Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-28, 20:12
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det han säger om att USA och Rssland bör samarbeta för att utrota IS är väl bara vettigt då USA och Rysslan är de mäktigaste parterna i Syrien tex. Förhoppningsvis bjuds fler mäktiga länder som helaEU+UK indien samt Kina också in till detta och att det utvecklas till att bli från utrotning av IS till utrotning av hela Islam och alla muslimer. Det ksulle gå på 3-4 år om de börjar med kärnvapen över samtliga muslimska storstäder och sen går in med militär och dödar alla. Rätt lätt då islam är till största delen spritt över en viss breddgrad.

Ehrm nej, om President Trump skulle uttrycka planer på att samarbeta med Ryssland och Kina för att använda kärnvapen i syfte att mörda drygt 20% av världens befolkning så skulle han omgående bli avlägsnad från ämbetet och lagförd. Presidenten står inte över lagen.

Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Humanister och andra blödiga kan säga vad de vill, det gäller de civiliserade, dvs de västerländska och östasiatiska kuluternas och folkens överlevnad. Med tanke på det är utrotning av samtliga muslimer ett litet pris att betala.

Till hur stor del är du själv villig att delta i utrotandet eller ska andra få göra skitjobbet åt dig?

För visst vet du att man inte utrotar 1,5 miljarder människor från bakom tangentbordet hemma hos morsan i Säffle?
Senast redigerad av DaEzz 2016-07-28 kl. 20:23.
2016-07-28, 20:18
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ibland måste man vara hård emot IS och inte bara bjuda dem på te hela tiden.
Konstigt att du lyckades missförstå mig så totalt. Självklart skall vi vara hårda mot sådana som IS.
2016-07-28, 20:30
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Aha, missade det. Korrigerat det nu.

Jag vet inte vad jag ska säga om citatet från Trump.
Att tycka Trump är dålig för att flörta med Ryssland och be dem lite smått att hacka Clintons mail och säkert andra hemligheter.

Då borde man väll ha en negativ syn på Wikileaks också?

Jag menar: Vill du veta sanningen så måste du korsa gränsen.

Jag bryr mig inte om Ryssland hackade Sverige och världen fick reda på hemliga dokument som Svenskarna kate ska få reda på. Jag blir snarare glad att jag får reda på sanningen.

Jag tror många amerikaner tänker så här.
2016-07-28, 20:39
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Tvärtom, det här är ett extremt smart drag mot anklagelserna att Ryssland skulle vara inblandat.

Kan inte säga det bättre själv men jag hittade :

Alltså:
Varför bryr sig media överhuvudtaget om att Ryssland skulle ha tillgång till Hillarys raderade mail om det enbart var kakrecept?
Den nationella säkerheten hotas inte av Chelseas bröllopsplaner.

Trump får media att indirekt erkänna att Hillary ljugit om att mailen var helt privata!

5D Korean Upside-down Starcraft Chess.
Your move!

Tillägg: Jag kom på att det inte enbart är media som erkänner, utan också Clintons egna kampanjledning! med tanke på de intervjuer man gett:
https://youtu.be/uDpdOifwVJE
Håller inte med om att det är smart taktik, tvärtom.
2016-07-28, 20:40
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är verkligen inte civiliserat att utrota folk, oavsett vilket kriterium du väljer. Det är barbari!
Om du gillar den tanken, så är du själv som en IS!
Ibland måste man sänka sig ett slag för att bli av med barnågra som vill göra samma sak med oss. Det viktiga är att vi i grunden är civiliserade och att vi kan återvända till det efter avslutat krig.

Det är inte med fina ord som ondskan i olika former har slagits tillbaka förr. Hade tex inte de allierade varit hänsynslösa, ibland mer hänsynslösa än axelmakterna som tex vid Dresden och Hiroshima samt ANgasaki kanske vi hade levt i en helt annan värld idag. Eller du kanske hellre hade velat leva i ett ottomansk eller nazist-styrt europa?
2016-07-28, 20:45
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ehrm nej, om President Trump skulle uttrycka planer på att samarbeta med Ryssland och Kina för att använda kärnvapen i syfte att mörda drygt 20% av världens befolkning så skulle han omgående bli avlägsnad från ämbetet och lagförd. Presidenten står inte över lagen.

Till hur stor del är du själv villig att delta i utrotandet eller ska andra få göra skitjobbet åt dig?

