Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-27, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Det var säkert så han menade, men eftersom han uttrycker sig klumpigt och svepande, kanske med flit, så kan naturligtvis media spinna vidare på detta, eventuellt med framgång.

http://edition.cnn.com/2016/07/27/politics/donald-trump-vladimir-putin-hack-hillary-clinton/index.html

Inte säker på att debattklimatet i USA just nu är sådant att average Joe tänker, jaja men de mail han menar finns ju redan i Ryssland.
Average Joe hatar Clinton och tycker, att hon borde åtalas. Trump vill alltså, att Ryssland hjälper med återställa rättvisan

Vill minnas, att USA bad/tvingade planet, där Snowden troddes var på, att landa. Vilket var olagligt.
2016-07-27, 21:31
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Readyfreddie skrev

Trump och Pence i Pennsylvania, börjar strax.
https://www.youtube.com/watch?v=qPm7gYoL0h0

Fler katastrofala, eller briljanta uttalanden?

Matthew Nussbaum ‏@MatthewNussbaum 23 min

SCRANTON, PA -- A full house is ready to go here, breaking into "lock her up" chant as they wait for Trump.

2016-07-27, 21:32
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Average Joe hatar Clinton och tycker, att hon borde åtalas. Trump vill alltså, att Ryssland hjälper med återställa rättvisan

Vill minnas, att USA bad/tvingade planet, där Snowden troddes var på, att landa. Vilket var olagligt.
Average Joe älskar USA och föraktar allt som kan ses som att ta främmande makts sida mot USA, så där har du helt fel.
2016-07-27, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Vore det hennes privata vore det en ickefråga även för FBI, nu är det mejl med statshemligheter.
Om jag har förstått det rätt, så är det mejl från hennes privata konto som hon har raderat. Visserligen använde hon kontot fel och använde det när hon var utrikesminister. Men det är fortfarande hennes privata mejl.
2016-07-27, 21:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Han talade om raderade emails som inte existerar på USAs servrar om de inte redan finns sparade någon annanstans. Han bad inte Ryssland att göra dataintrång eftersom Clinton har raderat emailen och de är försvunna. Han förnedrade Clinton och USAs media genom att be Ryssland göra presskårens arbete att granska Clinton och att de skulle tacka Ryssland om de försvunna emailen kommer tillrätta.
Han lurade Clintons presstalesman att erkänna att de försvunna Clinton-emailen innehåller information som är viktig för den nationella säkerheten.
Han mjukade även upp synen på Ryssland och drev med den spelade ryssrädslan som den wolodarsiska neoconmassmedian sprider.

Jag visste att det bara var taktik bakom allt! Klassisk Trump att provocera fram sanningen.

Det är en skam att inte FBI eller CIA gör något åt dessa emails.
2016-07-27, 21:36
Bannlyst
Citat:
Average Joe älskar USA och föraktar allt som kan ses som att ta främmande makts sida mot USA, så där har du helt fel.
Hillary ≠ USA.
Var det någon annan, skulle jag nog hålla med. Men just Hillary och Jeb! är nog de enda, som man kan attackera på detta sätt.

Och som sagt, även om Trump skadas lite grann, kan det ändå vara viktigare. Obamas tal tystas ner, samt media igen pratar om Clittans "extremely careless" agerande. Men det var risky. Vi får helt enkelt se, hur det blir. Så länge var Trump extremt duktig på sådant.

Jag undrar faktisk, om Snowden har högre trovärdighet hos det amerikanska folket än Hillary
2016-07-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag visste att det bara var taktik bakom allt! Klassisk Trump att provocera fram sanningen.

Det visar hur korrupt det landet är, och det kommer inte förvåna mig om det förekommer valfusk bara för att hålla Trump borta från makten.
2016-07-27, 21:37
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Om jag har förstått det rätt, så är det mejl från hennes privata konto som hon har raderat. Visserligen använde hon kontot fel och använde det när hon var utrikesminister. Men det är fortfarande hennes privata mejl.
Nej poängen är att hon skickat statshemligheter via sin privata mejl, var det bara hennes grejer så var det en ickefråga.
2016-07-27, 21:38
Bannlyst
Citat:
Nej poängen är att hon skickat statshemligheter via sin privata mejl, var det bara hennes grejer så var det en ickefråga.
Man pratar nu om raderade emails som enligt Hillary var privata.
2016-07-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

FBI har ju haft förhör med Clinton. CIA kan inte göra något för det är inte deras område. Det handlar om spionage inom USAs gränser, det är FBIs jobb
2016-07-27, 21:39
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Hillary ≠ USA.
Var det någon annan, skulle jag nog hålla med. Men just Hillary och Jeb! är nog de enda, som man kan attackera på detta sätt.

Och som sagt, även om Trump skadas lite grann, kan det ändå vara viktigare. Obamas tal tystas ner, samt media igen pratar om Clittans "extremely careless" agerande. Men det var risky. Vi får helt enkelt se, hur det blir. Så länge var Trump extremt duktig på sådant.
Fullständigt korkat att öppna flanken på det sättet, Trump måste framstå som hela USA´s president och inte bara en skränande redneck, annars kommer han få stryk.
Vidare får han läsa på gällande USA´s utrikesrelationer, som det är nu framstår han som ett skämt.
2016-07-27, 21:39
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Det var säkert så han menade, men eftersom han uttrycker sig klumpigt och svepande, kanske med flit, så kan naturligtvis media spinna vidare på detta, eventuellt med framgång.

Trump släpper 25 år gamla telefon-inspelningar där han utger sig för att vara sin presstalesman... media spinner vidare...

Melania håller ett tal som är plagierat från Michelle Obamas... media spinner vidare...

Trump uttrycker sig "klumpigt" om ryskt hackande... media spinner vidare...

Trump styr vad media talar om, och han styr dem att alltid fokusera på honom => massvis med gratisreklam.

Fick just höra att både Biden och Obama nu kommer att fokusera sina DNC-tal ikväll på Trumps brister inom utrikespolitik. Även de går alltså i fällan. Fastän det är DNC-veckan så handlar nyheterna mest om Trump, Trump, Trump. Och vem tjänar på det? Jo, Trump, Trump, Trump.

All reklam är bra reklam. Speciellt när man stjäl uppmärksamheten från någon som borde vara i centrum. Och sen har Trump alltid en inbyggd knorr i allt han gör, som gör att de andra i slutändan ser ut som idioter. T.ex. i detta så propagerar libmedia vidare Russia, Russia, Russia-delen av de Trump sa, men glömmer det andra ledet och att det bakom detta ekar emails, emails, emails. Och detta samtidigt som Hillary ska stå på scenen och ha sitt stora ögonblick.

Bakgrundsmusiken i folks sinnen blir Trump, Trump, Trump och emails, emails, emails. Och de nyttiga idioterna i libmedia (och Biden och Obama) hjälper fullt ut till med att det blir så.

Lock her up!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in