2016-07-24, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resania
Är du säker på att den kolla så ofta som var 60e sekund? Går ca 2 km till jobb varje dag, och händer relativt ofta att dem sista 500 (100% rak väg så ska inte vara något konstigt där) eller så metrarna inte räknas in, och sist jag kollade så går jag inte i en hastighet av 30km/h.

Har liknande problem med att skiten stannar på 1,95-1,99km och sen tar sin lilla tid på sig att uppdatera dem sista metrarna vilket inte hade stört mig direkt om det hänt någon gång då och då men händer relativt ofta så det blir en del avstånd man missar.

Det är vad jag läst iaf. 60s är ganska sällan eftersom många hinner gå tillbaka till vart de började utan att det räknas nå.
Citera
2016-07-24, 22:48
Medlem
Resanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
Det är vad jag läst iaf. 60s är ganska sällan eftersom många hinner gå tillbaka till vart de började utan att det räknas nå.

Kanske det men vet att jag garanterat inte går tillbaka då jag kommer fram till jobbet .

Hade varit trevligt om den kollade oftare om avståndet på ett egg var lågt.
Citera
2016-07-24, 22:57
Medlem
Yamals avatar
Någon som har en alternativ hemsida till pokevision? Den buggar väldigt mkt, lvls på folket btw? : )
Citera
2016-07-24, 23:15
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
Det är inte så att du kanske inte rört dig rätt? Spelet kollar din plats, sen 60s senare kollar det igen och drar en linje. Det blir avståndet du gått.
Ingen aning, hur lyckas man röra sig fel? Jag bara promenade runt med spelet igång.

Får se imorgon om jag märker någon skillnad=)
Citera
2016-07-24, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Ingen aning, hur lyckas man röra sig fel? Jag bara promenade runt med spelet igång.

Får se imorgon om jag märker någon skillnad=)

Som jag skrev så verkar spelet mäta punkt a - b (som också råkar vara två punkter den själv hittar på). Så går du typ i en ring kan det hända att spelet tror du ej rört dig.
Den verkar kolla var 60e sekund.
Citera
2016-07-24, 23:50
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Hur mycket älskar du den..?
Det är den . Nej the original fick fan stanna som han var med sina CP 55 mot min bättre på CP 465 som blev en best på CP 750 typ.

Han får nöja sig med en stjärna uppe vid hörnet istället .
Citera
2016-07-24, 23:56
Medlem
NirvanAs avatar
"Radarn/nearby" fungerar uselt... ser två skuggade pokemon (som jag inte fångat än dvs) går runt 1km åt varje håll, nada, sen dyker helt plötsligt charmander upp (sista av original pokemonsen jag inte har) och den fanns inte ens på "radarn/nearby"... många man fångar finns inte först på radarn utan bara dyker upp för mig... nån mer?
Citera
2016-07-24, 23:59
Medlem
Citat:

Gick 10km och det registrerades bara 3.8km på mitt 5km ägg

Har märkt detta också, verkar inte riktigt funka som de ska. Drygt som fan att man ska behöva gå dubbelt så långt nästan.

Citat:
En sak jag inte fattar är hur jag tränar en pokemón på ett gym som mitt lag kontrollerar?

Du möter dem som kontrollerar gymmet på samma sätt som vanligt, tror inte man tränar sina egna pokemon utan det är snarare gymmet som blir bättre och får plats till fler lagmedlemmars pokemon. om jag inte har fått fel för mig
Senast redigerad av ageton 2016-07-25 kl. 00:01.
Citera
2016-07-25, 00:41
Medlem
bästa rutten/stället i sthlm??
Citera
2016-07-25, 00:51
Medlem
Abysmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMNskrtel
Kungsträdgården antar jag
Citera
2016-07-25, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TMNskrtel
Den där skateboardparken vid medis har 3 pokestop bredvid varandra. Hittade en porygon där
Citera
2016-07-25, 00:54
Medlem
Hur bra är en Jynx egentligen?

Fått nämligen ca 13 st på 2 dagar i närheten av lägenheten.
Har även fångat in 67 st Drowzee här hemma och i närheten av hemmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in