Citat:
Ursprungligen postat av
NoShitShirley
Hur ska man tolka det?
Är inte bra på danska men kan det vara så att flickan faktiskt är vid liv ändå och håller sig undan frivilligt eller är det för optimistiskt tolkat av mig?
Det kan vara båda och.
MP DK har hittat några saker, som polisen har hämtat.
Polisen vill inte just säga vilka saker MP DK har hittat, men så snart MP DK får tillåtelse av polisen till att säga nått mer, gör dom det.
Jag vet att polisen har efterlyst en eller fler väskor, så kanske det kan vara en väska, som har hittats. Det kan också vara ett smycken.
Emilie kom direkt från "en fest" och hade säkert en eller flera smycken på sig, så OM hon har blivit attackerat, kan hon ha tappat ett smycken som en ring eller ett örenhänge mm.
Nånting annat som polisen inte har kommenterat på än, är händelsen med hunden som kom tillbaka med nånting som liknade blod, på tassar och nos. Ägeran kontaktede polisen och sen har vi inte hört nånting mer.
OM det var blod, kan det ha varit från Emilie (eller ett djur såklart).
Det hände långs med järnvägen mellan Korsør och Svenstrup (på Sjælland med postnummer 4220 - INTE Svenstrup i Jylland).
Men om det var blod från Emilie, så måste hon antigen ha avtalat att träffas med någon och SEN har hon blivit attackerat eller kanske har hon blivit attackerat på väg hem.
Jag tror inte på att hon själv har tagit sig till Svenstrup eller omnejd (kanske för att träffa någon?) utan att bli sett av folk som har passerat forbi i bil, på cykel, om hon har tagit bussen, en taxi osv..
Men för att svara dig: Polisen har sagt att dom INTE tror hon håller sig borta av egen vilja.
Inte en 17-årig tjej och inte så långt tid.
Dom tror att hon antigen är död eller att hon blir hållt fången mot sin vilja.
Personligen tror jag hon har blivit attackerat av någon, som kanske har sett henne på väg hem från Korsør station eller någon som kanske har varit med på tåget (Men borde polisen så inte ha sett personen på övervakningsbilderna från Korsør station?). Hon är kanske tvunget med in i en bil, dödat och slängt nånstans i skogen i området?
Men ja, hon kan vara vid liv.