2016-07-24, 14:17
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Skatteintäkterna rasar ännu mer.Det som bygger välfärden är jobb och åter att folk har vita jobb.
Det är nog bara en tidsfråga innan Malmö kommun tvångsintegreras med dess grannkommuner.
Citera
2016-07-24, 15:12
Medlem
Malmö Badplats utdömd skulle aldrig gå i där

Enligt Havs och Badvattensmyndigheten har badvattnet i Barnviken har vattnets kvalité klassificerats som dåligt fem år i rad – och i nuläget gäller avrådan från att bada där under hela badsäsongen.

På Barnviken är det ofta fullt med människor under eftermiddagar och kvällar. Enligt en kvinna som Expressen pratat med är det ofta mycket invandrare som är på badplatsen.

– Jag skulle aldrig gå i där. Jag har haft mina barnbarn här och de får inte lov att gå i vattnet ens. Det är många invandrare som kommer ner och grillar och låter barnen bada, säger hon.

Nu efterlyser hon tydligare skyltning på även på andra språk.

http://24malmo.se/2016/07/24/badplats-i-malmo-utdomd-skulle-aldrig-ga-i-dar/

Barnviken i Sibbarp har haft problem under en lång tid. Så pass att det nu har avregistreras som så kallat EU-bad. Sibbarp har fem år i rad uppmätt för höga halter av tarmbakterier och har därmed det sämsta badvattnet i hela Sverige.

– Bakterierna indikerar att vattnet kan ha blivit påverkat av en förorening som innehåller avföring. De är i sig normalt sett inte farliga men tyder på att det kan finnas andra typer av bakterier, virus eller parasiter i badvattnet som man kan bli sjuk av, säger Anneli Carlander, utredare på Folkhälsomyndigheten.

http://24malmo.se/2016/05/19/varning-sveriges-samsta-badvatten-finns-i-malmo/

Jo ni läste rätt avföring och tarmbakterier
Senast redigerad av ascheberg 2016-07-24 kl. 15:20.
Citera
2016-07-24, 18:46
Medlem
Citat:
Tog en buss i till Malmö idag.Bytte till stadsbuss på den fanns 15 hucklen med fem barnvagnar och 6 av dessa var gravida.Var och förstår att det är kört för Malmös del.Om några få år är försörjningsstödet på 2 miljarder.Till detta ska läggas en växande svart marknad och annan kriminalitet.För att inte tala om sjukvård skola.Skatteintäkterna rasar ännu mer.Det som bygger välfärden är jobb och åter att folk har vita jobb.Ställ krav tycka synd om politiken är körd i botten, passar det inte åk hem. Tack för ordet Trevlig helg.

Vi en annan busshållplats i centrala Malmö dyker det upp en grupp med afganska "barn". En av kackerlackorna kommer fram och frågar något som jag inte förstår. Jag nickar nekande och han vänder ryggen mot mig och får ett raseriutbrott och skriker ut något högt på sitt skitspråk.
Citera
2016-07-24, 19:01
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dilanapak
Vi en annan busshållplats i centrala Malmö dyker det upp en grupp med afganska "barn". En av kackerlackorna kommer fram och frågar något som jag inte förstår. Jag nickar nekande och han vänder ryggen mot mig och får ett raseriutbrott och skriker ut något högt på sitt skitspråk.
OT Hur gick det till?
Citera
2016-07-24, 22:34
Medlem
penols avatar
Citat:
Barnviken i Sibbarp har haft problem under en lång tid. Så pass att det nu har avregistreras som så kallat EU-bad. Sibbarp har fem år i rad uppmätt för höga halter av tarmbakterier och har därmed det sämsta badvattnet i hela Sverige.

Hehe. Så länge jag kan minnas har barnviken kallats för pissviken, inte precis en nyhet för någon Malmöbo att det är direkt olämpligt att bada där.
Citera
2016-07-24, 23:05
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penol
Hehe. Så länge jag kan minnas har barnviken kallats för pissviken, inte precis en nyhet för någon Malmöbo att det är direkt olämpligt att bada där.

"Persiska viken" är det enda namn jag har hört och det är sedan många år.

