Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-29, 00:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Finns det något bevis för de två första förutom liberalers önskningar? De har ju påstått att Ryssland finansierat Nordiska Motståndsrörelsen helt utan bevis till exempel. De har inga spärrar.

Rörande NMR så tror jag det enbart är ett antagande med tanke på att Gyllene Gryning och många andra högerideologiska partier får ekonomiska stöd av Ryssland sedan tidigare och att de gör det antagandet utan att luta sig mot något annat än att det är så i andra länder bevisar bara sådana personers idioti då Sverige lyckas med oroligheter på egen hand.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-07-29 kl. 00:59.
2016-07-29, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Nja, det fungerar inte. De har ju också alltid försökt ignorera det tills de inte kan längre, och då har de gått fullt ut i frontalattack. De kämpar ett förlorande krig helt enkelt, det har de gjort länge. De är lögnen och är misärskaparna, och du kan inte behålla makten med det i längden. Det spelar ingen roll vad de gör, de kommer att förlora. De märker detta, och det är därför de blivit så desperata.

Det är nog så sant. Dags att återigen trycka upp Ghandis gamla citat i huvudet på kulturmarxisterna. Ja, jag vet; ni hatar det. Men det är ju så roligt

Citat:
Först ignorerar de dig.
Sedan skrattar de åt dig.
Sedan krigar de mot dig.
Sedan vinner du.
- Mahatma Ghandi
2016-07-29, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Men nu är WW2 inte aktuellt, så det är helt ointressant med dessa om,.....

unngefär som att hävda Om Hitler aldrig varit född vad hade hänt då?

Det aktuella är att vi har en upprustande diktator(putin) och ett aggressivt asiatiskt land(kina) precis som ww2.
2016-07-29, 02:38
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
att flera av de uttalanden som Trump hittills gjort under kampanjen med viss sannolikhet hade fått honom ställd inför riksrätt om han gjort dem som president.

Varför då? Kan du ge ett exempel?
2016-07-29, 02:49
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Fegt att kommentera i efterhand, så jag sticker ut hakan och säger att Trump kommer tappa i opinionsundersökningar pga uttalandet om Clintons mail och Ryssland. Får väl äta upp det om jag har fel, men jag känner inte igen USA längre om detta inte märks på siffrorna. Han kanske hämtar in det senare men det bör märkas i augusti i alla fall.

Jag förstår inte varför ni upprepar dessa vansinniga förutsägelser när de har blivit fel varenda vecka, i vecka efter vecka, de senaste 58 veckorna.

Du kommer att att få fel igen.

"The definition of insanity is doing the same thing over and over and expecting different results."
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-07-29 kl. 03:29.
2016-07-29, 06:57
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
I partipolitiken och den parlamentariska debatten ja - tonläget är annorlunda i USA och det i sin tur är ett arv från hundratals år av Brittisk politisk tradition.

Men USA´s president kan inte, får inte, uttala sig obetänksamt och impulsivt om saker som mycket väl kan få omedelbara konsekvenser för säkerhetsläget och i efterhand sortera in uttalandena som sarkasm och vifta bort dem.

Det många glömmer är att den exekutiva makten i USA är militär. Det Presidenten säger är alltid viktigt, varje ord granskas, och generaler och amiraler agerar utan föregående debatt och i enlighet med den politiska viljan - precis som konstitutionen föreskriver.

I detta skiljer sig också den Amerikanska exekutiva makten tydligt från sin Brittiska föregångare.

Trump är gränslös som jag skrev tidigare. Han är farlig, potentiellt katastrofal i ordets verkliga mening och hans uttalanden är helt i linje med hans gränslösa, narcissistiska personlighet.

Tvärtom. Trump pratar om fred och försoning med Ryssland. Hur ansvarslösa är inte globalisterna som behandlar Ryssland som en dödsfiende och anklagar dem för allt möjligt utan bevis och hotar med krig?
2016-07-29, 08:15
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Fast Clintons svar om att hennes privata (påstått) obetydliga hackade mejl nu helt plötsligt är en "national security" gör att hon skjuter sig själv i foten. Igen.

