Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Har jag indirekt redan gjort när jag förklarade varför importskatter är dåligt och skadligt genom att jag använde Brasilien som exempel då det leder till att konsumenter inte har råd att köpa de varor som man tvingar upp priserna på och därmed så får småföretagarna direkt problem.
Så EU är emot globalism? Det var min fråga. På det svarade du, att Trump inte hade tullavgifter. Följer du min story?
Som sagt, det är en anonym forum, där man måste ge källor för sina påståenden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Helt enkelt så straffas småföretagare om man tvingar dem att betala extra mycket för att importera varor som de sen måste sälja extra dyrt för att sälja vidare vilket leder till att färre konsumenter kan köpa varan. (klockan är mycket och jag orkar inte gå in i detaljnivå så jag hoppas du klarar av att förstå hur tvingande av högre priser leder till färre köp på egen hand)
Vi bor i service-eran. Pokemon GO, har du hört den?
Vilka småföretagare som importerar pratar du om? Hur stor andel utgör de?
Du tycks tro, att Trump ska införa tullavgift på allt, även på de saker som inte tillverkas i USA. Det stämmer inte, andas ut!
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
De som buar är Sanders delegater om jag har förstått allt rätt så de har definitivt inte röstat på Clinton.
Var det det du syftade på, när du sa, att "
folket inte vill ha Clinton"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pazuzu80
Du är ingenjör inom robotics eller automation. Med den kunskapen - tror du att det antingen finns eller inte finns advokater som arbetar med anknytning till EU-rätten?
Jag jobbat lite på en medicinsk företag, så jag operera dig, inte sant?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pazuzu80
Vilka tror du processar när en nationalstat - exempelvis - hindrar den fria rörligheten av tjänster genom att inskränka etableringsfriheten för andra än Svenska spel och Aktiebolaget Trav och Galopp att idka vadslagningsverksamhet? Eller företräder ISP:s som vägrar följa informationsförelägganden för att den underliggande lagstiftningen strider mot EKMR?