2016-06-30, 21:22
Medlem
Hej

Fiskar inte efter köpare via PM!
Har ca 25g guld 18 karat som jag vill sälja.
Vill sälja det anonymt (alltså inte visa leg vid försäljning).

Finns sådanna butiker? Online eller irl? Helst i Stockholm eller Göteborg.
Citera
2016-06-30, 21:26
Medlem
Låter som du snott smycken av någon.
Varför skulle du inte vilja visa legg?

Tror inte det är många butiker man kan sälja det till hur som helst.
Citera
2016-06-30, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwes1
Låter som du snott smycken av någon.
Varför skulle du inte vilja visa legg?

Tror inte det är många butiker man kan sälja det till hur som helst.

Snott eller upphittat, kan inte visa kvitto hur som helst...
Citera
2016-06-30, 21:30
Medlem
cacas avatar
Du måste vara över 18 och kunna visa leg vid försäljning, hittar du någon som köper ändå så är det en oseriös handlare och du kommer få dåligt betalt, men jag antar att det är stöldgods du vill bli av med så du kanske inte är så noga om du förlorar lite?
Annars kan du alltid sälja den privat på blocket eller liknande,
Citera
2016-06-30, 21:30
Medlem
Ja men även om du har tappat bort kvittot så tror jag de flesta kräver att man har legg.
Du kan ju fått smycket av någon i släkten som gått i generationer eller liknande.
Citera
2016-07-01, 00:36
Medlem
Manboiiis avatar
Kvitto behövs inte, som sagt så kan man ha fått det som presenter m.m..
Däremot är det en seriös köpare så kommer dom kräva ditt id, och har man nu fått smyckena så har man väl inge problem med att visa ID.

Det ska antecknas vem som sålde smyckena, så inte köparen står där med en stulen ring några veckor senare i butiken och ägaren kommer in och upptäcker den. Företagaren måste kunna skydda sig.
Citera
2016-07-01, 00:50
Medlem
Hedens guld i Göteborg, har hört ett par stories och några vet jag är sanna om stulna saker som är pantade där.
Citera
2016-07-28, 13:32
Medlem
Guld fråga!

Hej, tänkte kolla om någon här har erfarenhet av att sälja guld smycken!

Jag har ett armband med vitt guld & vanligt guld samt kvitto på smycket, som kostade mig 24 tusen att köpa för 2 år sedan.

Om jag vill sälja detta smycke, vart skall jag då vända mig? som jag fattar det så att sälja guld per gram är bäst att göra men i min sits måste de vara bättre att sälja det som ett komplett smycke?

Bor i Göteborg!

Tack på förhand!
Citera
2016-07-28, 13:46
Medlem
singularitets avatar
Vad som är bäst för dig beror på hur mycket smycket väger. Om inköpspriset låg många tusenlappar över guldvärdet så kan du ringa någon nätauktionsfirma och fråga om du kan sälja smycket där.
Senast redigerad av singularitet 2016-07-28 kl. 13:59.
Citera
2016-07-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiseUp
Hej, tänkte kolla om någon här har erfarenhet av att sälja guld smycken!

Jag har ett armband med vitt guld & vanligt guld samt kvitto på smycket, som kostade mig 24 tusen att köpa för 2 år sedan.

Om jag vill sälja detta smycke, vart skall jag då vända mig? som jag fattar det så att sälja guld per gram är bäst att göra men i min sits måste de vara bättre att sälja det som ett komplett smycke?

Bor i Göteborg!

Tack på förhand!

Gå till någon av kedjorna som säljer guldsmycken och fråga vad du skall göra.
Citera
2016-07-28, 14:01
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Gå till någon av kedjorna som säljer guldsmycken och fråga vad du skall göra.

Nej då vill dom köpa smycket till väldigt dåligt pris. Bättre pris finns garanterat. Tavex.se är väl känt för att betala högst pris per gram i Sverige? Du måste veta vad smycket väger för att räkna ut om det är bättre att säja på auktion.
Senast redigerad av singularitet 2016-07-28 kl. 14:05.
Citera
2016-07-28, 14:20
Medlem
Tack för snabba svar! =) Smycket väger ca 31g, 15 gram vitt, 15 g färgat guld. Special gjort i Italien och skickat till Sverige. Känns som att man borde sälja det som ett komplett smycke för att det kostar så mycket enligt kvittot?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in