Det är möjligt, mitt inlägg gällde ifall Trump gjort ett misstag som drev sin "sarkasm" så långt den här gången. Republikanska kärnväljare hatar Clinton, men jag är inte säker på att de gillar såna här skämt heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du har fel om Clintons mail. Alla vill se vad Clinton glömmer inför folket.

Men däremot att be Ryssen hacka servrar för att komma åt mailen är bara spel från Trump. Han vet mycket väl att sånt där gör man inte. Men jag tror att Trump behöver Rysslands hjälp för att dra ned byxorna på Clinton.

Visst får han enorm kritik när han säger att han var sarkastisk. Men som han uttalar sig så verkar han vara beredd på detta.

Jag tror att Trump bara spelade korten på ett annat sätt.

Jag tror det inte kommer påverka så mycket då folk vill verkligen se om Clinton ljuger eller inte.

Jag har inte pratat om Clintons mail, jag avskyr Clinton. Jag pratar enbart om hur Trumps uttalande om att be ryssarna plocka fram mailen som saknas förutsätter att alla hans republikanska kärnväljare har förmåga till både nyanserat tänkande och humor, vilket jag betvivlar.

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag förstår inte varför ni upprepar dessa vansinniga förutsägelser när de har blivit fel varenda vecka, i vecka efter vecka, de senaste 58 veckorna.

Du kommer att att få fel igen.

"The definition of insanity is doing the same thing over and over and expecting different results."

Var har jag uttalat mig negativt om Trumps chanser tidigare? Det är hans politik och förmågan att genomföra den jag ifrågasätter regelbundet.

Hans chanser har jag inte betvivlat åtminstone sedan första supertisdagen om ens då, i så fall har jag glömt det,

(FB) Republikanernas kandidat 2016?
2016-07-29, 08:41
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Om du vill ha svar om Donalds deklaration så blir du bannad... https://www.engadget.com/2016/07/28/donald-trump-reddit-ama-censorship/?sr_source=Twitter

Där ser man! Trumptardsen på r/The_Donald och/eller Trump i egen hög person tar så illa upp när man nämner hans "tax returns" att man censurerar dem. Milo Yiannopoulos (som är moderator på r/The_Donald) m.fl som så hängivet stöttar Trump är också s.k. "yttrandefrihetskämpar" men inte när det gällar att kritisera deras egna ledare. Håhåjaja, hyckleriet är komiskt.
2016-07-29, 09:19
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Tvärtom. Trump pratar om fred och försoning med Ryssland. Hur ansvarslösa är inte globalisterna som behandlar Ryssland som en dödsfiende och anklagar dem för allt möjligt utan bevis och hotar med krig?

De som ligger bakom globalismkaoset är inte de samma som röstat fram globalismeländet.
De som skapat skräpet är inte heller politiker.
Politiker har vi bara för att de ska inbilla oss att vi har valmöjligheter. Tillåt mig småle!

Vilka tjänar nu pengar på kaoset?

Vapenindustriella komplexet naturligtvis!
2016-07-29, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Har sett/hört den här genomgången på flera ställen de senaste dagarna:

Man blir ju allt mer nyfiken på Trumps tax returns...

Han tog upp sin skatteåterbäring i sin PK häromdagen. Han har redan släppt flera men de var tydligen för tråkiga för journalisterna. Förra årets är inte klar än
2016-07-29, 09:23
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
De som ligger bakom globalismkaoset är inte de samma som röstat fram globalismeländet.
De som skapat skräpet är inte heller politiker.
Politiker har vi bara för att de ska inbilla oss att vi har valmöjligheter. Tillåt mig småle!

Vilka tjänar nu pengar på kaoset?

Vapenindustriella komplexet naturligtvis!
Politikers arbetsgivare.
2016-07-29, 09:35
Medlem
E.Merckxs avatar
Hillary bounce nu.

The 2016 USC Dornsife / LA Times Presidential Election Poll, 07/28, N: 2188:

Donald Trump 46.7%

Hillary Clinton 40.6%

http://96.127.53.23/election/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto