrig underhålla oss
2016-07-29, 18:44
Avslutad
Citat:
Fast enligt FK så skrevs klausulen in i år:
Citat:
I februari förlängde Erik Israelsson kontraktet med Hammarby, som sträcker sig till 2018, det var då han fick in den här klausulen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in