2016-07-24, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast att deras försvarsvideo har kommit bort hjälper dem inte, visst i dagsläget så är det till min vetskap ord mot ord men det som hade kunnat hjälpt teatergruppen är magiskt försvunnet och därmed så pekar det mot att de är skyldiga då de har gjort sig av med bevis.

Fast då står det ju så här i Sydsvenskan. Så filmen finns tydligen då i alla fall enligt vissa men jag fattar inte hur det hänger ihop med att de lovat kvinnan att inte lägga ut den på nätet när de inte vet vem hon är.

Sen har jag aldrig läst något från övergreppsgruppen att de någonsin har fått ett ja från någon kvinna bara att de aldrig varit någon som protesterar högljutt. De tycker tydligen att man kan göra vad man vill med någon om de inte protesterar högljutt.

Citat:

Citat:
Vi har visat klippet som ni filmat för kvinnan som polisanmälde och har hört hennes version. Hur uppfattar du de här filmerna?

– Det är samma tillvägagångssätt och samma repliker på alla filmer. Vissa kvinnor gör mer show av det själva och då kan man spexa lite mer. Andra är blyga. Vi försöker få dem att känna sig lugna och trygga. Anpassa efter var och en.

– Jag uppfattar det jag ser som att folk är nöjda. När vi kommer och säger att vi ska köra lite show med slavhandel är det väl ingen som tror att de ska gå runt med blommor i handen och dela ut godis. Det handlar ju om slavhandel och då är det ju kedjor och rep, fast vi försöker ändå göra det på ett lättsamt sätt.

Tidningen har sedan dess velat ta del av materialet. När vi slutligen får det en vecka senare visar det sig att filmen som teatergruppen skickar över är fel film. Kvinnan i klippet är inte hon som polisanmälde utan en helt annan kvinna.

Senare skickar teatergruppen över fler filmer från marknaden i Foteviken. En visar den rätta sekvensen.

Hur kunde ni hävda att ni hade ett medgivande när ni hänvisade till helt fel film?

– Ingen av våra filmer stämmer överens med uppgifterna i polisanmälan.

Här fanns det en koppling till kvinnans jobb, så vi kände oss nittio procent säkra på att det var den filmen. Tillvägagångssättet är samma i alla filmer. Ingen protesterar högljutt i något klipp, det är långt ifrån sanningen. Den här filmen var det närmsta vi hittade.
http://www.sydsvenskan.se/2016-07-23/om-mitt-nej-inte-racker--hur-ska-jag-kanna-mig-saker-som-kvinna
Citera
2016-07-24, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Det kommer inte att bli något av detta, rättsligt alltså, rättsväsendet

Jag får nog ta tillbaka mitt förra inlägg då filmen alltså verkar finnas i kvinnans ägo.

När man sett hur vidrigt de beter sig och att de på tio sekunder har kastat nätet och bakbundit och satt dit halsjärnet med kedjan eftersom de är flera som har helt klart för sig hur hon ska kopplas hårt och snabbt så hoppas jag ändå att det hela ska utmynna i någon form av straff för dem.

Deras namn bör läggas på minnet av polisen också då det här är riktigt sjuka individer.
Citera
2016-07-24, 18:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Jag får nog ta tillbaka mitt förra inlägg då filmen alltså verkar finnas i kvinnans ägo.

När man sett hur vidrigt de beter sig och att de på tio sekunder har kastat nätet och bakbundit och satt dit halsjärnet med kedjan eftersom de är flera som har helt klart för sig hur hon ska kopplas hårt och snabbt så hoppas jag ändå att det hela ska utmynna i någon form av straff för dem.

Deras namn bör läggas på minnet av polisen också då det här är riktigt sjuka individer.

Jag tror väl samhället i stort inte behöver oroa sig för detta att nu dessa vikingar skulle ge sig ut i den verkliga världen och slänga nät på kvinns, bakbinda och sätta halskrage på och dra dom hem till grottan och sedan ha dom sexslavar på rikigt. Den biten är liksom något helt annat i samhället än nu låtsasvikingar som är faran för kvinnofolk idag...
Citera
2016-07-24, 18:45
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Tycker inte det är OK att lägga ut vikingarnas namn och bilder bara sådär. Inte är det nåt allvarligt som hänt, bara en liten show som missuppfattats av feministerna. Tråden borde låsas eller plockas bort.
Jag tror att det är du som har svårt att ta till dig hur sjukt deras beteende är. Att använda grupptryck och kamera för att snabbt bakbinda och släpa iväg unga tjejer innan de hinner protestera är inte godtagbart beteende. Det är inte heller teater. Teater är ett skådespel som framför en berättelse eller en känsla till en publik. Vad är det för berättelse eller känsla som ska framföras här och vad har den i så fall med vikingatiden att göra?