Edit: Men det är kanske hela Sibbarp som är "Persiska viken".
(FB) Adem Hadzic sköts ihjäl på Sibbarp (Malmö) 2011-05-11
Senast redigerad av Svinrik 2016-07-24 kl. 23:09.
Citera
2016-07-24, 23:20
Medlem
Citat:
Bytte till stadsbuss på den fanns 15 hucklen med fem barnvagnar och 6 av dessa var gravida.
5 barnvagnar på en stadsbuss alltså? Har sd missat i sin propaganda? Vore roligt att se..
Citera
2016-07-24, 23:27
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dilanapak
Pro-refugess welcome och patrask brukar anse att Malmö är fint och att det är en jämförandevis ganska lugn stad. Har man låg intellektuell kapacitet så jämför man inte äpplen med äpplen. klart har man bott hela livet på ett och samma ställe har man kanske lite svårt med skapa sig en bild kring vad som är normalt och inte normalt.

Nu ligger inte Chicago i Sverige eller Europa. I Malmö har kriminella både vapen och knivar på sig medan de som betalar skatt inte har anledning att bära vapen och är fredliga. Kriminella brukar inte vara så kaxiga när de riskerar att få en kula mellan ögonen.

Sedan till en observation. Jag har aldrig sett någon gå omkring med en "black lives matters" t-shirt men det har jag sett flera gånger i Malmö. Alltså, existerar en rasism mot vita i Malmö. I min bok så är alla liv lika viktiga.

Givetvis är det illa i Malmö jämfört resten av Sverige eller norden i övrigt. Jag har bott här hela mitt liv men det innebär inte att jag varit här hela mitt liv. Har jobbat i Riga i fyra år bara som ett exempel. Där finns inga utlänningar öht typ. Bara turister isf och de reagerar man på. Jag är svensk och bor i Nydala. Ett riktigt skitområde men ska flytta snart. Hörde två bomber smälla av i förrgår natt t.ex och skottlossning förekommer konstant. Jag hatar denna staden då den är fullkomligt invaderad/övertagen av EU-migranter och flyktingar/invandrare med jävligt fucked Up värderingar jämfört med svenska. Visst, så är fallet. Men det ser likadant ut på mååånga ställen (städer) i Europa. Media överdriver ibland. Det är allt jag vill påpeka. Man kan gå ut med byrackan på kvällen utan att bli skjuten. De som skjuter varandra har ofta korsat varandras intressen. Sen är här ju jävligt mycket rån och våldtäkter och vem har inte en bekant som blivit utsatt? Det är ju inte så kul med tanke på ens anhöriga osv. Malmö hade mått bättre om det inte bodde >50% invandrare här. 20% hade varit lagom och då hade integrationen fungerat bättre. Sen är det ju långt ifrån alla som är idioter. Vi utvisar ju tyvärr knappt folk som söker asyl och blivit fällda för våldsbrott och våldtäkter (brorsan läser till advokat och det är tydligen ett faktum). Ganska sjukt va?

De som jobbar och kallar sig "typ svenskar" tillför Malmö mycket färg och bra inslag i det kommersiella i samhället. Var i Sverige får man den billigaste kebaben t.ex? Eller företag som fixar saker till en, olika ärenden, som vanliga svenska motsvarigheter är för okreativa för att fixa. Utan dem hade vi t.ex bara haft butikskedjor som är likadana i hela jävla landet och världen för den delen.
Citera
2016-07-25, 09:27
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
De som jobbar och kallar sig "typ svenskar" tillför Malmö mycket färg och bra inslag i det kommersiella i samhället. Var i Sverige får man den billigaste kebaben t.ex? Eller företag som fixar saker till en, olika ärenden, som vanliga svenska motsvarigheter är för okreativa för att fixa.
Malmöborna verkar gilla det.
Citera
2016-07-25, 18:04
Medlem
Mordförsök när stort gängbråk urartade

Läs mer.......

http://24malmo.se/2016/07/25/mordforsok-nar-stort-gangbrak-urartade/
Citera
2016-07-25, 19:52
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Malmöborna verkar gilla det.

Det är inget gemene man gillar. Fan, vi har många utlänningar som röstar på SD i Malmö. Men vissa positiva saker för det dock med sig. Inte så att det uppväger det negativa men ändå.
Citera
2016-07-25, 20:24
Medlem
populopiduss avatar
Det är onekligen extremt i Malmö. Var på besök nyss och tog en lång kvällspromenad och kommer man bara en liten bit utanför stadskärnan (åt "fel håll") så finns det inte en enda svenne där alls och affärernas skyltar är i första hand på arabiska. Särskilt nu när det varit så varmt känns det som att vara i random arabland. Helt sjukt faktiskt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in