Citat:
Ursprungligen postat av
netflixandpill
Om Bordeux bjuder 15-20 miljoner för Pa Konate så tycker jag att man ska släppa utan att blinka. Vad anser ni andra?
Bara att tacka och ta emot för MFF isf.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Ang hela Haitaim/Jamieson-såpan så kommer jag bli så jävla besviken på Blåvitt om vi går för han Jamieson för vad det påstås/ryktas vara typ 4 miljoner kr.
Får vi 12mkr för Haitaim ska vi alltså kasta bort 1/3 direkt på en 28-årig ersättare från en liga jag är sjukt skeptisk till.
Då ställer jag mig frågandes till hur mycket bättre den här snubben kan vara jämfört med t.ex Billy Nordström.
Det här, framstår för mig, som ett perfekt tillfälle att spara de 12 mkr och täppa till hålen, samtidigt som man låter Billy spela klart säsongen och ger honom chansen att ta en startplats som VB. In i hetluften direkt.
Har svårt att se vad som ska kunna gå så sjukt dåligt. Är han så dålig att vi ryker rakt ner i superettan/hamnar i mitten av tabellen pga Billy så bör ju vår akademi på allvar ifrågasättas då vi ändå gett snubben ett a-lagskontrakt.
Jag tror inte Billy Nordström kommer bli någon stjärna för blåvitt, men är trött på att Blåvitt aldrig ens chansar/tar tillfället i akt att faktiskt låta en talangfull ytterback få chansen. Det är 16 matcher kvar att spela, han och Tom P/Hjalle bör kunna täcka vänsterbacksplatsen säsongen ut samtidigt som vi går efter en bättre/mer långsiktig ersättare i vinter.
Står stjärnorna rätt slår Billy igenom och vi har en ny a-lagsspelare som vi rimligen kan sälja utomlands om 2-3 år för en skaplig peng. Gör det inte det får vi helt enkelt värva en bättre efter säsongen.
Känns inte speciellt rofyllt/lustigt att vi tvunget MÅSTE ersätta alla spelare vi säljer med spelare utifrån i absolut fel ålder för fel mängd pengar. Om vi ska värva en 28-årig spelare utifrån kan vi lika gärna lägga 8miljoner och få en riktigt jävla klasslirare som en 28-åring för 4 miljoner.
Det är ändå ett för högt pris sett till vad man kan tänkas få, då jag är väldigt skeptisk till att vi kan få några slantar tillbaka på den här spelaren.
Jag kanske har tokfel, men Blåvitt måste titta på andra klubbar i allsvenskan/om i världen som då och då väljer att ersätta en viktig spelare som säljs internt. Ibland hittar man guld i sin egna akademi/trupp. Ibland inte, men att aldrig ens testa kommer bli vår död ekonomiskt.
Billy är ändå 20, inte 12 år, så inte direkt så att det är helt sjukt att ge honom chansen. Dyrestam t.ex kom från och blev ordinare som 17-åring.
Det där inlägget känner jag igen från sv.fans men håller med.
Billy borde få chansen i matcher som idag mot J.Södra och få komma in mer i det. Han spelade ju en match tidigare i allsvenskan och var sannerligen okej så han bör få chansen när vi matchas så tätt som vi gör nu.
Nu kan ju Jamieson var en klart duglig vänsterback och man vill väl inte ha ett osäkert kort bakom Billy heller om man satsar på honom men jag hade inte gråtit om vi sett en Heath Pearce lösning där vi lånar in en ett halvår och letar efter en riktigt bra vänsterback i ett avtal likt när vi plockade Haitam. Då får Billy spela och håller han inte har vi en inlånad rutinerad pjäs som kan täcka upp okej.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kommunistfittan
Jeremejeff klar, traske jublar

Det känns ju som Häckens "byte" i truppen från Jeremejeff till Kamara är rätt starkt och bara för jag säger så floppar väl Kamara totalt och Jeremejeff vräker in 10 baljor på resten av säsongen eller liknande...