För visst vet du att man inte utrotar 1,5 miljarder människor från bakom tangentbordet hemma hos morsan i Säffle?
Genom att raportera muslimer till myndigheterna. Sedan kan man utrota folk via tangentbordet till en drönare. Att kärnvapenbestycka sådana är knappast något problem. Hade jag däremot haft den militära utbildning som krävs skulle jag såklart ställt upp i den svenska delen av operationen. Saknar den tyvärr då jag inte fick göra militärtjänst pga saknad syn på ett öga. Något som sägs spela in på avståndsbedömningen, stämmer säkert på endel men inte på mig.
2016-07-28, 20:45
Medlem
bludderbladders avatar
Inte för att Trump var särskillt smidig men han fick iaf den önskade effekten av sin PK. Ingen snackar om Obamas starka framförande och alla hör Hillary och Emails på nyheterna.
2016-07-28, 20:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Inte för att Trump var särskillt smidig men han fick iaf den önskade effekten av sin PK. Ingen snackar om Obamas starka framförande och alla hör Hillary och Emails på nyheterna.

Håller med. Trump är ingen direkt politisk talare och han ljuger riktigt kasst (vilket är bra för vanligt folk). Hanterar oftast ur hjärtat och han kan väldigt lite om politik.

Det han är bra på är strategi. Det är hans styrka.
2016-07-28, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag vet inte vad jag ska säga om citatet från Trump.
Att tycka Trump är dålig för att flörta med Ryssland och be dem lite smått att hacka Clintons mail och säkert andra hemligheter.

Då borde man väll ha en negativ syn på Wikileaks också?

Jag menar: Vill du veta sanningen så måste du korsa gränsen.

Jag bryr mig inte om Ryssland hackade Sverige och världen fick reda på hemliga dokument som Svenskarna kate ska få reda på. Jag blir snarare glad att jag får reda på sanningen.

Jag tror många amerikaner tänker så här.
Menar Trump inte att om nu Ryssland har hackat demokraterna och har all deras e-post, så hoppas han att de lyckas hitta de 30,000 e-post meddelanden som Hillary Clinton säger att hon raderat?

Demokraterna har väl inte så rysligt dåliga relationer med Ryssland. Här är ett klipp från 2009 när Hillary Clinton möter ryska utrikesministern Sergey Lavrov, och ger honom en knapp som ska återställa allt, d.v.s. de ska glömma allt gammal groll och se framåt. https://www.youtube.com/watch?v=9sudCmrAsF4
2016-07-28, 21:21
Medlem
Trump är en isolationist och om han hade varit president under andra världskriget så hade hitler vunnit. Med andra ord hade trump bara bekämpat japanerna eftersom de angrep pearl harbor.

Ryssland hade inte fått de mängder av materiel och teknik som hjälpte dem, england hade malts ner och miljoner med tyskar hade förflyttats till ryska fronten (bara i calais väntade 1 miljon tyskar på invasionen). Italien hade varit med hela vägen med världens största flotta.

Reflektera över den eventualiteten.
2016-07-28, 21:30
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Menar Trump inte att om nu Ryssland har hackat demokraterna och har all deras e-post, så hoppas han att de lyckas hitta de 30,000 e-post meddelanden som Hillary Clinton säger att hon raderat?

Demokraterna har väl inte så rysligt dåliga relationer med Ryssland. Här är ett klipp från 2009 när Hillary Clinton möter ryska utrikesministern Sergey Lavrov, och ger honom en knapp som ska återställa allt, d.v.s. de ska glömma allt gammal groll och se framåt. https://www.youtube.com/watch?v=9sudCmrAsF4

Han fick ju hon erkänna att hon har raderat.

Clinton har inga dåliga relationer med Ryssland. Men NATO och Obama har det. Det blir som en koppling där.
2016-07-28, 21:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingkongbundy
Trump är en isolationist och om han hade varit president under andra världskriget så hade hitler vunnit. Med andra ord hade trump bara bekämpat japanerna eftersom de angrep pearl harbor.

Ryssland hade inte fått de mängder av materiel och teknik som hjälpte dem, england hade malts ner och miljoner med tyskar hade förflyttats till ryska fronten (bara i calais väntade 1 miljon tyskar på invasionen). Italien hade varit med hela vägen med världens största flotta.

Reflektera över den eventualiteten.

Och?

Jag väljer hellre att USA isolerar sig ett tag istället för att leka världspolis.

Folk är ganska less på USA's armé.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in