Jag är för övrigt konservativ.
Citera
2016-07-24, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag tror väl samhället i stort inte behöver oroa sig för detta att nu dessa vikingar skulle ge sig ut i den verkliga världen och slänga nät på kvinns, bakbinda och sätta halskrage på och dra dom hem till grottan och sedan ha dom sexslavar på rikigt. Den biten är liksom något helt annat i samhället än nu låtsasvikingar som är faran för kvinnofolk idag...

Om någon viking gruppvåldtar en flicka eller ung kvinna är det ju naturligtvis ett lika stort problem som om någon mer mörk i huden gör det.

Dessutom så är dessa män svagbegåvade närmast utvecklingsstörda och med en sjuk inställning till unga flickor som faktiskt när de inte längre får utlopp för detta på marknader kan ta sig het andra uttryck.

När man ser hur de tafsar på någon liten späd tonåring när de har bakbundit henne och satt halsjärn på henne och står runt henne och de vet att de har publik så är de ju kapabla enligt min mening till betydligt grövre saker.
Citera
2016-07-24, 19:14
Medlem
vigillarfittas avatar
Jävla snorungar i tråden som tar historieförfalskande tattarpack i försvar. Dessa gycklare drar skam över vår historia.
Skäms för fan.
Citera
2016-07-24, 19:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Om någon viking gruppvåldtar en flicka eller ung kvinna är det ju naturligtvis ett lika stort problem som om någon mer mörk i huden gör det.

Dessutom så är dessa män svagbegåvade närmast utvecklingsstörda och med en sjuk inställning till unga flickor som faktiskt när de inte längre får utlopp för detta på marknader kan ta sig het andra uttryck.

När man ser hur de tafsar på någon liten späd tonåring när de har bakbundit henne och satt halsjärn på henne och står runt henne och de vet att de har publik så är de ju kapabla enligt min mening till betydligt grövre saker.

Nu får du för i helvete skärpa till dig.

Den ende svagbegåvade i det här fallet är du, du kan ju för fan inte skilja på rollspel och verklighet.

Är du helt efterbliven?
Citera
2016-07-24, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Jävla snorungar i tråden som tar historieförfalskande tattarpack i försvar. Dessa gycklare drar skam över vår historia.
Skäms för fan.

Jag antar att de själva inte skulle ha något emot att få ett nät över sig och få händerna bakbundna och halsjärn med koppel på tio sekunder.

Tänk för fan att de har gjort det här mot ett halvt tusen kvinnor!

Undrar om andra kan anmäla utifrån de andra filmerna?
Citera
2016-07-24, 21:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Skäms för fan.

Du verkar lika efterbliven som brukaren som startade hela cirkusen, du kan alltså inte heller skilja på fantasi och verklighet?

Tror du riddarspelen och det som ut spelas på High Chapparal också är verklig beskrivning av historiska händelser?

Medeltidsveckan i Visby, är den autentisk?

Idiot!
Citera
2016-07-24, 21:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Du verkar lika efterbliven som brukaren som startade hela cirkusen, du kan alltså inte heller skilja på fantasi och verklighet?

Tror du riddarspelen och det som ut spelas på High Chapparal också är verklig beskrivning av historiska händelser?

Medeltidsveckan i Visby, är den autentisk?

Idiot!

Fast att videon som skulle rentvå dem magiskt har försvunnit talar för att teatergruppen har gjort fel och det handlar inte om verklighet och fantasi utan om att man inte kan göra vad som helst med främmande människor utan deras medgivande.
Citera
2016-07-24, 21:51
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast att videon som skulle rentvå dem magiskt har försvunnit talar för att teatergruppen har gjort fel och det handlar inte om verklighet och fantasi utan om att man inte kan göra vad som helst med främmande människor utan deras medgivande.

Men vad fan, har de efterblivnas riksförbund sammanträde i tråden?

Det är teater och rollspel inte verklighet det handlar om inget annat.

Fatta någon gång att det är teater inte verklighet som utspelas.

Hur fan orkar man tjafsa om fantasi när verkligheten är så mycket mer skrämmande?
Citera
2016-07-24, 21:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det är teater och rollspel inte verklighet det handlar om inget annat.

Det finns lagar och regler i Sverige och det finns även en gräns för vad som är okej och inte okej även inom teatervärlden.

Man drar inte upp någon på scenen utan att ha kollat med denne innan när det kommer till teater just för att det finns de som inte vill stå i rampljuset då de bokstavligt talat mår så dåligt av det att de spyr eller svimmar.

Citat:
Hur fan orkar man tjafsa om fantasi när verkligheten är så mycket mer skrämmande?

Fast det är du som tjafsar om det, det handlar inte om fantasi och att man får leka tåla utan att om teatersällskapet hade velat ha med henne i sin föreställning så hade de varit i kontakt med henne innan och sett till att allt gick rätt till.

Att deras inspelning som de själva sa skulle rentvå dem från att ha gjort fel helt plötsligt är borta pekar mot att hennes historia kan stämma och att hon verkligen har sagt nej och inte velat ta del av den föreställning som teaterföreningen velat tvinga på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in