Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Och så har en liten ansamling extremfeminister i tråden som gör allt för att kasta skit på vikingamännen som bara ville roa allmänheten med en liten "teaterföreställning", ingen har fortfarande blivit skadad eller avlidit under skådespelet men ändå så har detta blivit en fix ide för en förvirrad liten klick förvirrade stackare som dig.
Varför är ni så intresserade av att blåsa upp det här till orimliga proportioner? Har ni inget annat att bry er om? Är ni arga för att ni troligtvis skulle bli ratade av vikingamännen pga ålder och utseende?
Enligt min erfarenhet så är personer som blir upprörda över såna här bagateller oftast människor som befinner sig i djup psykisk obalans. Hur mår du/ni egentligen?
Man kan även tänka sig i ett vidare perspektiv att det finns nog kanske rätt många tjejer/kvinnor som tänder på upplägget (en lek givetvis) att bli såld som "slav"? Är det måhända där skon klämmer?
Luuugn och fiiiin nu
Jag blir förbannad på sånt här gycklartrams dels för att det drar skam över vårt kulturarv dels för att ett gäng småperversa gubbar
och kärringar kommer undan med skitbeteende under täckmanteln av nån jävla vikingalek.
Vad gäller psykisk hälsa så kan man ju ifrågasätta hur den är hos en 45-åring som tillbringar somrarna med att kasta nät över 15-åriga småtjejer (ja, vissa ser extremt unga ut på bilderna) och leka slavauktion. Bapåskojasså. Höhö.
Vuxna människor som leker ...njaaa.
Sen FÖRSTÅR jag att man tar vikingarna i försvar som en ryggmärgsreflex (det gjorde jag också först) pga allt jävla trams som förekommer. Lättkränkta kvinnor förekommer titt som tätt i media och jag var säker på att det var så i detta fallet också.
Tills jag kollade på gycklarnas youtube-kanal och deras facebook där feta araber kommenterade tjejerna. Då fick jag dåliga vibbar. Och när vigillarfitta får dåliga vibbar då ÄR det nåt som är dåligt.
Sen när man insåg hur fullkomligt blåsta i skallen medlemmarna i denna grupp är efter deras uttalanden då blev det roligare att stanna kvar i denna tråd.
Det är har liksom INGENTING med vikingatiden att göra. Det förstår varje tänkande människa med ett uns erfarenhet av mellanmänskliga relationer.
Citat:
Man kan även tänka sig i ett vidare perspektiv att det finns nog kanske rätt många tjejer/kvinnor som tänder på upplägget (en lek givetvis) att bli såld som "slav"? Är det måhända där skon klämmer?
Det gör det garanterat och det är underbart. Jag sväljer hela The Gorean-fetischen med hull och hår. Det är min grej. Kanske därför man blir extra förbannad eftersom man förstår vad det handlar om. Tjejerna du nämner hittar man dock inte bland slumpmässigt utvalda marknadsbesökare.
Edit : Kan medge att tonen här och på facebook är rätt så rå mot gycklarna. Men det beror mest på deras egen attityd. Lättkränkt var det va?